DL Caddis
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
DL Caddis
Første forsøg.
Flere kommer, også en bindebeskrivelse.

[Billede: img0054b.jpg]

Ris/ros modtages med glæde.

/Allan

http://www.customflies.dk
21-12-2011 01:59
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: DL Caddis
Fantastisk!
.. hvad er den vinge?

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
21-12-2011 02:33
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #3
(21-12-2011 02:33)Martin Brøndum Skrev:  Fantastisk!
.. hvad er den vinge?

Organza i vingebrænder Wink

Takker for rosen.

Synes selv at afslutningen på hovedet kunne blive bedre samt at kroppen ikke taperer præcis som jeg gerne vil have den men det kommer i den næste.

Og F *********** hvor er der hjorte hår drilske som ben.

/Allan

21-12-2011 02:52
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #4
Den er super fed Allan.. Virkelig flot bundet..

Jeg lader den lige stå herinde til efter Jul, inden jeg er tvunget til at flytte den i fluebinding indtil bindevejledning.. Smile

Men endelig kom med flere af den slags.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
21-12-2011 07:25
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Jeg er dybt imponeret Smile

Cool!

MVh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
21-12-2011 09:21
Allan Wermuth

Odense
Besked: #6
(21-12-2011 02:52)A.O. Skrev:  Organza i vingebrænder Wink

Takker for rosen.

Synes selv at afslutningen på hovedet kunne blive bedre samt at kroppen ikke taperer præcis som jeg gerne vil have den men det kommer i den næste.

Og F *********** hvor er der hjorte hår drilske som ben.

/Allan

Prøv og bruge andre hår som ben istedet, eksempelvis nutria (bisamrotte) i en dubbingløkke. CDC kan også bruges ...

mvh
Allan
21-12-2011 11:20
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
Hej Allan.
Problemet er at jeg bruger hjortehårene altså "overskudsdelen" til at trække fremover, der tror jeg ikke at bisamrotten giver fylde nok?
/Allan

21-12-2011 11:39
Adversering
K.Bille

Haderslev
Besked: #8
Hej Allan

Det er sq helt iorden og godt håndværk..og daslet ik tosset af den første af slagsen........ selvfølgelig er der altid noget der kan blive bedre elles blev det vel også for kedeligt der bag stikket....det er hvad jeg tænker !!
Hvilke tråd bruger du ! Wink

Mvh
Kent Bille
(Denne besked var sidst ændret: 21-12-2011 af 17:51 K.Bille.)
21-12-2011 17:48
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #9
Den Nye veevus 16/0

Den er spundet, og virker rigtig fint. Skal prøve deres 14/0 som er flad næste gang.

/Allan

21-12-2011 18:48
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #10
Den er flot.
Hvis du klemmer lidt på hjortehårs-spidserne kan du i øvrigt give dem et lille knæk, der ser meget livagtigt ud - uden at det svækker dem markant.
Claus

http://www.ussingbech.dk
21-12-2011 23:22
123

Besked: #11
(21-12-2011 01:59)A.O. Skrev:  Første forsøg.
Flere kommer, også en bindebeskrivelse.

[Billede: img0054b.jpg]

Ris/ros modtages med glæde.

/Allan

Allan,

Hvis du kigger på en stigende vårflue og din flue, vil du se at de ikke ligner hinanden på kropsformen. En vårflue har en kæmpe "ghetto booty" - lidt som en hveps - og noget smallere hofter. Det er ikke fordi din flue er grim eller noget, men prøv at finde billeder af en rigtig vårflue. Dit hoved kunne også være mindre.

LCB skrev engang noget om en prøve hvor du skal se hvor få tørn du kan nøjes med for at binde en flue. Det er faktisk en meget god øvelse, da din flue bliver både flottere og stærkere hvis du bruger få velplacerte gennemtænkte tørn, fremfor bare at surre alt ned med der bevæger sig Smile Ellers ser den fin ud.

Hvis jeg umiddelbart må give dig et bindeteknisk råd som øger "autenciteten" på fluen, så lav færre led på kroppen og træk mindre i dit latex eller hvad du nu bruger. Segmenterne bliver meget tydligere og du opnår en halv transperant aura effekt som ligner en million - lidt som på Ammonia nymfen.
22-12-2011 12:18
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #12
(22-12-2011 12:18)Thomas Schreiber Skrev:  Allan,

Hvis du kigger på en stigende vårflue og din flue, vil du se at de ikke ligner hinanden på kropsformen. En vårflue har en kæmpe "ghetto booty" - lidt som en hveps - og noget smallere hofter. Det er ikke fordi din flue er grim eller noget, men prøv at finde billeder af en rigtig vårflue. Dit hoved kunne også være mindre.

LCB skrev engang noget om en prøve hvor du skal se hvor få tørn du kan nøjes med for at binde en flue. Det er faktisk en meget god øvelse, da din flue bliver både flottere og stærkere hvis du bruger få velplacerte gennemtænkte tørn, fremfor bare at surre alt ned med der bevæger sig Smile Ellers ser den fin ud.

Hvis jeg umiddelbart må give dig et bindeteknisk råd som øger "autenciteten" på fluen, så lav færre led på kroppen og træk mindre i dit latex eller hvad du nu bruger. Segmenterne bliver meget tydligere og du opnår en halv transperant aura effekt som ligner en million - lidt som på Ammonia nymfen.

Hej Thomas.
Tak for konstruktiv kritik, jeg benytter mig af det til at blive bedre.
Jeg er ganske enig i at der kunne spares på tørn ift. the real deal, grunden herfor er at krogen jeg brugte i første forsøg er liidt for stor, en tmc2457 i str 10.
[Billede: P10108902.jpg]
Her tæller jeg umiddelbart 10 tørn inden kroppen skifter til hoved.

Med hensyn til kroppen er jeg ikke helt enig, der synes jeg faktisk den minder en hel del om en hvepsekrop med den plumme del i en hurtig stigende tapering ?
Har du ikke et billede af the real deal ?

/Allan

22-12-2011 12:51