Klasse 4. Hvad skal jeg købe
Allan Wermuth

Odense
Besked: #13
RE: Klasse 4. Hvad skal jeg købe
(16-12-2011 00:11)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Det kommer IKKE til at ske - den skal slet ikke med derned. Angel

Jeg havde en "dårlig" oplevelse med en TXL #3 forrige sommer: Jeg havde kroget en bækørred på ca 55 cm i den stærke strøm i Idrija, og jeg oplevede simpelthen, at TXL'en var for klejn til at udtrætte en fisk i den størrelse i den kraftige strøm. Fisken var mere død end levende, da jeg endelig fik den i nettet og skulle genudsætte den.... Confused

Jeg kan godt følge Thomas' ræsonnement omkring for spinkelt grej. Jeg vil dog ikke lade det være op til AFFTA-koden, der er fortrykt på stangen, ift at vurdere i så henseende - jeg mener; min CTS #3 har mere fighting power i bunden end mange stænger, hvor der står #4 på klingen Smile

Sidste år, hvor jeg var i Slovenien fiskede jeg udelukkende med min Winston WT 7'6" #3 , og jeg synes at den udtrætter en 50 cm ørred lige så godt som den SLT 480, som jeg havde. Men der er selvfølgelig også forskel på 3'ere ..... umiddelbart virker min Scott G2 7'7" #3 mere spinkel, og med knap så mange kræfter ..... men det kan jeg jo få afklaret i løbet af maj måned, når der for alvor begynder og komme klækninger ...... og ikke forglemme fremkomsten af Tjørnefluer (Hawthorn Flies).

Iøvrigt brugte min fiskemakker en Sage TXL-F #3(den nye med "snap-nose" håndtag), og den virkede absolut også fint, men det kan være at der er flere kræfter i den end den almindelig/gamle TXL ....

mvh
Allan
(Denne besked var sidst ændret: 16-12-2011 af 09:21 Allan Wermuth.)
16-12-2011 09:18
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #14
(16-12-2011 00:14)Ole Bjørn Hansen Skrev:  Ja, jeg er MEGET glad for den: Den og et Ryobi 255MG samt bemeldte SA DT2F udgør mit absolutte kult-sæt i min samling - sammen med min flettede creel, six pence og knæ-strømperne...! Big Grin

Ha ha ha - ømme billeder Cool er enig med Allan - vi vil se billeder Smile

Peter

"There is nothing permanent except change"

16-12-2011 09:19
123

Besked: #15
(16-12-2011 09:18)Allan Wermuth Skrev:  Iøvrigt brugte min fiskemakker en Sage TXL-F #3(den nye med "snap-nose" håndtag), og den virkede absolut også fint, men det kan være at der er flere kræfter i den end den almindelig/gamle TXL ....

Det tror jeg der er. Jeg har kun prøvet TXL-F i 7104 men den kastede fænomenalt og havde masser af "umpff"! Hvis det ikke var fordi jeg kunne få CTS i de farver jeg selv synes om, så var jeg helt sikkert røget på en TXF-F i selvbygger version. Det kan være det kommer hvis CTS'erne ikke lever op til forventningerne, men det tror jeg nu bestemt de gør.
17-12-2011 12:29
klgre

Aalborg
Besked: #16
Hej.

Tak for jeres bidrag. Den endte med en Scott S3 og den er testet i
Mariager fjord. Hva`så Brandt og Nicolai. Er i klar til foråret på vores nye fiskevand
i Binderup å. Har været deroppe at kigge. Det ser spændende ud.

Hilsen Klaus
17-12-2011 20:08
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #17
(17-12-2011 20:08)klgre Skrev:  Hej.

Mariager fjord. Hva`så Brandt og Nicolai. Er i klar til foråret på vores nye fiskevand

Hilsen Klaus

Mon ikke!!! Cool Men det bliver nu det gamle stræk tæt på fjorden, der bliver fisket på først. Men jeg regner med at tage op til det nye stræk en dag i julen, hvis vejret indbyder.

Tillykke med stangen Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
17-12-2011 21:31
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #18
(17-12-2011 20:08)klgre Skrev:  Hej.

Hilsen Klaus
HEj Klaus Smile

Ja, det bliver spændende hvad næste sæson byder på. REgner med at gå en pæn del af vores stræk igennem inden præmieren for at være lidt på forkant Wink Har du fået smagt på whiskyen?

Venligst Nikolai

18-12-2011 00:57