Fiskefeber eller Fisk og Fri ???
Mads Petersen

Århus
Besked: #1
Fiskefeber eller Fisk og Fri ???
Hej.

Jeg skal ha skrevet nogle ønsker på min list, og så er det jo godt at man fisker lidt Wink
Tænkte at jeg ville ønske mig et magasin(får sportsfiskeren).
Så er det store spørgsmål,skal jeg vælge Fiskefeber eller Fisk og Fri, eller begge to? Hvad er foreskellene på de to?

Member of TBMM
19-01-2012 16:36
Adversering
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #2
RE: Fiskefeber eller Fisk og Fri ???
Skulle jeg vælge en af dem, ville det nok blive Fisk&Fri, men syntes efterhånden underholdningsværdien i blandene er lige 0%. Og hvis der endeligt er en underholdene artikel, er den oftest at finde i selv samme blad få år tilbage Sad

Mvh Stefan

Mvh Stefan Skovbo
19-01-2012 16:39
123

Besked: #3
(19-01-2012 16:36)Mads Petersen Skrev:  Hej.

Jeg skal ha skrevet nogle ønsker på min list, og så er det jo godt at man fisker lidt Wink
Tænkte at jeg ville ønske mig et magasin(får sportsfiskeren).
Så er det store spørgsmål,skal jeg vælge Fiskefeber eller Fisk og Fri, eller begge to? Hvad er foreskellene på de to?

Hvilken slags fiskeri er du mest til og SKAL det være på dansk? Hvordan er dit engelske og tyske?
19-01-2012 17:00
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #4
Hey Mads,

Tak for sidst for det førsteSmile

Det kommer lidt an på hvad du søger i blandt de blade der er tilrådighed.

Får selv Sportsfiskeren og skulle jeg vælge et blad mere vil jeg helt sikkert vælge Flugfiske i Norden som jeg syntes er er spændende blad.
Men det er fordi jeg ikke syntes jeg kan finde så meget omkring fiskeriet i de nordlige lande som i dette blad. Måske der er andre der kan byde ind med blade der har det?
Prisen er 450 Svenske kroner og der udkommer 5 numre om året.

Tilmed hvis man har lyst kan man købe sidste års udgivelse eller ældre, hvis man lyster til 175 SEK som jeg læser det på deres side.

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
19-01-2012 17:01
Mads Petersen

Århus
Besked: #5
Selvtak KentWink

Tænke at det skulle være et dansk blad, bare for at have lidt hyggeligt/spændende at læse i. Men det kunne selvfølge være at man skulle kigge lidt mod udlandet. Tysk er udelukket Undecided med engelsk kunne godt komme på tale.
Det som har interessen er primær kyst og gedder. Men kan godt li tørflue, og det findes der jo noget af i Norden.

Member of TBMM
19-01-2012 18:59
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
Helt enig i Flugfiske i Norden kan anbefales - har holdt de andre, og det kan være ok i et par år, men så har man også læst det hele et par gange. men hvis man kan lide trolling, P&T samt ikke mindst eksotisk monsterfiskeri under varme himmelstrøg, så er der nok stof til hele tre år. Wink. F&F har måske oppet sig lidt på det sidste??? - lånte et par blade for nylig (mest for at læse om JPH), og der var faktiskt lidt, der fangede mig.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
19-01-2012 21:12
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #7
(19-01-2012 18:59)Mads Petersen Skrev:  Selvtak KentWink

Tænke at det skulle være et dansk blad, bare for at have lidt hyggeligt/spændende at læse i. Men det kunne selvfølge være at man skulle kigge lidt mod udlandet. Tysk er udelukket Undecided med engelsk kunne godt komme på tale.
Det som har interessen er primær kyst og gedder. Men kan godt li tørflue, og det findes der jo noget af i Norden.

Du kan da bare abonnere på mine gamle Tongue
19-01-2012 21:38
Adversering
Frank

Odder
Besked: #8
fffd medlemskab 250kr ode fordele samt 4 fede fiske blade
Så nemt kan det gøres Big Grin
19-01-2012 23:42
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #9
Hej Mads

Jeg er enig med de andre indlæg i tråden - men hvis du gerne vil abonnere på et af de danske blade - så gå en tur på biblioteket og læs de 3-4 nyeste F&F og FF ... så må du selv kunne træffe valget Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
19-01-2012 23:53
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #10
Jeg har droppet mine abbonnementer på både Fisk og Fri og FiskeFeber - syntes de er gået for meget i stå og gentager sig selv i en uendelighed.

Det svenske blad Alt om flugfiske (http://www.lrfmedia.se/?AlltomFlugfiske) er klart det bedste blad jeg har abbonneret på. Svenskerne laver også et FiskeFeber om fluefiskeri - det købte jeg på årets tur til Sverige. Det var nu også ret fedt.

mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 20-01-2012 af 14:48 Nikolai Kaad.)
20-01-2012 11:52
Mads Petersen

Århus
Besked: #11
Der er jo mange gode forslag Smile Tak skal I ha.
Jeg må lige en tur på biblioteket, det kan være at det er sådan de skal læses Smile Så kunne jeg få Flugfisker i Norden Smile
@ Thomas Schreiber, har du nogle konrekte bud på et engelsk blad?

Member of TBMM
20-01-2012 14:45
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #12
Jeg ville helt klart kigge på de to blade, som Nikolai foreslår.

De danske skuffer mig, hver gang jeg køber dem - og FiN er godt nok trist læsning, hvis man ikke har stor interesse for fluestænger af bambus, synes jeg.

Claus

http://www.ussingbech.dk
20-01-2012 14:52