Stjerner:
  • 1 stemmer - 1 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opvaskehandske Caddis
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
Opvaskehandske Caddis
Forsøg nummer 2.

Nu med bindeanvisning.

Først lægges et par tørn blytråd om kroppen på krogen, som er en tmc 2488 str 12.

Derpå bindes der Larvalace foam ind i krogbøjningen, dette tørnes op til ca 4mm fra krogøjet her er det vigtigt at man får lavet en god tapering, dog kan den rettes lidt til med bindetråd på vej tilbage til krogbøjning.

I går brugte jeg nymphskin, men i dag fandt jeg lige et par af Diddes (min kæreste) opvaskehandsker, de har bare den dejligste caddis chatreuse farve og efter at have sendt hende i bad med sønnen, så måtte højre handske lade livet. Godt hun ikke ved noget endnu Cool
Anyway jeg klippede en strimmel i ca 3mm go bandt ind i krogbøjning, tørnede denne i tætte tørn op til enden på foam fundamentet. der bindes ned og afklippes.

Nu farvelægger jeg lidt med sort og lysebrun tusch for at få lidt live image over fluen, derpå binder jeg hjort ind på begge sider af krogwiren, så spidserne stikker fremad.
Så binder jeg vingekasser ind oven på hjortehårene i begge sider, her bruger jeg sort organza som jeg har brændt til så de passer. Så dubber jeg med noget egerndubbing mens jeg sørger for at få hjortespidserne bagud så de illuderer de kraftige vårfluenymfe ben. Til sidst bøjer endestykkerne af hjorten fremefter og binder ned, så har man fronten af vingekassen, og så slutter jeg af med en stråle fasanfjer i begge sider, det synes jeg ser cool ud.

Håber i kan bruge det til noget?

Specielt vil jeg fremhæve de latex handsker, de er fede at arbejde med og der er til mange fluer i et enkelt par, de er billige og et godt alternativ til det pisse dyre nymphskin. (1 meter = 50 kr.)

[Billede: latexcaddis.jpg]

Ris/ros modtages.

/Allan

http://www.customflies.dk
22-12-2011 00:23
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Opvaskehandske Caddis
Hej Allan

I mine øjne er dine fluer nogle af de mest innovative og spændende jeg har set Blush

Hver vinter er der et eller andet der gør, at jeg pludselig finder stikket frem og begynder at binde. Denne vinter er det dine nymfer. Arbejdsbordet er ryddet og stikket står klar Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
(Denne besked var sidst ændret: 22-12-2011 af 00:30 Martin Brøndum.)
22-12-2011 00:29
Rasmus Bech

Randers
Besked: #3
(22-12-2011 00:29)Martin Brøndum Skrev:  Hej Allan

I mine øjne er dine fluer nogle af de mest innovative og spændende jeg har set Blush

Enig.

Rasmus

To argue on the internet is like running in the Special Olympics,even if ya get the Gold your still retarded
22-12-2011 00:35
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
BlushBlush

Takker de herrer.

@Klaus, du må gerne lægge den anden tråd sammen med denne, fluen er den samme kun forskel i latex/nymphskin.

/Allan

http://www.customflies.dk
22-12-2011 00:53
K.Bille

Haderslev
Besked: #5
Hej allan

lige kort og hurtig inden jeg skal i børnehaven med Martina..
Det ser rigtig godt ud og slet ikke nødvendig at give kritik...bliver spændene at se hvad du mere når frem med

ALTSÅ 9 TAL HERFRAWink

Kent Bille
22-12-2011 09:17
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
(22-12-2011 00:53)A.O. Skrev:  BlushBlush

Takker de herrer.

@Klaus, du må gerne lægge den anden tråd sammen med denne, fluen er den samme kun forskel i latex/nymphskin.

/Allan

Hej Allan

Det skal jeg gøre.. Smile For satan det er nogen gode og spændende fluer. Har lige så megen lyst til at komme igang med at binde som Martin giver udtryk for..

Rigtig flot arbejde

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
22-12-2011 11:30