[split] Kastekursus (Medlemskab af FFFD)
Claus Damsgaard

Odense
Besked: #13
RE: [split] Kastekursus (Medlemskab af FFFD)
Selvfølgelig skal du ikke det, og det tror jeg også du godt er klar over.

Men et kastekursus som i er inde på at lave, kunne sikkert sagtens stables på benene med et tilskud fra FFFD, prøv at give Jerk et kald, eller Bo Svarre som er formand for aktivitetsudvalget, det er kun jeres fantasi der sætter grænser for hvad i kan i FFFD.
Det eneste det kræver er at det bliver lagt op på hjemmesiden så alle har en muglighed for at deltage og der er en der vil være tovholder på et sådan projekt.

Tror forøvrigt at mange vil få rigtig meget ud af en hel dag både med LCB eller en af de andre instruktøre der er uddannet i FFF(D) regi, da de plejer at have styr på det Smile

Der sker jo ikke noget ved at undersøge om der kan gives et tilskud og om det kan lade sig gøre, med en instruktør fra de varme lande.

Claus.
17-02-2012 07:36
Adversering
123

Besked: #14
(16-02-2012 20:03)LCB Skrev:  Hvordan skal det forstås, Thomas? Men svaret er ingen, hvad det så end har med sagen at gøre...

Lars

Min pointe til Kaad er, at det er tåbeligt at skulle betale i dyre domme for kasteinstruktion når man kan få aldeles fremragende instruktion gratis i form af medlemsskab i FFFD. Jeg troede ikke at Kaad var medlem af FFFD da jeg aldrig havde set ham til kasteinstruktion (som han efterspørger) eller foredrag eller lign. i foreningsregi. Hvis man søger instruktion i kast og er medlem i en forening hvis fornemmeste formål er at fremme og undervise i fluekast, virker det underligt at man ikke benytter sig af det.

Din spydige kommentar om, at jeg skulle kende alle medlemmer i FFFD kan jeg ikke se relevansen i, udover at du skulle hævde dig på min bekostning.

I min verden giver det ikke mening, at gå over åen for at hente vand. Lars, du er da om nogen aldeles kompetent til at undervise og måske, hvis ikke den, så af en de bedste tekniske kastere i dette land. Måske endda i hele Europa? I foreningens ånd tænker jeg derfor det ville være oplagt, at du kunne lave et lille femmands kastehold for de der er interesserede. Der er ingen grund til at gå fra ingen instruktion til at hente en person fra udlandet, hvis vi har kapaciteter i egen baghave der matcher.
17-02-2012 10:31
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #15
(17-02-2012 10:31)Thomas Schreiber Skrev:  Min pointe til Kaad er, at det er tåbeligt at skulle betale i dyre domme for kasteinstruktion når man kan få aldeles fremragende instruktion gratis i form af medlemsskab i FFFD. Jeg troede ikke at Kaad var medlem af FFFD da jeg aldrig havde set ham til kasteinstruktion (som han efterspørger) eller foredrag eller lign. i foreningsregi. Hvis man søger instruktion i kast og er medlem i en forening hvis fornemmeste formål er at fremme og undervise i fluekast, virker det underligt at man ikke benytter sig af det.

Din spydige kommentar om, at jeg skulle kende alle medlemmer i FFFD kan jeg ikke se relevansen i, udover at du skulle hævde dig på min bekostning.

I min verden giver det ikke mening, at gå over åen for at hente vand. Lars, du er da om nogen aldeles kompetent til at undervise og måske, hvis ikke den, så af en de bedste tekniske kastere i dette land. Måske endda i hele Europa? I foreningens ånd tænker jeg derfor det ville være oplagt, at du kunne lave et lille femmands kastehold for de der er interesserede. Der er ingen grund til at gå fra ingen instruktion til at hente en person fra udlandet, hvis vi har kapaciteter i egen baghave der matcher.

Hej Thomas Smile

Du har uden tvivl en god pointe mht kastekurser i FFFD-regi for de som i forvejen er medlemmer der.

Det er bare ikke det samme for mig, som at sige, at jeg så ikke er interesseret i at få en unik oplevelse ved at modtage undervisning fra en international fluekaster-kendis. Jeg tog sgu også ind og så Casper og Frank, selvom jeg sikkert meget billigere kunne have set en lokal stand-upper på denne side af åen!? Ved ikke om eksemplet er specielt godt, men du forstår sikkert pointen.

Du har fuldstændig ret i, at vi ikke har mødt hinanden i FFFD-regi endnu, men det kan da være det kommer?

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
17-02-2012 10:53
123

Besked: #16
Jeg går efter bolden ikke manden. Du er bare tilfældigvis eksemplet.

