Iværksættere søges til opstart af fiskeklub Aalborg
Danielwj

Besked: #1
Iværksættere søges til opstart af fiskeklub Aalborg
Goddag til jer alle derude som er kommet ind på denne tråd.

Spørgsmål er hvorledes man starter sådan et ”stillings opslag” men jeg vil springe direkte ud i det og kaste kortene på bordet. – Nedenstående er min egen personlige meninger, og hvad der ledte mig på tankerne til dette projekt.

Jeg har gennem længere tid undret mig over fiskeriet i Aalborg og omegnen, for hvis vi tænker os et kort øjeblik om, så har vi jo det meste her. De smukkeste å’er, kyst så langt øjet rækker, div. større og mindre søer, adskillige moser, og ikke mindst et utal af Put’n take søer i nærheden. Ydermere er Vesterhavet ikke længere væk end øjet knap rækker, vi har jo det hele.

Men på trods af dette ser jeg stadigvæk interessen for lystfiskeri dalende, (jer der sidder i foreninger i Nordjylland vil nok også give mig ret i at medlems tallene også er dalende her). Aktiviteten på forumerne for fiskeri i Nordjylland er ligeledes(IMO) dalende.

Aalborg og omegn mangler noget der samler lystfiskerne, som landet står lige nu er vi alle spredt med vinden i alle retninger: De forskellige fiskeforeninger rundt omkring, put’n take kun med familien eller sønnike, kystfiskeri alene eller med et par venner, osv.

Aalborg og omegn mangler noget der får de nye ud og prøve at svinge en stang for første gang, vi mangler noget der får kontor arbejderen til at finde stangen og lysten frem igen og komme med ud, vi mangler initiativtager til at samle flere familier og mennesker til en dag ved søen. – Og ikke mindst, der mangler fælles skab, hyggen og muligheden for at møde nye ansigter og mennesker. Mulighederne for alt dette er selvfølgelig på nuværende tidspunkt også til stede, men indgangen kræver et medlems skab af en fiskeforening som ofte løber op mellem 500-1000 kr. årligt, og jeg tror dette afholder en del mennesker fra tage chancen, melde sig ind og komme med ud.

Grunddelene i mine tanker og ideer til at ændre dette går derfor således.
- En frivillig drevet klub(forening)
- Internet/hjemmeside baseret(ingen lokale leje, og forbrugsudgifter)
- Information/invitation/blad via Mail og Sms (ingen udgifter til porto)
- Lavt kontingent 75-100kr per husstand
- 8 til 12 årlige klub fiske arrangementer m/ Præmie
- 1 til 6 årlige klub hygge arrangementer, banko, loppemarked, grill aften etc.
- Fokus på junior/nybegynder, deraf kursuser af forskellige art, afholdt af frivillige
- Mulighed for tid til anden at låne lokaler af kommunen og afholde foredrag
- Evt. vandrepokal / årlig Klub mester
- Meget bruger styret, mulighed for at oprette fangst rapport /journal, uploade billeder, arrangere fisketure mellem brugerne gennem klubben/hjemmeside, bruger baseret kort over Danmark med påtegnelser af brugernes personlige favorit fiskesteder
- Intet decideret klub fiskevand(ingen udgifter til lodsejere), derimod ture til gratis fiskevand, på besøg hos andre foreninger(på dagskort), eller put’n take, osv.

Jeg vil ikke lyve, og indrømmer ærligt jeg er meget inspireret meget af andre klubber og foreninger landet over – Men der er jo heller ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.

Jeg er udmærket klar over dette er et stort projekt der kræver meget, men dette indlæg er ikke for at lægge op til debat hvor vidt det er realistisk og om sådan en forening vil kunne få succes.

Med dette indlæg søger jeg iværksætter og initiativtager som tror på det kunne lykkes, som har gjort sig tanker og ideer om lign, personer som evt. har erfaring inden for forenings arbejde, personer som ønsker at fremme lystfiskeriet for Aalborg og omegn.

* I tilfælde af nogle skulle sidde og tænke det måske virker lidt for firkantet så vil jeg gerne understege at hvad jeg har fremlagt kun er mine tanker og ideer, så hold jer endelig ikke tilbage fra at tage kontakt til mig, hvis i har interesse i dette - men ikke nødvendigvis de samme tanker og ideer.

Er det noget der kunne vække jeres interesse så skriv en mail til mig med lidt information omkring dig selv, dine tanker vedr. dette projekt, eller tag kontakt til mig per telefon (man-fre efter kl. 16.00) til en snak. Og så håber jeg på at få en 4-6 interessante personer på banen, hvorefter jeg vil byde på kaffe og kage en dag i nær fremtid hvor vi kan sætte os ned og snakke, diskutere og kaste ideer på bordet, og forhåbentligt komme frem til starten på et godt projekt.

Mange venlige hilsener.
Daniel W Johansen
Danielwj3@gmail.com
Tlf: 40525151
23-01-2010 15:25
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Iværksættere søges til opstart af fiskeklub Aalborg
http://www.waders.dk/

Det lyder som noget i den her retning - det du efterlyser?

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
23-01-2010 15:45