Videoer fra Justonemorecast
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Videoer fra Justonemorecast
Er faldet over disse videoer fra Justonemorecast.

De har for mig været en stor hjælp og så kan jeg godt lide måden videoerne er produceret på. Det er dejligt at se andre også lave fejl / være ude for uheld - og hygge snakken hen over fluestikket Wink

Youtube kanal: http://www.youtube.com/user/Danieldholm?feature=g-all-u

Website: http://www.justonemorecast.dk/index.php/fluebinding

Keep ud the good work, Daniel! Cool

mvh
Stig
14-02-2012 22:44
Adversering
jesper

Besked: #2
RE: Videoer fra Justonemorecast
Daniel er sq en fin fyr med et dejligt humør

var til et geddefluekursus/instruktion i den lokale klub hvor han godt nok kom til at køre 20 km for langt på motorvejen :-P men det var rigtigt godt
14-02-2012 23:57
Thorsen

Århus C
Besked: #3
Hej Stig.

Fyggi er en rigtig fed flue, nem at binde og billig i materialer. We likeSmile Når du binder gummiben ind, så pas på med ikke at sætte de første par tørn for hårdt, da de så vil skære sig ned i gummiet og måske skære det over som Daniel kommer til i videoen.

Belastningen kan også laves med rib af kobbertråd. Laver du i øvrigt rib er det ikke strengt nødvendigt med en dubbingløkke. Jeg bruger selv en tynd monfil nylon tråd (UNI) som rib. Krogen er en Owner Chinu eller Carp i str. 6. De er ret tykke i godset, stort krog gab og god holdbarhed. Med den opsætning synes jeg ikke at det er nødvendigt med belastning. De sidste jeg har bundet er også lavet med et rygskjold, om man vil, lavet af Loon Soft head. Det er i øvrigt Janus der har lært mig at binde en Fyggi, så du kan jo være sikker på at der er fisk bag ordeneCool

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
15-02-2012 00:27
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(15-02-2012 00:27)Thorsen Skrev:  Det er i øvrigt Janus der har lært mig at binde en Fyggi, så du kan jo være sikker på at der er fisk bag ordeneCool

Venligst
Lars

He-he - så ved jeg godt, hvilken dubbing der er brugt!! Tænk engang - en Brenda-Fyggi Cool

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
15-02-2012 00:39
Thorsen

Århus C
Besked: #5
(15-02-2012 00:39)Brandt Skrev:  He-he - så ved jeg godt, hvilken dubbing der er brugt!! Tænk engang - en Brenda-Fyggi Cool

Hmmm, det er faktisk ikke prøvet. Kan man mon få gummiben i guldfasan farve. Brandt du er en GUD Big Grin

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
15-02-2012 01:07
Daniel Heinrichsen

Nordsjælland
Besked: #6
(15-02-2012 01:07)Thorsen Skrev:  Hmmm, det er faktisk ikke prøvet. Kan man mon få gummiben i guldfasan farve. Brandt du er en GUD Big Grin

Venligst
Lars

Ikke mindre end helt genialt sagt! Brandt får dagens pris for opfindsomhed Big GrinBig Grin

On topic: Den video hvor han binder en Sunray er også meget god! Der lærte jeg hvertfald et par tricks, specielt i forhold til størrelsen til åfiskeri Big Grin
(Denne besked var sidst ændret: 15-02-2012 af 01:14 Daniel Heinrichsen.)
15-02-2012 01:14