Hvilket fluehjul
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Hvilket fluehjul
Som nævnt i en tidligere tråd samler jeg lidt på "klassiske" fluehjul og nu er det sådan at jeg står og mangler et par eller 3 i kl. 8-10.
Jeg har allerede, hvad jeg betegner som nyklassikere, Tibor Everglades, Marryat MR, Hardy The Prince, Orvis CFO Saltwater Disc, Bauer MXP.
Et Billy Pate Bonefish A/R i sort og guld er allerede på "wanted" listen, men nu mangler jeg inpiration til et par stykker til - hvad betragter I som klassikere af de nyere og knap så nye hjul ?

Er ikke så interesseret i de helt klassiske Vom Hofe style hjul, bortset fra et Bellinger i nysølv, men det er næppe realistisk Confused

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
(Denne besked var sidst ændret: 12-01-2012 af 11:43 PeterMulbjerg.)
12-01-2012 11:40
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Hvilket fluehjul
Nu kan man jo tillægge ordet klassisk mange betydninger Smile

Men jeg er selv meget begejstret for SAGE´s 3000D-serie

Det er super flotte højspolehjul, som virkelig er built to last. Et super bremsesystem og så er det Made in AmericaCool

Hver gang et af disse hjul er til salg spinner ejg rundt om mig selv for ikke bare at kaste mig ud i et impulskøbAngel

...jeg har jo slet ikke nok hjul?

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
12-01-2012 12:09
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #3
Hvad med ATH, det er da næsten et 'must' hvis man er samler og vil have både nyere og ældre hjul stående. Det er bare f.... dyrt og af dansk oprindelse Cool

Venligst Nikolai

12-01-2012 12:24
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #4
(12-01-2012 11:40)PeterMulbjerg Skrev:  Som nævnt i en tidligere tråd samler jeg lidt på "klassiske" fluehjul og nu er det sådan at jeg står og mangler et par eller 3 i kl. 8-10.
Jeg har allerede, hvad jeg betegner som nyklassikere, Tibor Everglades, Marryat MR, Hardy The Prince, Orvis CFO Saltwater Disc, Bauer MXP.
Et Billy Pate Bonefish A/R i sort og guld er allerede på "wanted" listen, men nu mangler jeg inpiration til et par stykker til - hvad betragter I som klassikere af de nyere og knap så nye hjul ?

Er ikke så interesseret i de helt klassiske Vom Hofe style hjul, bortset fra et Bellinger i nysølv, men det er næppe realistisk Confused

Hej Peter

Fra toppen af hovedet:
Waterworks ULA force 1 edition.. Lamson Litespeed 1 edition guide finish, Bauer Lohr i sort, Abel PT. 5 ell. Big game med den første perforering, og gerne Abel arm, Ross San Miguel. Og sikkert en masse andre, som man aldrig får fingrene i.

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
12-01-2012 12:26
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
(12-01-2012 12:24)Nikolai R. Skrev:  Hvad med ATH, det er da næsten et 'must' hvis man er samler og vil have både nyere og ældre hjul stående. Det er bare f.... dyrt og af dansk oprindelse Cool

At kalde det, af dansk oprindelse, er vist en tilsnigelse. Ari't Hart er(var?) hollænder Smile
12-01-2012 13:28
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
(12-01-2012 13:28)Jakob Hansen Skrev:  At kalde det, af dansk oprindelse, er vist en tilsnigelse. Ari't Hart er(var?) hollænder Smile

åhrr visse vasse - vi skal ikke kun være kendt som nationen der opfandt korkbæltet og antabuspillen Smile

...så må man låneBig Grin

Mvh

Kaad

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
12-01-2012 13:43
Saltflyfish

Besked: #7
Fin Nor (måske ligefrem et Wedding CakeBig Grin), Seamaster, Saracione Monarch og Abel Big Game (3N er et klassisk bonefish og permit hjul). Derudover er der Jack Charlton, men det skulle du have købt, da produktionen stoppede, hvor 8450 kunne købes for mindre end $400Big Grin

Har sikkert glemt et par stykker...

/Christian
12-01-2012 14:07
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #8
(12-01-2012 13:28)Jakob Hansen Skrev:  At kalde det, af dansk oprindelse, er vist en tilsnigelse. Ari't Hart er(var?) hollænder Smile

Rigtigt; blandede tingene lidt sammen. Hjulet kom på et tidspunkt på danske hænder og blev i en periode produceret i Århus Smile

Venligst Nikolai

12-01-2012 14:13
Saltflyfish

Besked: #9
Der er også System Two med solid spool og Lamson hjulene.

/Christian
12-01-2012 16:24
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #10
Tak for inspirationen Cool

Det var nogle imellem jeg havde glemt - en outsider som f.eks. System Two med uventileret spole er et rigtigt godt bud til tohåndsstangen, Ross San Miguel - en klassiker som ikke er umulig at få fat i, Abel Big Game, Sage hjulene kunne godt gå hen og blive klassikere, ATH hjulene har aldrig sagt mig noget særligt med alt det tingeltangel, men bestemt klassikere - så jo der er nok at tage af af jeres fremragende forslag - og så er der jo Danielsson LW hjulene som vel også kandiderer Smile

Så tak for'ed Smile

Peter

(Denne besked var sidst ændret: 12-01-2012 af 17:11 PeterMulbjerg.)
12-01-2012 16:54
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #11
(12-01-2012 16:54)PeterMulbjerg Skrev:  @ - og så er der jo Danielsson FW hjulene som vel også kandiderer Smile

Så tak for'ed Smile

Nope. Bagsiden er ikke det skønneste Tongue

Smag er universiel ved du nok Wink

LW serien og de sorte Evotec eks. vis 7-10. Sidst er der jo nogle der går helt i selvsving over de kerneløse Hi-tec hjul, særligt de blå modeller skulle være garant for tidlig afgang Angel

Venligst og god hjul jagt

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
12-01-2012 17:14
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #12
(12-01-2012 17:14)Jan Fensten Skrev:  Nope. Bagsiden er ikke det skønneste Tongue

Smag er universiel ved du nok Wink

LW serien og de sorte Evotec eks. vis 7-10. Sidst er der jo nogle der går helt i selvsving over de kerneløse Hi-tec hjul, særligt de blå modeller skulle være garant for tidlig afgang Angel

Venligst og god hjul jagt

Jan

Tak Jan, det var LW hjulene jeg mente Big Grin

Peter

12-01-2012 17:16