Stjerner:
  • 1 stemmer - 5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cutthroat kutling
K.Bille

Haderslev
Besked: #1
Cutthroat kutling

Rasmus hedder han..han kommer i aften og binder en flue er du frisk så ses vi i klubben iaften
Jo det tror jeg da godt jeg kan...Det var Rino Hansen der havde ringet mig op !!
Rasmus og John er 2 brødre som hver og især er 2 glimmerene fluebindere Rasmus Ovesen tidligere Danmarks mester i fluebinding og John en eminent klasisk lakse fluebinder..Det kunne kun blive en rigtig hyggelig aften...
Rasmus var flyttet til Roskilde og i sagens natur så ville han jo gerne være en del af dansk sportsfiskeri igennem en af Danmarks bedste klubber Ølsted Frederikscærk sportsfisker klub også kaldet Fabelfisken..
Rasmus den næsten helt skaldet forholdsvis ung af udsenet men med en Erfaring der overstiger mange kystfiskere og især i fjordfiskeri som han har utrolig meget erfaring ..og i sagens natur selvfølgelig også et par fluer til formålet en af de sidste nye i en lang række Cutthroat kutling som var blevet landskendt igennem en artikkel i Fisk og Fri og Sportsfiskeren hvor der kunne læses om flotte fisk fra Mariager og Roskilde fjord...iøvrigt var det Rasmus der gjorde mig som uden nogen fjord erfaring opmærksom på hvor tæt på land man kunne finde havørreden og ikke kun de små..ligesom hans forkærlighed for gule farver i hans fluer..han har rigtig meget at byde på.. Altså en aften som jeg personlig ikke ville gå glip af
Cutthroat Kutling er en flue som Rasmus bruger til at imitere en af fjordørredens fortrukne byttedyr kutlingen som især er at finde meget kystnært på 5 - 50 cm vand
Rasmus binder en ubelastet til flydeline fiskeri inde under land og en belastet til lidt dybere fiskeri..
De første var så vidt jeg er orinteret uden glimmer i det røde på snuden af fluen og det er så det fluen her er bundet efter..på klubaftnen blev den bundet med rød firestar dubbing og det er egentlig også den som jeg fortrækker endvidre har jeg selv ændret lidt på mønstret ved at bruge STF dubbing i dark tan som er klippet en smule kortere da dubbingen er forholdsvis langt i cuttet..ellers så er har jeg ikke ændret noget
Fluen her er holdt så orginal som muligt og bundet frit efter Rasmus egen opskrift opskriften herunder er den nyere version !!!

Tråd : tan eller rød
Krog : partridge grs 3st " 4 - 8
Hale : natur rød dansk ræv " krops hår"
Rib : cobber wire
Krop : underuld fra ræven evt blandet med lidt pearl
Krops hackle : kort fibret hane grizzle strippet på den ene side
Front haclkle : coq de leon mørk
Hovede : rød firestar dubbing

FLUEN BØRSTES MED GROV HÅND GODT IGENNEM ...FLUEN SKAL LIGNE NOGET DER HAR VÆRET IGENNEM EN TUR PÅ STRØGET UNDER SÅLEN PÅ EN VOKSEN MANDS TRÆSKO !!!!!!
(Denne besked var sidst ændret: 30-12-2011 af 18:06 K.Bille.)
30-12-2011 17:46
Adversering