Kolindsund Kanalerne d. 19/1
Rasmus Bech

Randers
Besked: #1
Kolindsund Kanalerne d. 19/1
Hey gutter Big Grin

Jeg var på årets første tur i åen idag.

Kom derud ved 8 tiden. Jeg havde valgt at fiske bystykket, fra Kobroen og nedad. Var rigtig spændt da jeg omsider havde fået rigget stangen til. Jeg lavede et par nye skydehoveder igår, beregnet til underhåndskast. Og det spillede bare max!
Efter en go times tid - og ingen nap, valgte jeg at binde en go stor pattegris på forfanget. Kastede derefter over til den samme plads jeg lige havde fisket.... OG SMAK! Så var der et rigtig godt rusk i stangen, men ak og ve, linen faldt pludselig ned på vandet og var slap.... Sad Jeg rystede og bandede da jeg trak fluen ind til inspektion, der var intet at se på den, og krogen var stadig nåleskarp... Angry
Så jeg fiskede videre... 1 kast... 2 kast... BANG, igen stor fisk på grisen! Modhugget faldt perfekt denne gang, og var slet ikke i tvivl på den var kroget denne gang, og lige da jeg tænkte YES kom linen susende tilbage i ansigtet på mig.... Dobbelt ARGH, kunne virkelig ikke forstå hvad jeg havde gjort galt. Alt spillede jo bare, krogen var spids som ind i fanden, ingen knuder.. Jeg gik op til bilen og fandt min frokost, og imens jeg sad ved brinken og indtog min mad, kom jeg til at tænke på hvor dejligt det er at fiske om vinteren, da man ikke døjer med lunkne øl og sodavand Big Grin

Meeen, jeg var jo kommet derud for at fiske, og nu ville jeg virkelig bare have en fisk på land, så jeg granskede rørflueboksen, og fandt en stor reje imitation, det skulle bare være den ! på med den, en lille owner trekrog for enden, og så ellers videre i programmet.
Jeg gik længe og ventede på et nap, og kastene lå perfekt ovre ved modsatte bred, løslinen var i hånden hele tiden, og " fingeren på aftrækkeren " Timerne gik, og fingrene begyndte så småt at brokke sig. Jeg var stadig drønkoncentreret, og ville lige gi den en time mere. Ud med fluen og march.... Skvat siger det ! da jeg pludselig sidder på røven, rejser mig op og tjekker stangen, alt er okay, pheeew Smile Opdager så herefter at mine nyindkøbte åndbare waders er smurt ind i hundelort!!!!!!!!!!!!! Føj for satan - Igen bander og svovler jeg!! Ikke over mistede fisk, men forpulede hundeejere som lader deres Kæmpe hund skide overalt! Jeg er sikker på de tænker " Nøøj, der er en græsplet derovre, lad os fylde den med bæ! "
Jeg får vasket det meste af i åen, og på vej op til bilen er jeg en tikkende bombe! Det havde lige pludselig udviklet sig fra en okay tur til det rene lort!

Oppe ved Kobroen møder jeg 2 juniorer som har fanget en rigtig flot grønlænder på 44 cm. De fortæller ivrigt hvor den huggede, og hvordan proppen gik under, hvordan den fightede, hver lille detajle.. Man kan bare se gejsten stråle ud af dem begge to... Snakker derefter lidt med dem om fiskepladser og lignende inden jeg gik op til bilen.

På vej hjemad tænkte jeg på hvilken god tur det havde været, og hvor lækkert det havde været ved åen første gang i år.. Og kom pludselig i tanke om hundelorten jeg faldt i... Jeg havde helt glemt episoden, da jeg mødte de to friske unge drenge, som havde trodset frosten (Og sikkert skolen) den dag.. De reddede simpelthen min dag, dejligt at se at der er gang i de helt unge rækker af lystfiskere ! ! SmileSmileSmile

Jeg tog mange billeder derude idag, men som i nok kender, så kunne ca 1 procent bruges... Tongue

[Billede: iosu7epytpkb5pm34dln_thumb.jpg]

[Billede: w2jijuqjng05ljh3xk1_thumb.jpg]

Knæk og Bræk Big Grin

Rasmus
19-01-2010 21:01
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Kolindsund Kanalerne d. 19/1
Hej Rasmus

Fed beretning - nu rykker det endnu mere i mig for at komme afsted på noget grønlænderfiskeri (dog gerne uden hundelort!) .. det foregår bare ikke rigtig i min del af landet - men der planlæggesSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
20-01-2010 00:45
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #3
Hey Rasmus,

som de andre nævner så er det en rigtig fin beretningSmile Jeg vil næsten gå så langt at sige at hundelorten er næsten velkommenDodgy bare man kommer afsted når det er så længe siden som jeg har været fraværendeSad

SpassersneAngry

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
20-01-2010 13:28
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #4
dum beretning ... den giver fiskefeber Dodgy
21-01-2010 21:54
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #5
(21-01-2010 21:54)Jakob Hansen Skrev:  dum beretning ... den giver fiskefeber Dodgy

LOL ja! Lige mine tanker Jakob..! Tongue

Det forpu.... frostvejr må snart godt ophøre. Og det kan ikke gå hurtigt nok Angel
21-01-2010 22:47