Scientific Anglers Mastery Textured Series
Allan Wermuth

Odense
Besked: #1
Scientific Anglers Mastery Textured Series
Hej

Er der nogen af jer, som har prøvet SA Textured linerne, eksempelvis Trout Stalker linen?

Jeg har tidligere prøvet deres Sharkskin line, men den kunne jeg ikke forlige mig med ..... larmen fra den line generede mig Big Grin

I øjeblikket bruger jeg en Cortland Sylk DT3F på mine 2 klasse 3 stænger, Winston WT og Scott G2, men vil gerne have en ekstra line, man må jo ikke gå ned på grejet Wink

mvh
Allan
15-12-2011 11:13
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Scientific Anglers Mastery Textured Series
Jeg har en GPX som jeg er meget glad for,der er ikke den mindste form for larm som ved sharkskin.

Coatingen virker som om den er en smule mere hård uden at være stiv.

Overfladen er som en golfbolds.
[Billede: 002.jpg]
(Denne besked var sidst ændret: 15-12-2011 af 11:51 Esben Ludvigsen.)
15-12-2011 11:50
Allan Wermuth

Odense
Besked: #3
(15-12-2011 11:50)Esben Ludvigsen Skrev:  Jeg har en GPX som jeg er meget glad for,der er ikke den mindste form for larm som ved sharkskin.

Coatingen virker som om den er en smule mere hård uden at være stiv.

Overfladen er som en golfbolds.
[Billede: 002.jpg]

Skyldes den mørkere tone på noget af linen slitage, eller har den bare en anden farve på de yderste meter?

mvh
Allan
15-12-2011 11:54
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #4
Det er en anden farve Big Grin
15-12-2011 11:57
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #5
Hej Allan,

Hvis du kan lide Sylk, så er en helt alm. 444 da et oplagt valg at supplere med.

Claus

http://www.ussingbech.dk
15-12-2011 12:05
Allan Wermuth

Odense
Besked: #6
(15-12-2011 12:05)Claus Bech-Petersen Skrev:  Hej Allan,

Hvis du kan lide Sylk, så er en helt alm. 444 da et oplagt valg at supplere med.

Claus

Det er selvfølgelig en mulighed og købe "The Peach" i en DT3F, men jeg var lidt nysgerring omkring SA's textured liner, enten en DT3F eller deres Trout Stalker, som kun leveres som WF line.

Jeg er ikke nogen stor fan af GPX linen til mine ørredstænger med "moderat" aktion.

mvh
Allan
15-12-2011 12:17
123

Besked: #7
(15-12-2011 12:17)Allan Wermuth Skrev:  Det er selvfølgelig en mulighed og købe "The Peach" i en DT3F, men jeg var lidt nysgerring omkring SA's textured liner, enten en DT3F eller deres Trout Stalker, som kun leveres som WF line.

Jeg er ikke nogen stor fan af GPX linen til mine ørredstænger med "moderat" aktion.

mvh
Allan

Hvad vil du med en "skydeline" på 3'er stang? Med de korte kast du vil bruge den til i praksis, er der vist andre vigtigere ting at bekymre sig om Big Grin

Har du prøvet den Barrio 140 i praksis? Jeg har kun kastet på græs med min, men det virker meget lovende.
15-12-2011 22:02
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #8
(15-12-2011 22:02)Thomas Schreiber Skrev:  Hvad vil du med en "skydeline" på 3'er stang? Med de korte kast du vil bruge den til i praksis, er der vist andre vigtigere ting at bekymre sig om Big Grin

Har du prøvet den Barrio 140 i praksis? Jeg har kun kastet på græs med min, men det virker meget lovende.

Skydeline ............., det tog lidt tid inden jeg forstod den. Du hentyder brugen af en WF line på en klasse 3, istedet for en DT Big Grin

Iøvrigt, så har jeg ikke kunnet finde Trout Stalker linen her hjemme eller i Europa, ifølge Claus fra GoFi så er der nogen af linerne, som kun sælges på det amerikanske marked ...... det ender nok med, at jeg medbringer en DT3 i reserve i tilfælde af at noget skulle ske med min Cortland Sylk DT3F.

Barrio GT140 kaster og fisker fint, men den fylder lidt mere end andre WF liner, idet der er en laaaang bagtapering og ikke så meget skydeline, så man skal regne med og bruge et lidt større hjul ...... det er lidt det samme med GT90 linen, dog lige knap så udtalt. I grove træk fylder de stort set lige så meget på hjulet som en DT line i samme klasse.

mvh
Allan
(Denne besked var sidst ændret: 15-12-2011 af 23:05 Allan Wermuth.)
15-12-2011 22:59
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #9
Jeg kører selv med GPX modellen på både min 5'er og 7'er og er super glad for dem !
De lamer mere end normale liner, men det er på ingen måde til gene i mine ører. De glider MEGET ubesværet igennem øjerne og giver rigtigt lækre kast!
Jeg ynder at bruge 7'er linen på kysten på stille dage, på min Xi3'er. Her skal man være obs på at den godt kan være lidt hård imod fingrene, grundet den nubrede overflade!
Men 5 stjerne herfra Big Grin

Mvh Stefan Skovbo
15-12-2011 23:19
123

Besked: #10
(15-12-2011 22:59)Allan Wermuth Skrev:  Skydeline ............., det tog lidt tid inden jeg forstod den. Du hentyder brugen af en WF line på en klasse 3, istedet for en DT Big Grin

Iøvrigt, så har jeg ikke kunnet finde Trout Stalker linen her hjemme eller i Europa, ifølge Claus fra GoFi så er der nogen af linerne, som kun sælges på det amerikanske marked ...... det ender nok med, at jeg medbringer en DT3 i reserve i tilfælde af at noget skulle ske med min Cortland Sylk DT3F.

Barrio GT140 kaster og fisker fint, men den fylder lidt mere end andre WF liner, idet der er en laaaang bagtapering og ikke så meget skydeline, så man skal regne med og bruge et lidt større hjul ...... det er lidt det samme med GT90 linen, dog lige knap så udtalt. I grove træk fylder de stort set lige så meget på hjulet som en DT line i samme klasse.

mvh
Allan

Tja det med at den fylder tænker jeg ikke så meget over. Jeg har mine Force 2X til alle mine #4 stænger og der kan snildt sidde den ønskede mængde bagline og en hvilken som helst #4 line jeg kan komme i tanke om. Generelt er jeg ikke meget for at have hjul hvor linerne kun lige kan være der hvis man ruller ind meget møjsomt for at finde pladsen. Se hellere 5-10mm plads for meget mellem line og spolekanten.
16-12-2011 16:31
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #11
(15-12-2011 23:19)Stefan Skovbo Skrev:  Jeg kører selv med GPX modellen på både min 5'er og 7'er og er super glad for dem !
De lamer mere end normale liner, men det er på ingen måde til gene i mine ører. De glider MEGET ubesværet igennem øjerne og giver rigtigt lækre kast!
Jeg ynder at bruge 7'er linen på kysten på stille dage, på min Xi3'er. Her skal man være obs på at den godt kan være lidt hård imod fingrene, grundet den nubrede overflade!
Men 5 stjerne herfra Big Grin

Dame fingre Tonguex
16-12-2011 16:56