Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leddelt børsteorm
john2000

Hundested
Besked: #1
Leddelt børsteorm
Krog valgfri
De to led er lavet af bukket marlinwire
Hale marabou
Krop SLF i farve der passer
Fronthackel grizzely

Start med at binde halen,lav en dubbing løkke sæt SLF i løkken og tørn den rundt krogen. De to led er bundet som krogen. Leddene laves af wire,der bukkes. På det foreste led er der sat en conehead, hacklet er så tørnet foran denne.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

Må din bindetråd aldrig knække
(Denne besked var sidst ændret: 12-02-2012 af 01:28 john2000.)
12-02-2012 01:27
Adversering
Emil-LaBeet

Vanløse
Besked: #2
RE: Leddelt børsteorm
(12-02-2012 01:27)john2000 Skrev:  Krog valgfri
De to led er lavet af bukket marlinwire
Hale marabou
Krop SLF i farve der passer
Fronthackel grizzely

Start med at binde halen,lav en dubbing løkke sæt SLF i løkken og tørn den rundt krogen. De to led er bundet som krogen. Leddene laves af wire,der bukkes. På det foreste led er der sat en conehead, hacklet er så tørnet foran denne.

Fed børste! Er der nogen bagtanke med at du har monteret dit conehead før hacklet? Fisker du den med magichead eller noget andet crazy disc? Eller er det kun Kent (KB) som ser dette som nødvendighed? Tongue

MVH. Emil La Beet

HAUNTEDBYTHEFLY.COM
12-02-2012 11:44
Simon Thulin

Besked: #3
Hej John

Fed basse, tag du den ikke med onsdag så jeg kan se den, ses bedst med finger Smile

Simon
12-02-2012 12:44
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #4
Interresant bud på en børste, sidder og fumler med noget slev men er ikke helt tilfreds endnu (:
Men den der ser godt ud ^^,

// Jonathan

ha' en go' dag !
12-02-2012 16:47
john2000

Hundested
Besked: #5
(12-02-2012 11:44)Emil-LaBeet Skrev:  Fed børste! Er der nogen bagtanke med at du har monteret dit conehead før hacklet? Fisker du den med magichead eller noget andet crazy disc? Eller er det kun Kent (KB) som ser dette som nødvendighed? Tongue
Der er den bagtanke,at da jeg havde sat conen på syntes jeg der ville blive et for stort hovedBlush. Det kunne så skjules med et hackel, men jeg syntes ikke det skæmmer fluen.

12-02-2012 20:06
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #6
Den ser jo lækker-lækker ud! Har du prøvet den - eller er det en spritny konstruktion. Det kan være svært at forudse en flues bevægelse i vand og dens påvirkning af kastet.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
12-02-2012 20:56
john2000

Hundested
Besked: #7
(12-02-2012 20:56)Brandt Skrev:  Den ser jo lækker-lækker ud! Har du prøvet den - eller er det en spritny konstruktion. Det kan være svært at forudse en flues bevægelse i vand og dens påvirkning af kastet.
Hej Brandt.
Jeg har ikke lige prøvet den,da jeg lige har fundet ud af at bruge wire til ormen. Men det med at bruge wire har jeg med gode resultater brugt på den leddelte reje. Men jeg har før bundet børsteorm,hvor jeg binder et stykke mono eller dragon på krogen og efterfølgene snor marterialet omkring dragon,og det har virket fint. Men det bliver da spændende og se om det virker efter hensigten. Jeg har også lavet en tobis hvor jeg har snoet materialet rundt dragon,men det er nemmere at få fluen pæn med wire. Så jeg vil forsøge at binde denne tobis med wire. Den er bundet med STF.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

12-02-2012 22:56
Adversering
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #8
Wauw !
- ja det var bare det ^^,

// Jonathan

ha' en go' dag !