PR på fluen
Frederik

København N
Besked: #1
PR på fluen
Hej Medfiskere

Så fik jeg min 5. fisk på flue efter jeg startede i november med kun at tage fluestangen med i vandet.

2,6 kilo regnbue, så ikke nok med at det er en PR på flue så er det også min første regnbue. Den kæmpede stille, lagde ud med at svømme med fuld fart ind mig og stoppede 4 meter fra mig hvor der så startede et stille tovtrækkeri mellem os. Den tog nogle korte hidsige udløb en del gang før jeg til sidst fik den på så lavt vand at fede dyret ikke kunne andet end at tippe om på siden og jeg så kunne få fat om haleroden.

Den tog en hvis/brunlig reje imitation som jeg ikke aner hvem har bundet eller hvad hedder, men hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad det er for en, så vil jeg meget gerne høre for den har været god mod mig.

igen havde jeg en af sjælland top ti kendte pladser ganske for mig selv, man må da elske is i øjerne og mellem fingrene for nogetRolleyes

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

23-01-2010 12:28
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: PR på fluen
(23-01-2010 12:28)Frederik Skrev:  Hej Medfiskere

Så fik jeg min 5. fisk på flue efter jeg startede i november med kun at tage fluestangen med i vandet.

2,6 kilo regnbue, så ikke nok med at det er en PR på flue så er det også min første regnbue. Den kæmpede stille, lagde ud med at svømme med fuld fart ind mig og stoppede 4 meter fra mig hvor der så startede et stille tovtrækkeri mellem os. Den tog nogle korte hidsige udløb en del gang før jeg til sidst fik den på så lavt vand at fede dyret ikke kunne andet end at tippe om på siden og jeg så kunne få fat om haleroden.

Den tog en hvis/brunlig reje imitation som jeg ikke aner hvem har bundet eller hvad hedder, men hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad det er for en, så vil jeg meget gerne høre for den har været god mod mig.

igen havde jeg en af sjælland top ti kendte pladser ganske for mig selv, man må da elske is i øjerne og mellem fingrene for nogetRolleyes
Tillykke Frederik.
Du lægger godt fra land Smile

Tag lige et billede af rejen og læg den ind, så kan vi se om vi kan fjernkende den Smile

Der er nok noget om snakken med de regnbue udslip, jeg hørte om for nyligt.

7Allan

http://www.customflies.dk
23-01-2010 12:33
Frederik

København N
Besked: #3
Tak Allan
hvis du klikker på mit profilbillede så er det samme flue, kan du se det der, ellers så lægger jeg et billede ind senere efter job!

Jeg fiskede også der hvor man "næsten" kan ligge fluen ned i havbrugene:-)
23-01-2010 13:04
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
Hej Frederik.

Ja læg lige et billede af den, der er simpelthen så mange rejeimitationer at det er svært at skelne dem medmindre det er closeup :-)

Endnu en gang tillykke.

/Allan

http://www.customflies.dk
23-01-2010 13:15
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Flot fisk. Big Grin

Jeg tror snart jeg skal på visit ovre hos svigerforældrene i Kalundborg igen.

Det er jo helt deprimerende at se de fede fisk i kraner i land derovre mens man kan sidde hjemme og glo ud på dyb sne Sad
23-01-2010 14:53
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #6
Tillykke med fisken, den er næsten lige så rund som en sæl, på billed nr.2.
Trodser man vejert kan man tit opleve at have vandet for sig selv, især på denne tid af året.Smile
Argh kan mærke fiskefeberen rulle i blodet!

mvh Jeppe
23-01-2010 14:55
Frederik

København N
Besked: #7
Close-up coming later, jeg har fanget 4 af mine 5 fluefisk på den samme flue og jeg har kun 1Confused

Jeg vil også gerne finde ud af hvilken krog der er brugt på den, da den har haft 4 krogninger og landet 4 fisk, er kun lidt i tvivl om jeg måske havde en opstramning på fluen imens jeg stod og rodede med noget skydeline kludder i baljenBlush

Som spinnefisker synes jeg at man smider en del fisk og jeg synes da også at læse om at der bliver smidt lidt fisk på flue, men er det en sjælden ting at miste fisk?

Iøvrigt så var der også lidt andet nyt i regnbuen, da jeg efter jeg er startet på flue har prøvet at minimere hvad jeg har med mig så er jeg holdt op med at gå med kejs, så det er nok også min største håndlandede fisk, FEDTCool
23-01-2010 15:00
Adversering
Frederik

København N
Besked: #8
Tak Jeppe og Jakob

Det er fedt når man kan smitte med lidt fiskefeber!

Ja det var noget af en tyksak, den stod forest i køen til foderpillerSmile

Ja altså man fanger ihvertfald ikke fisk af at sidde inde og kigge ud på sneenTongue
23-01-2010 15:05
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #9
Hehe

Tillykke med fisken. Det ser super godt ud med den, og stort tillykke med fisken .. Smile Må lige se om jeg kan få mig selv ud kysten herovre på øen snart og få prøvet lidt igen .. Smile

Fluen er ikke lige til at se hvad det er for en da den er våd .. Tongue Men hvis du gider tage et billede af den og smide op, skal vi gøre hvad vi kan for at hjælpe med at idenditifere den for dig

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
23-01-2010 15:39
Frederik

København N
Besked: #10
her er dræber fluenBig Grin

Gæt en flue!

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

23-01-2010 19:43
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #11
Den må jeg være et svar skyldig og sige jeg ikke kender, men vil gætte på den kan laves lidt som astronaut fluen, Jan fensten har lagt ind her på siden .. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
23-01-2010 19:49
Frederik

København N
Besked: #12
Kjgizmo, øv, jeg synes ikke den minder meget om den astronaut i udseende.

Kan du give et but på hvilken krog der er brugt, modhagen er meget diskret.
23-01-2010 19:58