Fællestur til Slovenien sommer 2012.
123

Besked: #1
Fællestur til Slovenien sommer 2012.
Jeg har planer om at tage til SL i år, og ville høre om der var andre ville med. Jeg forventer at tage derned omkring uge 28, og være der en uges tid. Det er Bled området jeg kender og gerne vil fiske i igen. Personligt er jeg mest til at flyve derned, da det tager ca. 3t fra kastrup i alt inkl. kørsel fra lufthavnen til Bled. Det tager ca. 16 timer at køre derned fra Århus.

Priserne ligger på ca. 1500 for en returbillet fra CPH til LJB og billeje ligger i den billige ende. Hotel (lejlighed) koster ca. 40€ i døgnet - måske kan vi få rabat.

Hvis vi kunne stable et lille hold på benene, tænkte jeg vi kunne mødes nogle gange inden afgang og bindefluer og nørde forfang osv.

Er der andre der har en seriøs interesse i sådan en tur?
09-12-2011 10:10
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #2
RE: Fællestur til Slovenien sommer 2012.
Hej Thomas

Måske var det en god idé med et bindearrangement, hvor temaet kunne være tørfluer og nymfer, og hvor man kunne udveksle lidt erfaringer, evt. lidt billedfremvisning, og så kunne man jo lære hinanden lidt og kende, samt finde ud af hvilke forventninger man hver især har til sådan en tur.

mvh
Allan
09-12-2011 13:07
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #3
Virkeligt fedt initiativ Thomas, det kunne være super fedt !
Stiller mig gerne i kø som en af personerne der er seriøst interesseret SmileSmile

Kunne være lækkert (såfrem det er noget der kan stables på benene), at du fortæller lidt en aften, om forholdene og teknikker ? Bare en idé, eftersom jeg har hørt at fiskene er specielt sky ?

Mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
09-12-2011 13:25
123

Besked: #4
En hygge aften med ligesindede er altid en god idé. Jeg er temmelig sikker på vi kan bruge FFFD Aarhus' lokaler hvis det ikke er en klubaften (tirs og tors er der optaget og der er fluebindingskursus nogle onsdage også svjh).

Hvis vi kan finde en håndfuld deltagere ville det være perfekt. Allan kan sikkert bidrage mere end jeg kan eller i hvert fald i samme grad.

Vi kunne starte ud med billeder og snak om fiskeriet, tale gear og teknik og så binde nogle fluer sammen.
09-12-2011 13:41
Allan Wermuth

Odense
Besked: #5
(09-12-2011 13:41)Thomas Schreiber Skrev:  En hygge aften med ligesindede er altid en god idé. Jeg er temmelig sikker på vi kan bruge FFFD Aarhus' lokaler hvis det ikke er en klubaften (tirs og tors er der optaget og der er fluebindingskursus nogle onsdage også svjh).

Hvis vi kan finde en håndfuld deltagere ville det være perfekt. Allan kan sikkert bidrage mere end jeg kan eller i hvert fald i samme grad.

Vi kunne starte ud med billeder og snak om fiskeriet, tale gear og teknik og så binde nogle fluer sammen.

Hvis vi kan finde en passende dag for sådan et arrangement, så er jeg klar Smile

Har også lidt billeder fra de sidste 5 års ture liggende, som kan skabe lidt fiskeferie stemning.

mvh
Allan
09-12-2011 13:49
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
Hej Thomas

Fed idé!! Jeg ville voldsomt gerne med til Slovenien, men næste års udlandsrejse går igen til Norge, så desværre må jeg melde pas i denne omgang - hverken økonomin eller famillie levner rum til en ekstra udlandsrejse i 2012 Smile

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
09-12-2011 14:00
Allan Wermuth

Odense
Besked: #7
(09-12-2011 18:46)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Thomas, jeg er VILDT interesseret - fedt initiativ! Smile

Spørgsmålet er, hvad min SU-økonomi rækker til...?! Confused

Et tilbud: Jeg lægger gerne bil til, hvis der er to, udover mig, i bilen, der vil holde mig omkostningsfri mht brændstof (Volvo'en kører ca 20 km/l. Kørselsbehov ca 4000 km = 200 l liter diesel á ca kr.11 = ca kr 2200 = ca 1100,- pr mand)....?! Cool

Jeg er jo desuden erfaren mht at fiske i Slovenien (har været afsted hvert år - minus 2011 - fra og med 2004.. Cool ) og guider selvfølgelig ganske gratis efter behov.... Wink

Jeg er interesseret Big Grin

mvh
Allan
09-12-2011 19:50
Adversering
123

Besked: #8
(09-12-2011 18:46)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Thomas, jeg er VILDT interesseret - fedt initiativ! Smile

Spørgsmålet er, hvad min SU-økonomi rækker til...?! Confused

Et tilbud: Jeg lægger gerne bil til, hvis der er to, udover mig, i bilen, der vil holde mig omkostningsfri mht brændstof (Volvo'en kører ca 20 km/l. Kørselsbehov ca 4000 km = 200 l liter diesel á ca kr.11 = ca kr 2200 = ca 1100,- pr mand)....?! Cool

Jeg er jo desuden erfaren mht at fiske i Slovenien (har været afsted hvert år - minus 2011 - fra og med 2004.. Cool ) og guider selvfølgelig ganske gratis efter behov.... Wink

Hej Ole,

Umiddelbart er jeg lidt lunken ift. at køre. Ikke pga. af prisen, men pga. "jetlag". Jeg bliver helt smadret i kroppen efter 16 timers kørsel og skal nærmest bruge en 1/2 dag til at komme på benene igen. Omvendt er jeg heller ikke helt afvisende, hvis det er det som gør, at vi kant tage afsted.

