Tørflue (en film jeg har lavet)
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #1
Tørflue (en film jeg har lavet)
Så blev den ENDELIG færdig.. efter flere timers sortering og redigering, er den endelig klar..
Hvis jeg selv skal sige det, er den værd at se (:

Det er fra en Tørflue-tur Daniel Heinrichsen og jeg var på i sommers. der blev i alt filmet 3 timers rå footage, og dette er så resultatet.

Nyd den (:

// Jonathan

ha' en go' dag !
(Denne besked var sidst ændret: 07-02-2012 af 22:11 J.P.G..)
07-02-2012 21:39
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #2
RE: Tørflue (en film jeg har lavet)
Filmen er rigtig fin, den har nogle elementer som er rigtig gode og nogle knap så gode.

Feks. Synes jeg det er godt at du prøver med filmklipning at ramme musikkens beat i starten.

Generelt synes jeg filmen er for lang, jeg tager mig selv i at begynde at slide baren frem for at komme videre, det er for det meste Pga, din klipning, prøv at lave en film ud af det samme rå materiale hvor du holder samtlige klip i filmen på max 4 sekunder, eller mindre. Det giver mere flow og du fanger seeren bedre (med andre ord man begynder at kede sig på lange klip, specielt i de kortere film på Tuben og vimeo)

Derudover behøver du ikke klippe dit materiale i kronologisk rækkefølge, sådan som dig og Daniel oplevede dagene, der er ingen af os der ved hvilke dage i fik fisk alligevelle, så det er ikke snyd eller ilde set at kører rundt i klipning uden for den "rigtige" tidsrækkefølge.

Jeg savner lidt klip af jeres ansigter, glæden ved fiskeriet, få et tørflue take på video, ikke fisken men fiskerens ansigt når fisken hugger.

Spar på tekst medmindre det har en afgørende betydning.

Alt dette lyder som en stor nedsabling, det er det bestemt ikke, din film er god nok og fedt i fanger på tørflue, men en ting som jeg selv har måtte sande efter at have klippet lidt film selv er standard frasen "Kill Your Darlings" lever i bedste velgående og skal overholdes.

Jeg vil vædde min hat på at når du har klippet 2-3 småfilm mere vil du give mig ret langt hen af vejen.

Keep the movies coming, du skal bestemt ikke lade dig afskrække, prøv at se Rolf Nylinders film Trout is All på vimeo, med ret simple midler og faktisk ikke meget mere råmateriale end dig og daniel har han klippet en film sammen der er set 50.000 gange på Vimeo.

Det kan du sagtens lave med lidt mere træning.
Sidste råd. En god plan er den halve sejr. Så derfor lav jer en lille drejebog over hvad i gerne vil med jeres film, evt med små frames hvordan i gerne vil have jeres video skud i rå materiale delen, så er du nået rigtig langt hen af vejen.

/Allan

Ps. Det SYGESTE garn du der disker op medBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

http://www.customflies.dk
07-02-2012 22:37
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #3
hahaha ja tak.. jeg er igang med at spare sammen til en masse gratis dubbing ;D

Forstår udemærket al din kritik og er faktisk glad for den.
Og ved udemærket hvad du mener.

Men det blev sådan her fordi der ikke var andet. synes også selv jeg manglede en masse stemning på video, men det fik jeg bare ikke fanget. Grunden til det er at jeg hellere vil fiske når man giver ca 500 kr for det i 2 døgn.. end at stå og være kamaramand. OG at jeg overhoved ikke på det tidspunkt tænkte så meget på vinkler osv. Det var mere hypen i at få det på video.

Kunne sagtens selv sidde og sige - ny vinkel der og der og der.. men den morgen der var der fisk på hvert andet kast og så er det ikke lige kamaravinklen man tænker på ;D

kan love dig denne sommers video bliver bedre ;)

ha' en go' dag !
07-02-2012 22:53
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Jeg nød filmen. I har haft en herlig tur, og I har et fedt minde, som I vil nyde gensynet med mange gange. Jeg ville "gi' en million" for at have mig selv på fluefiskerfilm som 18-årrig!!! Jeg har aldrig forsøgt mig med video, men ved, at det er svært. Når man ser den film, som Allan foreslog, så en man oppe imod hårde odds, når man skal sammenlignes med den. Men klø på - og gem for alt i verden den film, som du har lavet. Smile Tak for synet. - og hils kastedjævlen Daniel Wink

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
07-02-2012 23:04
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #5
(07-02-2012 23:04)Brandt Skrev:  Jeg nød filmen. I har haft en herlig tur, og I har et fedt minde, som I vil nyde gensynet med mange gange. Jeg ville "gi' en million" for at have mig selv på fluefiskerfilm som 18-årrig!!! Jeg har aldrig forsøgt mig med video, men ved, at det er svært. Når man ser den film, som Allan foreslog, så en man oppe imod hårde odds, når man skal sammenlignes med den. Men klø på - og gem for alt i verden den film, som du har lavet. Smile Tak for synet. - og hils kastedjævlen Daniel Wink

Enig med Brandt her.

Husk at gemme filmen og se den en gang om et par år igen.
Fandme hygge.

Her er en af mine de første, du kan grine lidt af Big Grin

/Allan

07-02-2012 23:17
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #6
Brandt
Tak, og det skal jeg gøre Wink
- bare vent der kommer en 2'er, så skal jeg vise mit værd, angående film redigering.

