svirefluer imitation ??
K.Bille

Haderslev
Besked: #1
svirefluer imitation ??
Hej

Jeg har brug for lidt inspiration fra mine fluebinder venner...Håber at i har noget interessant jeg kan kigge på derude !!!!!

Jeg afholder jo mine fluebinder kursuser som jeg plejer..men har i år valgt at tage skumfluerne med....jeg har før haft tørfluer med naturligvis men i år vil je gå en smule længere og have lidt mere med..
jeg har lavet en svirre flue før som jeg selv fiskede med i efterårret 2010 og det var slet ikke tosset men alligevel ikke hel iorden synsmæssig..den bestod dog heller ikke af så meget andet end en 3mm rund gul skum stykke og lidt hjorte hår bundet frem efter og derefter tvunget bagover et gav en lille og fin hovede samt lidt vinge og så nogle sililegs...

Men er der en af jer derude der har lidt idé til hvad jeg ellers kunne bruge...gerne med billede
Jeg efterlyser ikke andet end en svireflue..skum biller mm er uintersante Wink

Mvh
Kent Bille
25-01-2012 17:02
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: svirefluer imitation ??
(25-01-2012 17:02)K.Bille Skrev:  Hej

Jeg har brug for lidt inspiration fra mine fluebinder venner...Håber at i har noget interessant jeg kan kigge på derude !!!!!

Jeg afholder jo mine fluebinder kursuser som jeg plejer..men har i år valgt at tage skumfluerne med....jeg har før haft tørfluer med naturligvis men i år vil je gå en smule længere og have lidt mere med..
jeg har lavet en svirre flue før som jeg selv fiskede med i efterårret 2010 og det var slet ikke tosset men alligevel ikke hel iorden synsmæssig..den bestod dog heller ikke af så meget andet end en 3mm rund gul skum stykke og lidt hjorte hår bundet frem efter og derefter tvunget bagover et gav en lille og fin hovede samt lidt vinge og så nogle sililegs...

Men er der en af jer derude der har lidt idé til hvad jeg ellers kunne bruge...gerne med billede
Jeg efterlyser ikke andet end en svireflue..skum biller mm er uintersante Wink

Mvh
Kent Bille

Den kommer i aften basse. Jeg skal bare lige have smidt Horepræmien i seng Big GrinBig GrinBig Grin

/Allan

http://www.customflies.dk
25-01-2012 17:37
K.Bille

Haderslev
Besked: #3
Hej

Venter spændt.......lidt interresantRolleyes heheBig Grin

Det kunne jo også inspirrere nogen til at lave en hel ny som ingen har bundet før og ja hvad ved jeg hvad der ikke kan komme ud af at starte sådan en tråd...Men jeg vil altså gerne se et par bud på sådan en tingest så kom endelig da hvis du har et bud eller en idé måskeSmileSmileSmile

/Kent
25-01-2012 18:04
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #4
(25-01-2012 18:04)K.Bille Skrev:  Hej

Venter spændt.......lidt interresantRolleyes heheBig Grin

Det kunne jo også inspirrere nogen til at lave en hel ny som ingen har bundet før og ja hvad ved jeg hvad der ikke kan komme ud af at starte sådan en tråd...Men jeg vil altså gerne se et par bud på sådan en tingest så kom endelig da hvis du har et bud eller en idé måskeSmileSmileSmile

/Kent

Sorry kent det bliver fredag, jeg når det ikke i aften.

/Allan

25-01-2012 22:42
LCB

Besked: #5
Morten Øland har en fin svirreflue imitations i Thomas Vinges bog!

Lars
26-01-2012 11:11
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #6
Til kysten?

[Billede: balsageting13.jpg]

Så synes jeg, at noget ala denne gamle balsaklassiker er oplagt. Solid. Nem og sjov at bygge. Velflydende. Og tung nok til at lave et godt plask, når den lander, så ørrederne bliver vækket og kigger på den.

Google på Ahlkvist og balsageting, så dukker den op.

Claus

http://www.ussingbech.dk
26-01-2012 11:36
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #7
(26-01-2012 11:36)Claus Bech-Petersen Skrev:  Til kysten?

[Billede: balsageting13.jpg]

Så synes jeg, at noget ala denne gamle balsaklassiker er oplagt. Solid. Nem og sjov at bygge. Velflydende. Og tung nok til at lave et godt plask, når den lander, så ørrederne bliver vækket og kigger på den.

Google på Ahlkvist og balsageting, så dukker den op.

Claus

Fed flue Cool

En halv laberlarve og et grizzlyhackle Big Grin Wink

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 26-01-2012 af 17:18 Jan Fensten.)
26-01-2012 17:17
Adversering
K.Bille

Haderslev
Besked: #8
(26-01-2012 11:11)LCB Skrev:  Morten Øland har en fin svirreflue imitations i Thomas Vinges bog!

Lars

Hej

Det er jo rigtig...den havde jeg slet ikke tænk på....jeg har bogen ståene lige foran mig og der stod den jo godt Smile
Tak for den !!

vh
Kent Bille
26-01-2012 19:59
K.Bille

Haderslev
Besked: #9
Hej Claus

Lige først så tænker jeg at det der...det ser noget sølle ud MEN vi ved jo at det kan havbamserne være noget så ligeglade med...er forudsætningerne i orden og bliver fluen fisket korekt så er det mange gange det der gør forskelen på en god og dårlig dag i fjordem

Og skulle det så være så kunne man jo bruge noget og smide resten væk Wink

Vh
kent Bille
26-01-2012 20:03
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #10
ja, gu ser den sølle ud. Men der er nok en grund til, at den har været så populær i Sverige i så mange år. Og til kystbrug er det jo smart, at den er nem at ploppe ned i overfladen - det er nærmest det vigtigste siger min erfaring mig.
Claus

http://www.ussingbech.dk
26-01-2012 20:34
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #11
SÅ bliver det ikke mere sølle.Big Grin

http://globalflyfisher.com/patterns/the-simplest-fly/

Men den virker tilsyneladende.

/Allan

26-01-2012 20:39
K.Bille

Haderslev
Besked: #12
Hej

@Allan.....hvad sker der lige......sørgeligt synConfused
Men ser vel en flue i aften eller ??

@Beck..Ja ..plobbet eller havd man nu skal kalde det er absolut noget der er anvendligt...Hernede i fjorden på nord siden af Haderslev fjord som ikke er så meget besøgt som syd siden har jeg et par pladser som passer mig rigtig godt..
Jeg opdagede for nogle år siden under badekars fiskeri på strækket ved Hornbæk plantage som ligger tættest på helsingør hvor skoven går tæt ud til kysten...at havørreden var meget opmærksomme på hvad der kom oppe fra
Men altså på den her plads i haderslev fjor oplevede jeg her i sensommeren at der plobbede store Biller ned fra træerne det var en meget spøjs oplevelse men det der var rigtig sjovt det var at der ar fisk der havde luret det og de kæmpede om at komme først hen til insekterne når de plaskede ned....Jeg fik en på 47 og 1,2 kg på en skum Bille
men det siger bare en hel del om at det godt kan betale sig at efterligne plobben som det jo i virkligheden er når de plobber ned fra træerne..

Mvh
Kent Bille
27-01-2012 11:55