Dårlig oplevelse..
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #1
Dårlig oplevelse..
Hej alle FV'ere!

Jeg havde en ret dårlig oplevelse hos min forhandler i dag. Syntes ikke der er nogen grund til at hænge sælger ud, da der ellers kun har været positive oplevelser derfra!
Jeg skriver også kun inlægget, fordi jeg syntes jeg endte i lidt en klam situation i butikken og ville høre hvordan i havde reageret hvis i kom ud for lign situiation.

So her goes..

Jeg havde været i butikken før nytår, fordi jeg havde fundet et par fede fluer på nette, jeg gerne ville i gang med at binde. Jeg havde imidlertid ikke alle materialerne til fluerne, så afstig afsted til forhandleren.
Da jeg kom der, viste det sig at han heller ikke lå inde med givne materialer. Kan for sammenhængens skyld fortælle at det var en Olive Grizzly- nakke og nogle Cock de Leon fjer.
Jeg spørger derfor om det er noget han kan få hjem, og naturligvis kan han det!
Han siger at det først kan lade sig gøre først i det nye år, og det er bare fint med mig!

Jeg kommer så derud i dag, for at afhente materialerne, da jeg har modtaget en sms om at givne materialer er kommet hjem!

Når jeg køber materialer, tager jeg naturligvis materialerne ud af posen for at kontrollere kvaliteten, da der jo som bekendt kan være svipsere imellem.

CDL fjerene var iorden, men da jeg åbner til nakken ser jeg at fjerne ikke er iorden. Fibrene er skæve, flere fibre knækkede og ja. Det lignede lidt en man finder på et kræmmermarked.

Jeg siger til sælger, at jeg naturligvis ikke er interesseret i at købe en "defekt" nakke, med et smil på læben.
Han kigger bare på mig og siger som om det var det mest naturlige i verden "Jamen nu har jeg fået den hjem til dig, og det er jo det du har bestilt. Du kan bare lade vær med at bruge de grimme fjer, der er jo til mange fluer i de gode fjer."

Hmm, jeg begynder så småt at få lidt irritation ind under huden, for jeg vil da ikke købe en defekt vare, fordi hans leverandør ikke har tingene i orden? Jeg ville da heller ikke gå ind i et en tøjbutik og få et par bukser hjem i en given str, for derefter at købe dem efter hjemkomst, til trods for, en manglende lynlås eller knap ?

Jeg prøver igen høfligt at sige, at jeg ikke syntes nakken er særligt pæn, om det ikke er muligt at få en ny hjem?

Nu syntes jeg sælger bliver en anelse ubehagelig og der er en lidt ubehagelig stemning i luften, da sælger givetvis har været igennem en del kanaler, for at finde den rigtige nakke..

Jeg ønsker heller ikke at blive uvenner med min lokale grejpusher, så ender med at betale for nakken og smutte hjem..

Må indrømme at det ikke er en behagelig situation at stå i efterfølgende?

Derfor ville jeg høre hvad i havde gjort ?? Undecided

Mvh Stefan Skovbo

Mvh Stefan Skovbo
06-01-2012 17:29
Adversering
Villadsen

Århus C
Besked: #2
RE: Dårlig oplevelse..
Jeg havde med garanti fundet en anden grejpusher det er ham der skal yde service og gøre sit for at beholde dig som kunde og det gør han da helt sikkert ikke i dette tilfælde, forstår godt dit dilemma når det nu er den lokale grejpusher men jeg havde lagt kortene på bordet og fortalt ham min mening.

Kristian Villadsen
(Denne besked var sidst ændret: 06-01-2012 af 18:04 Villadsen.)
06-01-2012 17:36
White

Besked: #3
Kan sige en ting, det var aldrig sket med min lokale GP'er! Det helt 100.

Det kan da godt være der er til mange fluer, men hvorfor smide fibre ud, som man ku ha brugt, hvis det ik havde været mishandlet.

