Hvad sker der lige for DSF?
123

Besked: #1
Hvad sker der lige for DSF?
Idag fik jeg mit andet girokort for medlemsskab i de foreninger jeg er medlem af. Nu ligger landet sådan, at hvis man er medlem af flere foreninger, så får man det kontingent man har betalt for meget for medlemskab af DSF tilbage. Problemet er bare, at DSF endnu ikke har betalt tilbage for sidste års medlemsskaber. Undskyld mig, men det er skisme for ringe! Når jeg har betalt mine kontingenter i feb 2010 har jeg faktisk betalt for DSF medlemsskab 4 gange uden at få noget retur igen. Det holder simpelthen ikke. Jeg har ringet og skrevet til DSF mange gange, men hver gang får jeg bare at vide at om 14 dage eller i næste uge kommer pengene til medlemmerne. Er det ikke lidt bondefangeri at holde vores penge i så lang tid? Jeg ved godt der er kuks i deres edb system, men det har der været i lang tid nu. Er jeg den eneste der føler sig lidt dum ved at skulle betale igen til DSF uden at have fået kontigent for 2009 tilbage?

Havde lige brug for at komme ud med det Dodgy
26-01-2010 19:24
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Hvad sker der lige for DSF?
Der har lige kørt en længere tråd på 123nu med samme emne. Der er åbenbart flere i samme situation som du.

Det er meget uheldigt at sportsfiskerne "fagforbund" har sådan et rod i sagerne da det underminerer tilliden til forbundet.

En debattør i tråden på 123nu mente at nogle i bestyrelsen måske var groet for fast på deres taburetter, og der var brug for nye ivrige hænder ved roret. Det tror jeg han har ret i.
26-01-2010 19:54
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #3
Jeg mangler at få penge for 2007 og dem regner jeg ikke med at se Undecided
26-01-2010 19:59
Morten H

Besked: #4
Jeg er blevet opkrævet penge for perioden 01.01.2010 - 31.12.2010
Men mit nuværende medlemskort er gyldigt frem til 01.03.2010, så de vil have at jeg betaler for 2 måneder som jeg allerede har betalt for en gang.

Ved godt det ikke er samme problem, som "schreiber" men det viser at der er kuk i systemet på flere områder.
Har forgæves forsøgt at ringe til dem i dag.

Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
(Denne besked var sidst ændret: 26-01-2010 af 22:20 Morten H.)
26-01-2010 22:20
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #5
Hej Morten

Er du individuelt medlem eller gennem en forening?

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
26-01-2010 22:42
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #6
(26-01-2010 19:24)schreiber Skrev:  Idag fik jeg mit andet girokort for medlemsskab i de foreninger jeg er medlem af. Nu ligger landet sådan, at hvis man er medlem af flere foreninger, så får man det kontingent man har betalt for meget for medlemskab af DSF tilbage. Problemet er bare, at DSF endnu ikke har betalt tilbage for sidste års medlemsskaber. Undskyld mig, men det er skisme for ringe! Når jeg har betalt mine kontingenter i feb 2010 har jeg faktisk betalt for DSF medlemsskab 4 gange uden at få noget retur igen. Det holder simpelthen ikke. Jeg har ringet og skrevet til DSF mange gange, men hver gang får jeg bare at vide at om 14 dage eller i næste uge kommer pengene til medlemmerne. Er det ikke lidt bondefangeri at holde vores penge i så lang tid? Jeg ved godt der er kuks i deres edb system, men det har der været i lang tid nu. Er jeg den eneste der føler sig lidt dum ved at skulle betale igen til DSF uden at have fået kontigent for 2009 tilbage?

