Lang og Kold "Vinter Seasson"
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #1
Lang og Kold "Vinter Seasson"
Nu hvor der ikke blev til særlig megen fisketid her over julen og nytåret for mit vedkommende grundet hygge tid med familie, samt eksamens læsning.
Trængte jeg dog alligevel til at der skulle ske noget, så fandt en billig flueklinge jeg havde liggende der har været brugt i nogen tidlige forsøg til at lave håndtag på. Klingen skulle bruges, ville ikke lade den gå til spilde på trods af lidt ridser og andre ting.

Gennem en anden bestilling på en fluestang jeg skulle bygge til en kammerat, fik jeg samtidig lidt et-benede øjer hjem og begyndte en anderledes og spændende montering på min klinge.

Jeg havde i sinde at der skulle ske lidt anderledes, spændende og efter flere emner om spinnestænger bygget på flueklinger var dette mit oplagte valg.

Stangen er lavet til min kæreste Louise, og sønnen Sebastian. Så har de lidt at lege med når de skal med ud og prøve fiskeriet.

Stangen kaster super lækkert, fed føling hele vejen igennem og mærker alt. Den er monteret på en # 7/8 klinge og klarer op til 20 gram.. Smile

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
15-01-2012 09:52
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #2
RE: Lang og Kold "Vinter Seasson"
Interessant og vel udført Smile Men hvorfor etbenede slangeøjer ? Jeg formoder at f.eks. Fireline vil skære sig igennem på nul komma fem - eller hvad var dine tanker ?

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
15-01-2012 12:32
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Hej Peter

har fået en rund flet line som jeg har leget med, og det virker super godt Smile Ingen slitage endnu.. hehe

Var fordi jeg gerne ville have noget anderledes og havde hørt andre prøve dette.. Men vigtigst var fordi jeg havde dem liggende fra nogen brækkede stænger så har holdt et total budget på 400 for alt til stangen inkl klinge.. Big Grin Og skulle prøves med dette setup

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
15-01-2012 15:24
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #4
Man skal prøve noget nyt sommetider - super idé og jeg glæder mig til at høre hvordan det går med øjerne Smile
Hvad er det for en klinge ?

Peter

15-01-2012 15:26
123

Besked: #5
(15-01-2012 15:26)PeterMulbjerg Skrev:  Hvad er det for en klinge ?

Til den pris tror jeg det er den fra Pro-Fish.dk til 190kr Smile Jeg har selv en i 5/6 (der er tiltænkt en karriere som putstang) som jeg omtaler som min "fattigmands" pind. Det skal lige siges at ud af fire klinger var der én der ikke havde fejl i ferrulerne Dodgy De blev alle byttet uden problemer, men det siger lidt om kvaliteten på stængerne - men det afspejler prisen i sagens natur.
15-01-2012 16:21
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
Det er den omtalte klinge fra profish.dk Smile Bare i kl. 7/8 jeg har brugt..

Den korte tur jeg har haft med den for lige prøve, har den været super fed og kaste med. Rigtig fin stang til pengene..
Skal helt sikkert have flere af dem, når han får dem på lager igen.. Big Grin

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
15-01-2012 17:45
Swebbe

Besked: #7
Hvordan ser den ud med fluehjulet på og hvordan kaster den med en wf 8 line? Smile Kunne evt. være en fin kombo stang!

- Jeppe Lyngsø
15-01-2012 18:33
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #8
(15-01-2012 18:33)Swebbe Skrev:  Hvordan ser den ud med fluehjulet på og hvordan kaster den med en wf 8 line? Smile Kunne evt. være en fin kombo stang!

Er noget rigtig møg med fluehjulet.. Big Grin Men ellers en sjov tanke. Men kunne være meget sjovt at prøve alligevel dog en dag

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
15-01-2012 19:50
KRNJ

Haarby, fyn
Besked: #9
Hej Klaus
Hvordan er det gået med stangen?? Øjerne?? Og så videre, har du fået brugt og testet stangen ordentligt??

Jeg går med tanker om et lignende projekt og synes jeg har svært ved at finde øjet der ligger så tæt på klingen vel at mærke hvis de skal være forede. Duer det med de etbenede og hvordan med slid i forhold til at benytte fletline??

Mvh
Kristian

Ps. Tak for sidst ved trelde:-)
30-09-2012 15:42
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #10
(30-09-2012 15:42)KRNJ Skrev:  Hej Klaus
Hvordan er det gået med stangen?? Øjerne?? Og så videre, har du fået brugt og testet stangen ordentligt??

Jeg går med tanker om et lignende projekt og synes jeg har svært ved at finde øjet der ligger så tæt på klingen vel at mærke hvis de skal være forede. Duer det med de etbenede og hvordan med slid i forhold til at benytte fletline??

Mvh
Kristian

Ps. Tak for sidst ved trelde:-)

Hej Kristian,
du kan bruge Minima øjerne fra PacBay, de vejer ikke alverden og fås i forskellige farver - det er bare at finde den rigtige størrelse

http://www.rodringsandthings.co.uk/index...ef=MIN4FLY

de holder til fletline og er i stil med SS304 (eller hvad de hed) som er blevet brugt flittigt på Berkley spinnestænger.

Det er svært at se på linket ovenfor at de er forede men det er de altså - de er måske nemmere at se på de andre farver

http://www.rodringsandthings.co.uk/index...guidestips

vh
Peter

Peter

(Denne besked var sidst ændret: 30-09-2012 af 16:04 PeterMulbjerg.)
30-09-2012 16:02
KRNJ

Haarby, fyn
Besked: #11
Kanon :-) takker
Handler du meget på den side?? Jeg har ik handlet på udenlandske webshops endnu, er lidt skeptiskUndecided

Min plan var at lave noget der minder lidt om en shimano speedmaster (har en 10 fods med kastevægt 5-20), bare med et andet og kortere håndtag, så man lettere kan vippe en lille wobler i en lille å:-)

Mvh
Kristian
30-09-2012 19:05
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #12
Hej igen,
du kan roligt handle der - ingen problemer Smile

Jeg har netop her i sommer bygget en gammel Orvis flueklinge om til spin med netop kortere håndtag så stangen er nemmere at håndtere ved åen - det er jo det skønne ved hjemmebyg Smile

vh
Peter

Peter

30-09-2012 22:45