Pro Tube Fly - vejledning
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Pro Tube Fly - vejledning
Hvor hulen finder man en grundig indføring i pro tube systemet når man ikke ved noget i forvejen ? (altså om dét Tongue )

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
24-01-2012 14:52
Adversering
LCB

Besked: #2
RE: Pro Tube Fly - vejledning
Hvad vil du vide? Det ser ud til deres hjemmeside ikke længere er aktiv.

Lars
24-01-2012 16:49
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Bare hvordan man sammensætter de enkelte dele og hvad der skal bruges til hvad og hvad der overhovedet findes - jeg syntes bare slet ikke der var en masse information på nettet i betragtning af hvor meget reklame der har været for det.

Peter

24-01-2012 19:08
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(24-01-2012 19:08)PeterMulbjerg Skrev:  Bare hvordan man sammensætter de enkelte dele og hvad der skal bruges til hvad og hvad der overhovedet findes - jeg syntes bare slet ikke der var en masse information på nettet i betragtning af hvor meget reklame der har været for det.

Lidt ot - og så ikke alligevel

Jeg har fravalgt systemet 100% pga det overvældende antal dippedutter, der hver især fås i adskillige størrelser og utallige farver. Jeg ved, at jeg ikke ville helme før mit sortiment var komplet Blush Det ville koste en formue. Dernæst ville jeg skulle binde 100-vis af fluer, da alle mønstre jo skulle forefindes i et hav af udgaver med kineserhatte for og bag og endda måske midtpå - den foran skulle måske vendes for større wobling på nogen af fluerne. der skulle varieres med vægt og farver osv osv.................................. Puha, og er disse kineserhattebefængte plastikfluer særskilt elegante??? Jow, MODERNE - dét er de! Og de fanger fisk - dét gør de - men fanger de flere??? Jeg tror, at de er allerbedst til at fange fiskere Wink - eller måske snarere forhandlere af grej. De store grejbutikker køber hele sortimentet, og udfaser de gamle varer til rørfluebinding. Godt, at jeg har fået fyldt op af de gode gamle rør, hvor lighteren smelter en perfekt krave i stedet for at lukke røretAngry

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
24-01-2012 19:32
Leif Chr.

Besked: #5
Hej Peter

Også lidt ot Angel

Jeg syntes at Protube har mangende spændene ting, måske lidt for mange.og det ender med at koste kassen Undecided

Hvis man skal til at bevæge sig ud i rørflue junglen vil jeg anbefale at man kigger lid til http://www.futurefly.dk/products/index.html istædet. Future fly har mange gode rør mm og jeg syntes at det er lidt mere fleksibelt og enkelt

Mvh Leif
24-01-2012 20:47
JTHL

Aalborg
Besked: #6
Prøv at starte ud med et starter sæt, koster 150kr. Mener der er en 50 dele, som man kan prøve at teste med.

Derefter kan du jo købe de dele du synes om og vil binde videre på.

Pro Tube nålen kan man næsten ikke undvære, passer som Hans og Grethe til alle Protube rørene.

Ellers kig på Youtube, eks. her

Når man først er kommet igang, så er det faktisk ret let og et fedt system, men jeg kan godt give ret i at det kommer til at koste. Men på den anden side, så er det bare så lettere, det hele passer bare sammen.

Med venlig hilsen
Jan
24-01-2012 21:01
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #7
Tak for nogle interessante indlæg - stof til eftertanke Smile

Jeg skal ikke binde en hel masse rørfluer, men syntes ideen med vægtbelastning på kroppen var smart og at det hele passede sammen - lidt lige som Lego Smile og nå ja, det var så nok bare det.

Jeg tror efterhånden også jeg har fået googlet mig frem til hvordan rørene skal vende osv Blush - så det var egentligt bare basics jeg var ude efter og hvilke muligheder der ligger i systemet.

Peter

24-01-2012 23:02
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #8
(24-01-2012 21:01)JTHL Skrev:  Pro Tube nålen kan man næsten ikke undvære, passer som Hans og Grethe til alle Protube rørene.

Vil det sige at jeg ikke kan bruge mit Renzetti rørfluestik til Pro Tube rørene ?

Peter

24-01-2012 23:03
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #9
(24-01-2012 23:03)PeterMulbjerg Skrev:  Vil det sige at jeg ikke kan bruge mit Renzetti rørfluestik til Pro Tube rørene ?

Jo jo. Naturligvis kan du bruge dit Renzetti rørfluestik. Tror endda at du kan smække protubenålen i dit Renzetti Wink

Når du køber Protube så køb endelig de rør med lige store tynde og tykke diametre rør. Dem kan bruge til 2 fluer såfremt du binder fluer i alm. størrelse.

Mvh.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
24-01-2012 23:08
Bjarne S.

Aabybro
Besked: #10
Hej Peter

Protubenålen passer mig bekendt ikke til et renzetti rørfluestik. Jo, hvis du bruger en klat epoxy eller får tilpasset en nål. Brian Størup brugte i sin tid modellen med epoxy. Lidt synd for stikketDodgy

Jeg bruger nålen direkte i mit regal.

Alternativt kan du bruge den i Grethe-modellen, som Brandt tidligere har omtalt.

God vind med rørfluerne.

Bjarne
25-01-2012 00:09
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #11
Det var nu ikke fordi jeg ville bruge pro tube nålen i stikket, spørgsmålet var mere om nålene fra stikket ikke kunne bruges til pro tube rørene ?

Peter

25-01-2012 09:15
JTHL

Aalborg
Besked: #12
Jeg vidste ikke lige at du brugte et rørfluestik, derfor jeg anbefalede Pro tube nålenAngel

Går udfra at du har foskellige str. nåle til dit stik, så mon ikke der er en som passerWink

Med venlig hilsen
Jan
25-01-2012 09:23