Elendig service, eller mangel på samme
06-01-2012 17:47
Claus Damsgaard

Odense
Besked: #4
Personligt havde jeg holdt på at nakken ikke lever op til den standard som du havde forventet, enten ladet være med at købe den eller fundet en anden pris.

Du må ikke gå på kompromis med de materialer du betaler for, du mister lysten til at bruge af den nakke for den kommer til at irreterer dig i fremtiden.

Tag den under armen og gå ned og tag en snak med herren, han burde vide bedre.

Du køber jo heller ikke en bil uden vinduer (måske lidt sort/hvidt)

Claus.

PS: Husk at vaske alt du køber inden du smider det ned til de andre materialer, så slipper du for at skulle slås med utøj.

PPS: Overvej lige at det er i aften at man kan tilmelde sig fluebinderseminaret i Kolding FFFD
06-01-2012 18:26
K.Bille

Haderslev
Besked: #5
Hej Stef

Jeg syntes det er ærgeligt at du er kommet ud af en den handel med en vare du ikke er tilfreds med...men samtidig vil jeg da også sige at hvis sælger har givet dig indtryk af at du nærmest er tvunget til købet så er han forkert på den...det er sq ikke heldigt altså !!!

Desvære er det bare ikke til at undgå når det handler om natur matrialer...jeg kan kun opfordre til at man selv kigger og føler på varene inden man køber det...

nu har jeg ikke selv set den vare du har købt....er det muligt at du tager et par billeder så vi har mulighed for at komme med et seriøst og måske kompetent svar ???
Er det kina nakker, whiting eller eller eller

Jeg syntes uanset hvis du er utilfreds med varen så bør du gå tilbage...

Steff..hvis du skal have farvet noget matriale eller hjælp til noget andet så gi endelig et kald .)

MVH
Kent Bille
(Denne besked var sidst ændret: 06-01-2012 af 18:41 K.Bille.)
06-01-2012 18:37
René Thomsen

Viborg
Besked: #6
Det er sgu ikke oki, der havde jeg sgu nok gået min vej og set mig om efter et andet sted at købe min nakke... Dodgy

Hilsen René Thomsen

Det er med at leve livet mens det er der.
06-01-2012 18:54
LCB

Besked: #7
Altså, helt objektivt set så er du på ingen måde forpligtet til at købe den. Men hvis der er tale om en kinanakke til de priser, de typisk koster, og der virkelig er mange, brugbare fjer på nakken, så havde jeg nok også købt den. Særligt hvis sælger virkelig har været gennem flere kanaler for at skaffe den.

Men er der tale om en dyr nakke, hvor man kan forvente at alle fjer er i orden, så havde jeg heller ikke købt den.

Men igen, du var på ingen måde forpligtet til at købe, og det ville i mine øjne være fuldt forståeligt hvis du lod den ligge.

Lars
06-01-2012 18:57
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #8
(06-01-2012 18:26)Claus Damsgaard Skrev:  Personligt havde jeg holdt på at nakken ikke lever op til den standard som du havde forventet, enten ladet være med at købe den eller fundet en anden pris.

Du må ikke gå på kompromis med de materialer du betaler for, du mister lysten til at bruge af den nakke for den kommer til at irreterer dig i fremtiden.

Tag den under armen og gå ned og tag en snak med herren, han burde vide bedre.

Du køber jo heller ikke en bil uden vinduer (måske lidt sort/hvidt)

Claus.

PS: Husk at vaske alt du køber inden du smider det ned til de andre materialer, så slipper du for at skulle slås med utøj.

PPS: Overvej lige at det er i aften at man kan tilmelde sig fluebinderseminaret i Kolding FFFD

Hvordan vasker du dine bindematerialer ?
Har aldrig gjort det, men har heller ikke haft problemer med det Smile !

Okay, det lyder spændende ? Hvad er det for et seminar ??