A.O.
Den video har nogle ting vi aldrig får i en put sø. Put fiskeri bliver aldrig så smukt som det de har kørende i den video.
Og udover det så er det slet ikke samme type video. så synes den er en underlig sammenligning.
- og ja jeg er en amatørfilmer osv. men som jeg skrev tidligere - glæd dig til 2'eren så Wink

// Jonathan

ha' en go' dag !
07-02-2012 23:20
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
(07-02-2012 23:20)J.P.G. Skrev:  Brandt
Tak, og det skal jeg gøre Wink
- bare vent der kommer en 2'er, så skal jeg vise mit værd, angående film redigering.

A.O.
Den video har nogle ting vi aldrig får i en put sø. Put fiskeri bliver aldrig så smukt som det de har kørende i den video.
Og udover det så er det slet ikke samme type video. så synes den er en underlig sammenligning.
- og ja jeg er en amatørfilmer osv. men som jeg skrev tidligere - glæd dig til 2'eren så Wink

// Jonathan

Jeg synes Sagtens du kan sammeligne de to film, bevares, de har mere erfaring end dig.
Men i har en masse rå materiale som der faktisk også er i den film. Madlavningen, Fisk der tager tørt, Fisk i bummer, fisk i får, fisk i genudsætter.
Der er bestemt flot i Vindelälven og der er jeres film ikke så Scenic, men med en god color grader og en fed edit, så kan i altså lave noget der er lige så fedt.

Hvis du har mod på det, så kontakt Frederik her på forummet, han har lavet en del film nu og er rigtig god til at "Fange" stemningen og historien bag.

/Allan

08-02-2012 00:01
Adversering
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #8
Ork, bare vent (:
Har lavet over 30 bmx videoer, så alt det jeg har lært der tager jeg bare med over i fluefiskerverdenen ;)

Næste gang skal nok blive mere WAUW-ish ;D

ha' en go' dag !
08-02-2012 00:06
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #9
(08-02-2012 00:06)J.P.G. Skrev:  Ork, bare vent (:
Har lavet over 30 bmx videoer, så alt det jeg har lært der tager jeg bare med over i fluefiskerverdenen Wink

Næste gang skal nok blive mere WAUW-ish ;D

Jeg glæder mig til at se dit næste projekt SmileSmile

/Allan

08-02-2012 00:16
Thomas Davidsen

Århus C
Besked: #10
En anelse lang video, men ellers en fin film. Og vigtigst af alt, så ser det ud til i havde jer en rigtig god tur Smile

Nu glæder man sig bare til sommeren igen Smile

MVH
Thomas
08-02-2012 01:20
Frederik

København N
Besked: #11
Den er fin... shit i bommer mange fisk... jeg har ca.6-8 fisk erfaring med tørflue, men er det fordi i er for ivrige og ikke lader den vende med fluen?

Den film skal kun skæres ned hvis du laver det for at andre skal se den, hvis det er et ferie minde så skal i da kunne se tilbage på alt det i havde det sjovt med, men jeg spolede også lidt. Jeg fisker også, men når der er kommet fisk på land så filmer jeg det omkring mig som gør stedet unikt, og der kan også være en del charme forbundet ved en putsø. Jeg synes at næsten hver gang jeg har lavet en video, hvadenten det er en privat eller en offentlig tilgængelig så går der ikke lang tid før jeg kigger tilbage på den og tænker over hvor mange ting jeg ville gøre anderledes nu.

Så kom med den næste snart, den bliver endnu bedre!

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
08-02-2012 01:33
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #12
(08-02-2012 01:33)Frederik Skrev:  Den er fin... shit i bommer mange fisk... jeg har ca.6-8 fisk erfaring med tørflue, men er det fordi i er for ivrige og ikke lader den vende med fluen?

Den film skal kun skæres ned hvis du laver det for at andre skal se den, hvis det er et ferie minde så skal i da kunne se tilbage på alt det i havde det sjovt med, men jeg spolede også lidt. Jeg fisker også, men når der er kommet fisk på land så filmer jeg det omkring mig som gør stedet unikt, og der kan også være en del charme forbundet ved en putsø. Jeg synes at næsten hver gang jeg har lavet en video, hvadenten det er en privat eller en offentlig tilgængelig så går der ikke lang tid før jeg kigger tilbage på den og tænker over hvor mange ting jeg ville gøre anderledes nu.

Så kom med den næste snart, den bliver endnu bedre!

Tusind tak for den omgang også !
- Gælder også dig Thomas !

Jamen det er nu mest for et minde, og fordi det jo var Daniels første fisk på tørflue, men tænkte i andre her inde også måtte se med (:
(og en forryende morgen)

Jaeh fisk er der nok af i putten :b
okay, hmm jamen eksperimenterede lidt med huktidspunktet og after alt jeg har prøvet er det når tuden/rygfinnen rammer vandet man skal hukke, ellers så er den tabt, men prøver næstegang lige at sige "en kasse harboe øl" og så rykke til ! Wink

og ja det med at filme de elementer man står i, ting man ikke tænker over når man fisker osv osv. Skød det bare totalt ud, men ja næste gang så tror jeg at jeg vil lave en der er meningen den skal ses. :b

og jeg ved hvad du mener med du altid kigger tilbage og tænker aaargh.. det kaldes perfektionisme.. og har det på samme måde ^^,

ha' en go' dag !
(Denne besked var sidst ændret: 08-02-2012 af 01:55 J.P.G..)
08-02-2012 01:48