Stjerner:
  • 2 stemmer - 3 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
marabou monsteret
Anders Almskou

Besked: #1
marabou monsteret

Krog: Valgfri
Materialer: pink marabou kan også laves med divs. andre farver.

utrolig enkelt flue at binde.
er ikke prøve fisket endnu men jeg tror den kunne være godSmile
måske kunne den og nappe en havørred på kysten her om vinterenSmile

Guns n roses: Take med down to the paradise city where the grass is green and the salmon is silver ;)
Mvh Anders
20-02-2012 07:12
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #2
RE: marabou monsteret
Lige til info, så har jeg lavet en lignende flue, bare i hvid til putten.

Det hele klasker sammen, når den kommer i vandet. Så prøv at være lidt sparsom med marabouen istedet.

Ellers prøv den med kaninhår i en dubbingløkke, det virker mere levende i vandet.

Med venlig hilsen
Jan
20-02-2012 09:50
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #3
Jeg har brugt sådan en svend i sort - den er fremragende til åens havørreder (blandt andet).

Hvis man sætter et fronthackle på i en kontrastfarve (f.eks. natur eller indfarvet teal eller mallard) bliver fluen nok ikke bedre at fiske med - men den ligner en fiskeflue lidt mere...

Claus

http://www.ussingbech.dk
20-02-2012 11:53
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
(20-02-2012 09:50)JTHL Skrev:  Det hele klasker sammen, når den kommer i vandet. Så prøv at være lidt sparsom med marabouen istedet.

Hej Jan

Man kan sagtens fiske med ren marabou - det kræver bare en lidt aktiv indtagning i roligt vand for at få materialet til at pulsere.
Jeg fisker ofte efter multer med den slags fluer. Det er jeg ikke særlig god til - men havørrederne (og skrubberne !) vil gerne have dem Smile

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
20-02-2012 13:18
JTHL

Aalborg
Besked: #5
Selvfølgelig kan man fiske med marabou, det bedste matriale til put fluerBig Grin

Men synes bare den ser meget tyk ud og anbefalede at være mere sparsom med marabou fjerenWink

Med venlig hilsen
Jan
20-02-2012 16:26
Frank

Odder
Besked: #6
I bøgerne kyst fluer 1 og2 er der faktisk en identisk flue bare i hvid bundet af en svensker mener jeg. Den ser massiv ud i tør tilstand.Men hold da op der er liv i fluen når den kommer ned i sit rette element VAND. Fluen pulser fint og med belastningen foran for den en god jiggende gang.
20-02-2012 17:08
Anders Almskou

Besked: #7
Hej
Tak for svar.
det kan godt være jeg har dresset den for hårdt men nu vil jeg prøve den næste gang jeg kommer til putten og hvis den virker kunne den være sjov at lave i måske sort og rød eller hvid og sort for at få en masse kontrastSmile

Jeg lagde den mest ind for at få nogle anderledes put fluer så det ikke kun er wolly bugger cats whisker osv.

Jeg var ikke klar over den var lavet før, men jeg har ikke set den nogle steder førSmile

Guns n roses: Take med down to the paradise city where the grass is green and the salmon is silver ;)
Mvh Anders
20-02-2012 17:12
Adversering
Torben Thinggaard

Aarhus / Vestjylland
Besked: #8
Kære ven,

dejligt at se, at du er ved stikket igen!

Stram tråd og line

Topper
20-02-2012 19:37
ronni-jensen

Horsens
Besked: #9
Fisker den i sort og har fanget utallige fisk på, den har et tungstens hoved på og skal rygges hurtig ind, den kalder vi affaldsfluen for alle de marbou fjer der sidder inde ved kernen plejer der nogen gange og side en lille side fjer og det er altså mere levende ind selve det der sidder på den store fjer Smile

Hvis snøren er i vandet, er der stadig chancer ;)
06-01-2013 19:20