Mvh Stefan Skovbo
06-01-2012 19:07
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #9
(06-01-2012 18:37)K.Bille Skrev:  Hej Stef

Jeg syntes det er ærgeligt at du er kommet ud af en den handel med en vare du ikke er tilfreds med...men samtidig vil jeg da også sige at hvis sælger har givet dig indtryk af at du nærmest er tvunget til købet så er han forkert på den...det er sq ikke heldigt altså !!!

Desvære er det bare ikke til at undgå når det handler om natur matrialer...jeg kan kun opfordre til at man selv kigger og føler på varene inden man køber det...

nu har jeg ikke selv set den vare du har købt....er det muligt at du tager et par billeder så vi har mulighed for at komme med et seriøst og måske kompetent svar ???
Er det kina nakker, whiting eller eller eller

Jeg syntes uanset hvis du er utilfreds med varen så bør du gå tilbage...

Steff..hvis du skal have farvet noget matriale eller hjælp til noget andet så gi endelig et kald .)

MVH
Kent Bille

Jeg ved ikke om jeg følte mig tvunget til købet, jeg fik bare nogle ubehagelige vibrationer fra sælger, da han helt sikkert mente det var for dårligt at bestille noget, som man så ikke havde interesse i alligevel? Det er jo sikkert sådan han så det, men det er naturligvis ikke sådan det ligger.

Jeg er ikke sikker på hvad det er du kalder kinanakker ?
Nakken var en Keough nakke, til en 300 kr.. Jeg skulle bare bruge den til kropshackle på Oliver Edwards Mohican mayfly !
Og bevares, jeg kunne da godt ha brugt den, men jeg er bare ikke meget for at gå på kompromis med kvaliteten, selvom det er svært med naturprodukter!
Men som Claus også siger, så er det bare sådan noget der kommer til irritere senere hen, når nakken ikke er iorden.

Det lyder spændende med farvning af materialer, er det noget du gør selv derhjemme ??

Mvh Stefan Skovbo
06-01-2012 19:14
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #10
Tak alle, godt at høre det ikke bare var mig der var utilfreds med en sådanne behandling i givne situation ! Skulle jo bare høre om det var mig der var en utilfreds og stædig herre Blush

Kort efter jeg havde skrevet dette inlæg blev jeg også enig med mig selv om, at det kunne fanme ikke være rigtigt at jeg skulle finde mig i at købe et ringe produkt så sælger kunne komme af med det..

Jeg gik derud og fortalte at jeg havde følt mig dårligt behandlet og at jeg følte mig sat i et dårligt lys fordi jeg ikke ønskede nakken i givne kvalitet.
Det gav lidt sure miner hos sælger, som dog gav mig pengene tilbage!
Jeg ser mig nu om efter en anden grejhandler, da det ikke er en situation jeg har lyst til at stå i igen Confused

Det er bare lidt ærgeligt, for har egentligt overall følt mig velkommen i butikken de sidste par år.

Men nok om det, der må være andre der har bedre service og produkter Big Grin

Mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
06-01-2012 19:18
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
Hvad var prisen på nakken? Men uanset hvilken pris, så havde jeg nok aldrig købt den. Det er selvfølgeligt ærgerligt for ham, men han lever af at skaffe materialer som kan sælges og give glade købere. Så han skulle have givet dig ret og undskyldt - med mindre din bedømmelse var helt uretfærdig Wink - hvilket jeg nu ikke anser for sandsynligt.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
06-01-2012 19:22
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #12
(06-01-2012 19:22)Brandt Skrev:  Hvad var prisen på nakken? Men uanset hvilken pris, så havde jeg nok aldrig købt den. Det er selvfølgeligt ærgerligt for ham, men han lever af at skaffe materialer som kan sælges og give glade købere. Så han skulle have givet dig ret og undskyldt - med mindre din bedømmelse var helt uretfærdig Wink - hvilket jeg nu ikke anser for sandsynligt.

Syntes nu jeg var rimelig på alle områder ! Smile - mere end hvad godt var, sådan som det endte !
Nakken kostede 275 kr, så ikke en herregård. Men rigeligt, hvis ikke kvaliteten er ok !

Mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
06-01-2012 19:24