Badekarsfluen
Soendergaard

Besked: #1
Badekarsfluen
Nogle der har en bindevejledning til badekarsfluen fra unique flies
ala den her http://www.sportfiskegiganten.se/produkt...p?pid=6854
Eller ved hvilke materialer der er anvendt?

Det er jo total yndlings flue.. så vil selv kunne binde den
På forhand tak Tongue
09-01-2012 15:25
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #2
RE: Badekarsfluen
(09-01-2012 15:25)Soendergaard Skrev:  Nogle der har en bindevejledning til badekarsfluen fra unique flies
ala den her http://www.sportfiskegiganten.se/produkt...p?pid=6854
Eller ved hvilke materialer der er anvendt?

Det er jo total yndlings flue.. så vil selv kunne binde den
På forhand tak Tongue

Hej Soendergaard

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/fluebase...eimitation

Der er tilsyneladende forskellige varianter. Men billeder kan også snyde.

Vurderet ud fra dit billede, tror jeg er at der er tale om forskellige nuancer af kanin og hare (Sort og natur).

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
09-01-2012 15:35
Saltflyfish

Besked: #3
En lidt overset men rigtig fin flue, som tilmed er ganske simpel at binde.

Krog: Oprindeligt Kamasan B175(B170, hvis du ønsker en lettere krog/tyndere vire). Jeg binder også på Kamasan B160 str. 6, som har et kortere krogskaft end B170.
Hale: Brun australsk opossum.
Krop: Brun australsk opossum iblandet lidt kobber flash.
Vinge: Dækhår fra brun australsk opossum.

Vær opmærksom på at det er australsk og ikke amerikansk opossum, som du skal bruge.

/Christian
(Denne besked var sidst ændret: 09-01-2012 af 15:49 Saltflyfish.)
09-01-2012 15:43
K.Bille

Haderslev
Besked: #4
Hej

Det er som Christian skriver den orginale beskrivelse til Badekars fluen
En flue der jo næsten er glemt...Lidt sjovt for det er ikke en uge siden at jeg ringede til Allan Overgaard og talte om lige netop den flue....Med til historien høre nemli at Allan på en fællestur fik en rigtig flot 2.5 kg´s flot blank og tyk fjor havørred...
Da jeg stod i en ligene situration med masse af små hundestejler inde på flad vand kom jeg til at tænke på lige netop Badekars fluen...
Fluen har virkelig taget kegler i det Nordsjællanske hvor mange igennem årene har fanget mange fisk under lige netop badekars fiskeri...
At fluen er med i fairpoints kolektionUniqflies høre ganske enkelt sammen med at da jeg sammen med kim i salmonfly fik opgaven at lave en opdateret kystflue kolektion valgte at tage de mest populære fluer med der i blandt naturligvis Badekars fluen som jo bevisligt har taget rigtig mange fine fisk..der blev iøvrigt dengang ringet flittigt rundt i landet og bl.a Christian med bl.a en reje og Lars c Bendtsens.s børstorm kom med..mener at det var noget med noget sælhår i en dubbing lkke ???...ja og den populære nordjyske BRENDA
At der det er Dan karby der står bag er som sådan rigtig nok..det var Dan der stod bag fserie # 1- 2 og altså..samonfly/jeg..... og selvfølgelig alle dem i dk der valgte at sige ja uden at få betaling for det og uden fortjenste sendte deres bedst fangene fluer til os..

Men tak fordi du lige spurgte til fluen...Jeg må lige have bundet nogle til min egen æske

Husk dog lige at når du har klippet hår af til halen at bruge undeulden til dubbing blandet sparsomt med kobber dub...Fluen må godt have en lidt skæg..forstået på den måde istedet for et hackel på undersiden bruger du lidt af de hår du har fra vingen...så er den bundet korrektWink men ellers så bare følg Christians bindebeskrivelse

Send da gerne en billede så vi kan se den SmileSmileSmile

mvh
Kent Bille
(Denne besked var sidst ændret: 10-01-2012 af 14:23 K.Bille.)
10-01-2012 14:17
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #5
(10-01-2012 14:17)K.Bille Skrev:  Hej

Det er som Christian skriver den orginale beskrivelse til Badekars fluen
En flue der jo næsten er glemt...Lidt sjovt for det er ikke en uge siden at jeg ringede til Allan Overgaard og talte om lige netop den flue....Med til historien høre nemli at Allan på en fællestur fik en rigtig flot 2.5 kg´s flot blank og tyk fjor havørred...

mvh
Kent Bille

Uha det er snart 8 år siden Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
[Billede: allan.JPG]

/Allan

http://www.customflies.dk
10-01-2012 17:32
Soendergaard

Besked: #6
mange tak for de fine svar !

- så skal jeg bare ned og købe noget australsk opossum Wink
og så skal der ellers bindes nogle stk. og måske ekspermenteres med varianter.
Kan lægge billeder op i tråden her når jeg når så langt.
10-01-2012 18:37
Soendergaard

Besked: #7
lovede lige at smide nogle billeder af mine badekarsfluer når jeg fik dem bundet.
Så her er de Smile

[Billede: badekarsfluen1.png]

[Billede: badekarsfluen2.png]

Jeg har bundet dem lidt anderledes end den originale. Men de blev lige som jeg gerne ville have dem Tongue
08-02-2012 19:57
Adversering