Havde lige brug for at komme ud med det Dodgy

Samtlige foreninger burde stoppe indbetalinger til DSF indtil de har løst problemetUndecided
26-01-2010 22:47
Tommy Lund

6715
Besked: #7
http://www.sydvestjydsk.dk/Nyhedsbrev_st...ration.pdf

Lidt læse stof til jer som undre sig!!
Vh. Tommy Lund
26-01-2010 23:37
Adversering
Morten H

Besked: #8
(26-01-2010 22:42)karlsson Skrev:  Hej Morten

Mvh
Lasse

Jeg er medlem, gennem Sportsfiskerforeningen for Hjørring og omegn.
Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
27-01-2010 01:38
123

Besked: #9
(26-01-2010 22:42)karlsson Skrev:  Hej Morten

Mvh
Lasse

Ikke forstået (tror jeg)? Altså jeg er kun medlem hos to foreninger og har ikke noget personligt medlemsskab direkte hos DSF hvis det er det du mener? Jeg betaler kun til foreningerne, men alle betaler jo pr. automatik kontingent til DSF gennem kontingent til foreningen. Ergo 5 medlemsskaber = 5 X kontingent til DSF.
27-01-2010 14:27
123

Besked: #10
(26-01-2010 23:37)Tommy Lund Skrev:  http://www.sydvestjydsk.dk/Nyhedsbrev_st...ration.pdf

Lidt læse stof til jer som undre sig!!
Vh. Tommy Lund

"En af de store gevinster ved det kommende fællessystem er, at al betaling kører ind i systemet via PBS til DSF. På den måde kan vores system allerede ved tilmelding registrere, om det respektive medlem er med- lem af en anden forening i DSF. Derved opkræves der ikke igen kontingent til forbundet, og hele den ma- nuelle procedure med tilbagebetaling af checks til dobbeltmedlemmer af foreninger, der ikke har tilsluttet sig PBS-løsningen, forsvinder."

Ja det er naturligvis løsningen, men de har haft et helt år, og det er vel ikke mere besværligt end at man ikke sætter skibet i vandet før det kan sejle? Har man et skib i forvejen som virker, bruger man vel dette indtil det nye virker? Wink

De skriver ydermere:

"Tilbagebetaling af dobbeltkontingent
Danmark Sportsfiskerforbund har i uge 3 udsendt check til de medlemmer, der er dobbeltmedlemmer. For- sinkelsen skyldes problemerne beskrevet ovenfor.
Der er omkring 1.200 sportsfiskere ud af omkring 30.000 medlemmer i Danmark Sportsfiskerfor- bund, der i dag er medlemmer i mere end en forening, hvoraf mindst en af foreningerne ikke er tilmeldt PBS."

Vi skriver midt i uge 4 nu, og jeg har endnu ikke fået noget fra DSF. Øvøv Sad
27-01-2010 14:35
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
Hej Morten

Fordi det kan have noget at gøre med hvorfor dit medlemskort gælder til 1/3 og din opkrævning er fra d. 1/1 :

Citér:For foreninger, der ikke har tilmeldt sig PBS-ordningen, gælder det specielle, at kassereren frem til den
1. marts kan indsende til- og afmeldinger. Først derefter kan DSF udskrive medlemskort. Det betyder, at
nogle medlemskort først kan udsendes i marts.

Der er altså en god mulighed for overlap og så er der også den mulighed at regnskabsåret i din forening kører fra marts til februar eks. Blush

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
27-01-2010 17:12
123

Besked: #12
(27-01-2010 17:12)karlsson Skrev:  
Citér:For foreninger, der ikke har tilmeldt sig PBS-ordningen, gælder det specielle, at kassereren frem til den
1. marts kan indsende til- og afmeldinger. Først derefter kan DSF udskrive medlemskort. Det betyder, at
nogle medlemskort først kan udsendes i marts.

Der er altså en god mulighed for overlap og så er der også den mulighed at regnskabsåret i din forening kører fra marts til februar eks. Blush

Mvh
Lasse

Det kan jeg godt se. Desværre har jeg ikke fået det at vide fr DSF, men kun er blevet lovet gang på gang at nu skete der noget... i næste uge... om 14 dage... inden dec... inden jul... inden nytår...
27-01-2010 18:05