Efterlyses: Forgotten Flies
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #1
Efterlyses: Forgotten Flies
Hej,

Der skulle vel ikke tilfældigvis være nogen, der ligger inde med bogen 'Forgotten Flies' af Paul Schmookler & Ingrid V. Sils. Der skulle angiveligt være lidt om Preston Jennings' laksefluer, men værket er jo uforskammet dyrt at købe, og oplysningerne er ikke til at finde andetsteds.

Claus

http://www.ussingbech.dk
07-01-2012 10:47
Adversering
mads århus

Århus
Besked: #2
RE: Efterlyses: Forgotten Flies
Hej Claus

Jeg har en kammerat der har den stående, men han låner den nok ikke ud, men hvad er du ude efter, måske kan jeg hjælpe.

Mvh Mads
13-01-2012 22:13
Claus Damsgaard

Odense
Besked: #3
Forgotten flies

Du har vel søgt på Amazon...

Fine priser i øvrigt.

Claus.
13-01-2012 22:21
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #4
@Claus, jo tak jeg har kigget, men priserne altså - man skulle tro, den var lavet af guld! Man kan jo få næsten 900 smolt for de penge!

@Mads. Jeg synes, at Preston Jennings' ørredfluer er nogle af de smukkeste, man kan opdrive - og det er for mig en evig fornøjelse at fiske med hans Lord Iris-streamer. Hans laksefluer er der mere mystik om, fordi han kun efterlod sig et manus ved sin død. Men bogen her skulle angiveligt indeholde nogle af PJ's tanker om laksefluer og måske nogle mønstre. Jeg var såmænd interesseret i en fotokopi eller foto af de udvalgte sider (jeg antager at det ikke er ret mange).

Det ville være fedt, hvis din kammerat kunne lokkes - og jeg kan i den grad godt forstå, hvis han ikke vil låne den ud..

Claus

(Denne besked var sidst ændret: 13-01-2012 af 22:34 Claus Bech-Petersen.)
13-01-2012 22:30
Claus Damsgaard

Odense
Besked: #5
Jo de priser er helt oppe i skyerne, bogen er ikke at finde online ved Google eller noget tilsvarende... Du har nok søgt.

Hvis man så bare kunne finde den i pdf et eller andet sted ville det vel kunne bruges..?

Jeg har et par gutter fra staterne som jeg har skrevet en del med, den ene ligger inde med den resterende Syd Glasso samling og den anden er en af dem der ved mest om Mary Orvis Marbury (Lee Schechter), der er nok en af disse der kan hjælpe eller har de sikkert en makker der ved noget, er det noget som jeg skal undersøge, eller vil du nøjes med at tage et par kopier af bogen.

Hvis jeg skal kontakte dem kan du evt sende en mail til mig som jeg sender videre til dem, eller hvad vi finder på.

Claus
(Denne besked var sidst ændret: 14-01-2012 af 08:07 Claus Damsgaard.)
14-01-2012 07:50
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #6
Hej Claus,

Det var da et super tilbud. Jeg ser lige, om Mads finder ud af noget, og så vender jeg tilbage - det kunne jo ligefrem være, at dine gutter i USA havde fingrene i selve manuskriptet.

claus

14-01-2012 08:51
Claus Damsgaard

Odense
Besked: #7
Jeg ved at de begge rejser rundt til mange af de conclaver og messer der er derovre, og de kender Gud og hver mand, meget underholdende at skrive med forøvrigt.

Don's (ham med Glossos fluer) er af Nord-jysk afstamning, og er helt vild med Danske havørred fluer ala' dem fra Poul Friis, så han kan sagtens bestikkes med et eller andet, han bor dog på den forkerte side af USA, men han er meget hjælpsom.Big Grin

Lee underviser også, er med i de engelske messer også, så et varmt navn må man sige, det skulle ikke undre mig hvis han kender de to forfattere som havde lavet den bog.

Du vender bare tilbage hvis hjælp kræves, jeg er forholdsvis stærk i engelsk på skrift, så hvis du heller vil sende mail på dansk til mig skal jeg nok oversætte.

Claus.
14-01-2012 09:05
Adversering
mads århus

Århus
Besked: #8
Hej Claus

Nu har jeg taget billeder af 11-12 side håber det er det du er på jagt efter.
Hvis du kommer med din mail skal jeg sende billederne til dig.

Mvh Mads
14-01-2012 22:06
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #9
Herligt. Jeg sender lige PM.
Claus

15-01-2012 01:16