Som både Allan og Ole ved, er det mest optimale, at vi er en mindre gruppe. Meget mere end 4 - 5 stykker gør det vanskeligt at koordinere noget med én bil. Det bliver også hurtig klemt at skulle fiske så mange mand på samme stræk.

Hvornår ved du om du har $ til en tur?
10-12-2011 09:05
Allan Wermuth

Odense
Besked: #9
På tidligere ture har vi kørt fra Danmark kl. 16-17 , og sat kursen sydpå. Det har passet med, at man når ned omkring Göttingen ved 23 tiden, hvor vi så har taget en overnatning på ét af de hoteller, der ligger ud til autobahn. En overnatning incl. morgenmad har kostet små 30 Euro.

Vi har genoptaget køreturen omkring kl. 8 , og vi har så været fremme i Slovenien omkring kl. 16 , uden at være "udkørt".

En anden mulighed, som jeg prøvede sidste år, er at køre direkte til Sydtyskland og tage 2-3 dages fiskeri i Weisse Traun, og så køre videre og tage 3-5 dage i Slovenien. Fiskekortene til Weisse Traun kostede omkring 30-35 Euro mod de 59 Euro i Slovenien (dog fik vi et 3-dages kort gældende til øvre Soca og Lepena til 150 Euro). Overnatning på Camp Klin kostede omkring 32 Euro pr. mand i dobbeltværelse incl. morgenmad, og vi købte pastaretter eller Snitzel på Hotellet/pensionatet. De havde det der hed små og store portioner, med forskellig pris. Typisk tog vi den lille portion til middag, det var rigeligt, og det er vigtigt ikke og være overmæt, når man skulle ud og fiske Big Grin

Weisse Traun ved Siegsdorf synes jeg er et besøg værd, og så kan man jo også nå og besøge Rudi Heger Big Grin

Mht fiskeri i Slovenien har jeg tidligere fisket både i Sava og Radovna, samt Soca og bifloder. Fiskeriet i Soca dalen er efter min mening mere "afvekslende" og flexibelt, sådan og forstå, at hvis der er kommet lidt nedbør og Soca bliver uklar, så er der som regel altid nogle af tilløbene , der er fiskbare. Hvis Sava er blevet høj/uklar, så er der ikke så meget og gøre ved det, man kan håbe at Radovna er mindre uklar og vandstanden tillader fiskeri.

Jeg er klar på en tur uanset hvad vi bliver enige om, men det kunne være en god idé at mødes på et tidspunkt og binde fluer, nørde med forfang og stænger, samt planlægge lidt flere detaljer.

mvh
Allan
(Denne besked var sidst ændret: 10-12-2011 af 10:09 Allan Wermuth.)
10-12-2011 10:00
123

Besked: #10
(10-12-2011 10:00)Allan Wermuth Skrev:  På tidligere ture har vi kørt fra Danmark kl. 16-17 , og sat kursen sydpå. Det har passet med, at man når ned omkring Göttingen ved 23 tiden, hvor vi så har taget en overnatning på ét af de hoteller, der ligger ud til autobahn. En overnatning incl. morgenmad har kostet små 30 Euro.

Vi har genoptaget køreturen omkring kl. 8 , og vi har så været fremme i Slovenien omkring kl. 16 , uden at være "udkørt".

Det lyder som en rigtig god ide. Det kræver naturligvis at man har tid at give af. Jeg kender kun til Bled området, men er åben overfor alt - især Østrig.

Lyder det som noget du kunne være med på Ole?
10-12-2011 17:30
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #11
Lyder som et fantastisk arrangement der er ved at blive stablet på benene !
Kunne være vildt fedt med en aften med de mere erfarrene, som kunne forklare lidt om fiskeriet til os der ikke er så garvede Big Grin

Mvh Stefan Skovbo
10-12-2011 18:32
Allan Wermuth

Odense
Besked: #12
(10-12-2011 17:30)Thomas Schreiber Skrev:  Det lyder som en rigtig god ide. Det kræver naturligvis at man har tid at give af. Jeg kender kun til Bled området, men er åben overfor alt - især Østrig.

Lyder det som noget du kunne være med på Ole?

Østrig skulle efter sigende også have interessante fiskevande, dog har jeg hørt at priserne på fiskekort er noget dyrere i Østrig, men det kan selvfølgelig undersøges .......men jeg synes nu også at Slovenien er ganske udemærket Big Grin

mvh
Allan
10-12-2011 18:38