Danielsson lw 6-9
Tony

Gjøl (Åbybro)
Besked: #1
Danielsson lw 6-9
Hej med jer.
Jeg har i et lille stykke tid været på jagt efter et nyt hjul til det lidt tungere kystfiskeri samt lidt geddefiskeri, og valget faldt på et danielsson LW 6-9.
Et utroligt smukt hjul hvis jeg selv skal sige detSmile.
Jeg har siddet og beundret det og kørt lidt med det, og synes egentlig at jeg kan fornemme en let modstand i indspinningsretningen. Nærmest lige så meget som hvis jeg løsner bremsen og kører modsat vej, hvis i forstår?
Er det planen at det skal være sådan? evt. For at forhindre det i at tage Line ind under kast???
Har tidligere haft et loop evotec G3 lw 6-8 og det kørte markant bedre. Der kunne man bare daske til håndtaget hvis man ville have løslinen ind i en fart, og det kan jeg på ingen måde med dette.
Hvad siger jeres erfaringer med hjulet? Er det normalt at der er lidt modstand eller er der en fejl ved mit nye hjul?
Håber i kan hjælpe.
Mvh. Tony
05-02-2012 23:10
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Danielsson lw 6-9
Jeg har et par stykker, og der er en lille modstand når der tages line ind. På ét af hjulene (som er købt i Tyskland) er modstanden større (lidt FOR stor). Det samme har jeg oplevet med en fiskemakkers hjul. Det skal være muligt at samle line ind ved at slå på håndtaget, men der er ikke helt "frihjul", som jeg f. eks har oplevet med et Black Shadow hjul, der kunne samle adskillige meter op med et velrettet daskCool

Den lille modstand er, som du selv er inde på, med til at forhindre "autoopsamling".

Jeg har tænkt mig at kontakte Danielsson mht mit lidt "for stramme" hjul.

Jeg er ellers ikke glad for at afsløre denne skavank, da jeg normalt skamroser de fede hjul Blush

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
06-02-2012 00:08
Tony

Gjøl (Åbybro)
Besked: #3
Hej Brandt.
Tak for svaretSmile.
Når jeg planter et solidt dask på håndtaget, snurrer det ikke mere end en enkelt omgang.
Hmm...! Er det mon en bytterConfused?
Mvh. Tony
06-02-2012 00:22
Janus H.

Djursland
Besked: #4
Hej Tony Smile

Mit LW 4seven er på samme måde, jeg har ikke tænkt det som en skavank. Men ja det samler ihvertfald ikke line op Rolleyes
06-02-2012 00:45
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
(06-02-2012 00:22)Tony Skrev:  Hej Brandt.
Tak for svaretSmile.
Når jeg planter et solidt dask på håndtaget, snurrer det ikke mere end en enkelt omgang.
Hmm...! Er det mon en bytterConfused?
Mvh. Tony

Har du prøvet med line på - så er der jo noget mere vægt i rotation. Men det lyder som lidt stramt.

Så - nu har jeg været nede og prøve mit gamle lw69 (mit første danielsson) - og det roterer 5 -10 gange på ét dask - både med og uden line påspolet. Så dit går for stramt.

06-02-2012 00:46
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #6
Fjern bremseknappen og juster akslen lidt.
06-02-2012 00:53
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
(06-02-2012 00:53)Jakob Hansen Skrev:  Fjern bremseknappen og juster akslen lidt.

Har det ikke kun indflydelse på bremsens indstilling - altså hvor let bremsen kan indstilles? Det er under indtagning af line, at hjulet går stramt. Mener du, at problemet kan løses på den måde?

06-02-2012 01:09
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(06-02-2012 00:45)Janus H. Skrev:  Hej Tony Smile

Mit LW 4seven er på samme måde, jeg har ikke tænkt det som en skavank. Men ja det samler ihvertfald ikke line op Rolleyes

Netop dette hjul har jeg både i sort og alu. Det flotte sorte kører en del strammere end det blankeDodgy Og jeg er ikke helt tilfreds med forskellen.

06-02-2012 01:12
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #9
(06-02-2012 01:09)Brandt Skrev:  Har det ikke kun indflydelse på bremsens indstilling - altså hvor let bremsen kan indstilles? Det er under indtagning af line, at hjulet går stramt. Mener du, at problemet kan løses på den måde?

Akslens indstilling styrer primært hvor hårdt/løst bremsen virker i yderstillingen men grundet designet med de sammenpressede skivefjedre, smitter det også af på "friløbet"

Hvis du mærker efter, kan du sikkert også finde en lille forskel i hvor let spolen snurrer, alt efter om bremsen er stillet løst eller hårdt.
06-02-2012 01:21
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(06-02-2012 01:21)Jakob Hansen Skrev:  Akslens indstilling styrer primært hvor hårdt/løst bremsen virker i yderstillingen men grundet designet med de sammenpressede skivefjedre, smitter det også af på "friløbet"

Hvis du mærker efter, kan du sikkert også finde en lille forskel i hvor let spolen snurrer, alt efter om bremsen er stillet løst eller hårdt.

Det skal prøves - men først i morgen. Jeg er dog lidt bange for, at det ikke løser problemet helt - men lad os se.

06-02-2012 01:25
Janus H.

Djursland
Besked: #11
Jeg har lige prøvet med mit, det roterer 2-10 omgange alt efter hvor hårdt jeg slår til det.

Så ja dit går nok lidt stramt.
06-02-2012 09:01
JTHL

Aalborg
Besked: #12
Tony, er dit LW købt i Tyskland?

Jeg oplevede også problemer med mit LW 6nine, hvor jeg både fik skiftet cup ringe og carbon skiver før hjullet var perfekt.

Skriv til Danielsson, de er meget behjælpelige og sender gerne nye dele, uden at det koster dig noget.

Måske der er en fejl i bremsen på den "nye" LW serie?

Med venlig hilsen
Jan
06-02-2012 09:55