Du skal naturligvis gøre det der motiverer dig mest, men jeg synes det er ærgeligt at vores meget dygtige FFFD instruktører bliver negligeret i mange sammenhænge. Det er jo ikke anderledes end hvis Lars tog til Kroatien og underviste - så ville han være kendisen. Eller i NZ med Paul Arden - så ville Lars stadig være kendisen Wink

Hvis det er trick kast og tekniske kast du vil lære, så er Lars altså temmelig godt med. Sandsynligvis den bedste i DK. Afspudsning og justering af kast er jeg sikker på han også evner til UG. Det er jo bare at samle fem FFFD medlemmer og pege på Lars. Nemmere (og billigere) bliver det ikke.
17-02-2012 11:02
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #17
(17-02-2012 10:31)Thomas Schreiber Skrev:  Min pointe til Kaad er, at det er tåbeligt at skulle betale i dyre domme for kasteinstruktion når man kan få aldeles fremragende instruktion gratis i form af medlemsskab i FFFD.

Ligeså synes jeg det er komplet tåbeligt at hjemmebygge en stang for at kunne fluekneppe om de sidste par gram, men jeg ved det har din interesse. Jeg deltager dog ikke i dine stangbyggertråde og nedgør dem ved at kalde det du laver for tåbeligt.

Jeg spørger specifikt efter folk der er interesserede i et ganske særligt kursus og er villige til at betale for det, i den oprindelige tråd. Ikke hvem der synes det er tåbeligt at lægge pengene på det så hvad vil du egentligt med dit indlæg, og hvem er det, der hævder sig selv?
17-02-2012 11:11
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #18
(17-02-2012 07:36)Claus Damsgaard Skrev:  Der sker jo ikke noget ved at undersøge om der kan gives et tilskud og om det kan lade sig gøre, med en instruktør fra de varme lande.

Claus.

Det er faktisk en udemærket ide. Jeg tror godt det kunne blive en plan b. Tak for det Smile

Edit: Dette var vist indlæg nr. 35.000 på FV ialt Big Grin
(Denne besked var sidst ændret: 17-02-2012 af 11:16 Jakob Hansen.)
17-02-2012 11:13
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #19
(17-02-2012 11:13)Jakob Hansen Skrev:  Det er faktisk en udemærket ide. Jeg tror godt det kunne blive en plan b. Tak for det Smile

Edit: Dette var vist indlæg nr. 35.000 på FV ialt Big Grin

Hurraaa... Wink

Men vi har passeret 35.000 førhen.. Der gik jo en +10.000 indlæg tabt lige inden jul - som mange nok husker - det sker dog aldrig igen! Wink

Mvh
Stig
17-02-2012 11:22
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #20
(17-02-2012 11:22)Stig Sörnsen Skrev:  Hurraaa... Wink

Men vi har passeret 35.000 førhen.. Der gik jo en +10.000 indlæg tabt lige inden jul - som mange nok husker - det sker dog aldrig igen! Wink

Mvh
Stig

Ah, ka' det nu os' pas' Wink Så mange indlæg havde Ole da ik' Smile

Til tråden, så synes jeg at folk skulle melde sig ind i CFCC.dk, der er kastetræning med højt certificerede og knaldhamrende dygtige instruktører året rundt, tre af dem er endda dobbelte Danmarksmestre i fluekast, og vi hiver også fat i de udenlandske kendisser når muligheden er der og afholder kastekurser med dem Cool

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
17-02-2012 15:28
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #21
(17-02-2012 15:28)karlsson Skrev:  Ah, ka' det nu os' pas' Wink Så mange indlæg havde Ole da ik' Smile

Mvh
Lasse

Jeg mener, at Oles tråde blev helt slettet, så der røg en del andre indlæg med i købet(?) Sad

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
17-02-2012 16:04
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #22
(17-02-2012 16:04)Brandt Skrev:  Jeg mener, at Oles tråde blev helt slettet, så der røg en del andre indlæg med i købet(?) Sad

Lige præcis, desværre. De tråde Ole havde oprettet, alle de svar dertil er også blevet slettet.

Mvh Stig
17-02-2012 16:17
Stefan

Aalborg
Besked: #23
Til tråden, så synes jeg at folk skulle melde sig ind i CFCC.dk, der er kastetræning med højt certificerede og knaldhamrende dygtige instruktører året rundt, tre af dem er endda dobbelte Danmarksmestre i fluekast, og vi hiver også fat i de udenlandske kendisser når muligheden er der og afholder kastekurser med dem Cool

Mvh
Lasse
[/quote]

Ja gid der var noget lignende noget tættere på Aalborg Dodgy

Det ville ihvertfald have min interesse.

Venligst Stefan
20-02-2012 22:49
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #24
(20-02-2012 22:49)Stefan Skrev:  Ja gid der var noget lignende noget tættere på Aalborg Dodgy

Det ville ihvertfald have min interesse.

Hvis du er FFFD'er, kunne du jo tage initiativ til en lokalafdeling som den i Århus. Ålborg har jo størrelsen til at bære det Smile
20-02-2012 23:14