Nyt stik
123

Besked: #1
Nyt stik
Hej,

Er der nogen som anbefale et godt stik? Jeg har tidligere brugt et Renzetti Traveller til alle mine fluer, men sidste vinter købte jeg et Regal med midgekæber til tørfluer. Det er virkelig hurtigt og nemt at sætte krogen fast på et Regal, og det er sjældent at jeg bruger rotary funktionen til tørfluer. Desværre er der flækket lidt af spidsen på den ene kæbe, og hverken Regal eller GoFi vil gøre andet end at sælge mit et par nye kæber. Ringe service af GoFi synes jeg, men det var det jeg fik at vide hos dem Sad Regal svarer ikke engang på de mails jeg har sendt dem, så hvis det er deres serviceniveau, så hopper jeg over til et andet mærke. Mit Traveller virker fint nok, men til kroge mindre end strl 20, synes jeg det bliver lige lidt for trængt omkring krogen. Jeg havde overvejet et par midgekæber til mit Traveller, men jeg ved ikke om de gør en reel forskel i praksis.

Mine krav til stik:

100% Rotary, Mulighed for pedestal og C-clam (skal have forskellige højde stænger), Skal kunne holde kroge fra 4/0 (geddefluer) til strl 24.

Jeg har set på følgende:

Marc Petitjeans master swiss stik, men synes det er håbløst at finjusteringsskruen sidder på modsatte side af hvor du kan se den. Desuden virker skruen ikke særlig nem at betjene / komme til i det hele taget.

CF reference stik. Virker meget lækkert, men jeg bryder mig ikke om at man skruer når man skal spænde krogen fast. Jeg har selv et Marco Polo sæt, og det er fint til at rejse med med de begrænsninger det har, men jeg synes det er for besværligt at fastgøre krogene med skruer hvis der skal bindes mange fluer ad gangen.

Renzetti Master. Det ser meget lækkert ud, men jeg er i tvivl om hvor meget mere jeg får end jeg i forvejen har med mit Traveller.

LAW. Det virker virkelig meget lækkert, men prisen følger kvaliteten og det er et stik af meget høj kvalitet Smile Med andre ord så vil jeg se et med fingrene inden jeg smider på den forkerte side af 5K efter et stik.

Dynaking. Jeg har kun set dem, og jeg synes de virker klodsede og grimme, men hvis det virker så er det jo lige meget med udseendet... ville en rigtig mand sige... jeg ved ikke hvad jeg siger Blush

HMS. Tja.... de laver vist ikke mange true rotary stik.

Vosseler. Er blevet frarådt af min grejpusher at købe det, da det ikke er færlig godt i praksis.

Tiemco. Virker "slatten" og svært at justere hvis man vil have jævn rotary.

Kan I anbefale noget?
27-01-2010 21:19
Adversering
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #2
RE: Nyt stik
Kan du poste et billede af kæberne så man kan se det ødelagte. Jeg kan muuuligvis hjælpe dig.
27-01-2010 22:31
Daniel Heinrichsen

Besked: #3
Har selv MP stikket og jeg synes ikke skruen er noget problem overhovedet...

normalt binder jeg kystfluer ned til str. 12 og så op til str. 2 på stikket... og det har tjent mig fint uden en eneste klage overhovedet...

så skulle det da være at slet ikke for bundet nok på det. har bundet små 100 fluer på siden jeg fik det... ikke ret meget synes jeg Sad

Mvh
landkrabben Cool
27-01-2010 22:42
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #4
Hej Thomas

I første omgang tror jeg, at jeg ville sende dit regal ind til fabrikanten, deres service lyder ok på hjemmesiden: udskiftning af kæber

Ellers så må du ud og finde en med et LAW stik, det er fedt, men mindes ikke at det er true rotary??

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
27-01-2010 22:43
123

Besked: #5
(27-01-2010 22:31)Jakob Hansen Skrev:  Kan du poste et billede af kæberne så man kan se det ødelagte. Jeg kan muuuligvis hjælpe dig.

Jeg håber du kan bruge disse billeder til noget Huh
27-01-2010 22:44
123

Besked: #6
(27-01-2010 22:43)karlsson Skrev:  Hej Thomas

I første omgang tror jeg, at jeg ville sende dit regal ind til fabrikanten, deres service lyder ok på hjemmesiden: udskiftning af kæber

Ellers så må du ud og finde en med et LAW stik, det er fedt, men mindes ikke at det er true rotary??

