Valg af line
JTHL

Aalborg
Besked: #1
Valg af line
Har fået mig en Sage Launch #3 i bytte for min Streamdance +lidt kolde kontanter. Lækker sag, som jeg tror jeg bliver rigtig glad for, selvom det ikke er en dyr stang.

Jeg fik en line med oveni byttehandlen, som viser sig at være en Fenwick Aircutter.

Har så været ude og vifte lidt med sættet her i dag, syntes umiddelbart at linen virker en andelse tung og tyk.

Overvejer så at investere en ny line, nogen forslag tl hvilken en det skal være?

Med venlig hilsen
Jan
18-01-2010 23:57
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Valg af line
Har utrolig gode erfaringer med opti (Stillwater + Stream) liner + S.A GPX også af WF liner

Benytter selv opti stillwater + gpx liner på mine stænger når det skal være WF liner. Har især gode erfaringer med GPX linen når vi snakker lettere klasser ..

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
19-01-2010 00:01
JTHL

Aalborg
Besked: #3
Det er netop SA. GPX jeg overvejer, har allerede Stream og Stillwater. Hvis det skal være Loop igen, sku det nok være Stream linen, den er rigtig lækker med den korte klump.

Har prøvet en Guideline Presention #2, syntes ikke rigtig om den line. Men det kan bare være der var noget galt med setup'et.

Med venlig hilsen
Jan
19-01-2010 00:16
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Kender ikke så meget til den Guideline line, men lige med S.A GPX linen får du et virkelig flot og nemt turnover / præsentation af fluen med det rigtige forfang .. Samt jeg syntes linen kaster utrolig lækkert og er nem at kaste med samt lave nogen delikate præsentationer

Opti stream er uden tvivl en super lækker WF line på alle mulige måder, og netop også lækker med den korte klump. Men der kommer GPX linen også i spil igen da den er vejet 1/2 klasse op så den spænder stangen bedre selv med kort line .. Smile

Men vi må lige se om vi ik kan få nogen af de andre tørflue/nymphe fiskere på banen der har endnu mere forstand på dette fiskeri end mig.. Tongue

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
19-01-2010 11:40
Morten H

Besked: #5
Ellers ville en RIO WF også være et godt valg.
Det er også dem, der lave de nye SAGE liner.
Har selv invisteret i en Rio XS - WF3F Dart, med en klump på bare 7,6 meter, hvilket jeg synes passer meget godt til den lave klasse.
Jeg gav godt nok 599,- for linen, men den er pengene værd. Den er utrolig let at kaste med.

Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
19-01-2010 15:03
Allan Wermuth

Odense
Besked: #6
Så vidt jeg husker, er Sage Launch en stang med moderat/medium aktion, og så ville jeg være lidt forsigtig med og vælge SA GPX linen, som er en halv klasse tungere end standarden.

Jeg ville vælge en god kvalitetsline i WF eller DT udgave, som ikke er tungere end standarden angiver, exempelvis

Orvis Wonderline
Scientific Anglers Mastery Trout
Scientific Anglers XPS
Rio Gold
Rio Trout LT
Cortland 444

mvh
Allan
19-01-2010 17:45
JTHL

Aalborg
Besked: #7
Jeg er faktisk også mere til en let line, når det gælder tørflue. Hellere præsentere linen flot end at kaste langt....

Kan se at Korsholm har en S.A. Ultra 4 på tilbud, nogle som kender den?

Ellers er der jo også Loop Opti Creek, den burde da være ligeså god som de andre Opti liner...

Med venlig hilsen
Jan
19-01-2010 17:54
Adversering
Allan Wermuth

Odense
Besked: #8
Ultra 4 er rigtig fin line, der går du ikke galt i byen ;-)

-Allan
19-01-2010 17:57