Mvh
Lasse

Jeg vil lige høre om Jakob kan hjælpe. Ellers kunne jeg godt finde på at sende det over til dem og se hvad de siger. (Har lige læst hvad de selv skriver, og det ser ikke SÅ håbløst ud igen - Tak for tippet Wink)

LAW har ikke true ratary som f.eks. renzetti har - eller det er ikke så merkant ift. vinkel som på Renzetti, men det LAW kan godt gøre det.
(Denne besked var sidst ændret: 27-01-2010 af 22:48 123.)
27-01-2010 22:46
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
Hej Thomas.

hvis jeg skulle anbefale et stil så blev det travelleren.

Ellers så har jeg prøvet dynaking en enkelt gang, og det virker satme også fedt.

/Allan

http://www.customflies.dk
27-01-2010 23:14
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #8
(27-01-2010 22:44)schreiber Skrev:  
(27-01-2010 22:31)Jakob Hansen Skrev:  Kan du poste et billede af kæberne så man kan se det ødelagte. Jeg kan muuuligvis hjælpe dig.

Jeg håber du kan bruge disse billeder til noget Huh

Hej Thomas,

Kæberne kan slibe op til spec, hvis du kan leve med detHuh

Men ærlig talt, troede at et firma som Regal (der hævder de er førende på markedet) havde styr på deres hærde procesConfused

Mit billig stik til 200 kr som har bundet xxxxx mange fluer har ikke ét eneste mærke i kæberneDodgy

Lidt griner at de på deres hjemmeside skriver:

Citat

In addition, please read the proper method of hook placement and use of the vise featured in our catalog and on our website. Improper use of the vise can result in damage to the jaws or personal injury.
*Always wear eye protection when using a Regal Fly Tying Vise.

Ja læste lige den sidste linie et par gangeBig Grin

Men held med reklamationen eller hvad det ender med.......

Venligst

/Claus
27-01-2010 23:23
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #9
Hej Claus

Det er et Amerikansk firma.... Lawsuit need I say more Angel

Seriøst, så kan sådan en metalsplint i øjet altså godt gøre nas, har selv dummet mig og smidt en krog for langt ud i kæberne på mit renzetti, og det sagde godt nok piiiiiiiiiiiiiiiiing og wizzzzzzzzz forbi Karlsson's knold Blush

Mvh
Lasse

27-01-2010 23:40
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #10
(27-01-2010 23:40)karlsson Skrev:  Seriøst, så kan sådan en metalsplint i øjet altså godt gøre nas, har selv dummet mig og smidt en krog for langt ud i kæberne på mit renzetti, og det sagde godt nok piiiiiiiiiiiiiiiiing og wizzzzzzzzz forbi Karlsson's knold Blush

Mvh
Lasse

.. jeg har også skudt med fluer et par gange, når jeg har sjusket med fluens placering og trykket armen på mit Traveller i bund - ikke nogen spøg, hvis der står en mindreårig tilskuer ved siden af stikket for at se, hvordan man binder fluerConfused

Personligt har jeg aldrig prøvet et stik, der kunne lokke mig fra mit Traveller - og det er en af de stumper fluegrej, som jeg regner med at mine efterkommere kommer til at tumle med, når boet skal gøres opCool

Thomas:
kender du denne side - der er læsestof til et stykke tidSmile

http://www.flyfishohio.com/Vise%20Review...ot-Out.htm

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
27-01-2010 23:53
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #11
Hej Martin

Det med krogene, ja det sker, men nu var det godt nok kæberne der lige skød med skarpt Blush

Mvh
Lasse

28-01-2010 00:15
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
(28-01-2010 00:15)karlsson Skrev:  Hej Martin

Det med krogene, ja det sker, men nu var det godt nok kæberne der lige skød med skarpt Blush

Mvh
Lasse

FØJ .. det har jeg aldrig oplevet - bandt på en Regal kopi i mange år, og siden på Traveller'en - kæberne er aldeles intakteSmile
Hvis jeg skal skifte er det fordi Jakob kommer op med noget spændende i forbindelse med det projekt som Dons har til testAngel

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
28-01-2010 00:46