Video om Catch & Release
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #1
Fang og slip
Hej Alle

En god ven har lagt en lille video op på YT omkring catch and relase og hvordan man bedst håndtere sin fangst. Det er godt nok på flue, men kan snildt overføres til andre former for fiskeri. Den er på Engelsk og jeg syntes den skulle med her Blush

[youtube]Fke7Mqw7R2w[/youtube]

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
01-02-2010 21:12
Adversering
Henrik D. Christensen

Besked: #2
RE: Fang og slip
Fint lille klip der, dejligt stykke strømmende vand:-)
-Og mere væsentligt - fint líge at se korrekt håndtering af en fæsg....

Mvh
01-02-2010 21:27
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
RE: Fang og slip
Hej Lasse

bisset klip at lægge ud .. fiskefeberen steg lige et par grader her i stuenDodgy
Indholdet kan ingen vel være uenige i..Smile
Det der så er nøglepunktet er, at han har en makker klar til at tage det billede så mange gerne vil have, og her tror jeg faktisk, at vi er ved det springende punkt i forbindelse med fisk til genbrug!
Jeg er ikke bekendt med, at der findes en eneste forsvarlig metode til at tage det billede selv - og så er det, at vi ser alle de fisk, der er taget ud af vandet, liggende på bredden, på en sten - eller hvor man nu ellers lige har kunnet placere kræet imens man fumlede med kameraet..
Jeg vil ikke afvise, at man kan rode sig ud i noget med stativopstillinger og trådløs remote udløser .. men man skal godt nok gerne ville have det billede så Confused
Så det er lige så enkelt og smukt som på filmen .. hvis der er en makker der kan tage billedet, så hold fisken i vandet imens - hvis ikke .. så lad den svømme og nøjes med erindringenSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
01-02-2010 22:43
LCB

Besked: #4
Video om Catch & Release
Her er en lille instruktiv video om catch and release (eller fang og slip som de siger i Norge :-) fra Carl McNeil - manden bag den næsten magiske "Once in A Blue Moon":

http://www.youtube.com/watch?v=Fke7Mqw7R...r_embedded

Lars
02-02-2010 12:11
Daniel Heinrichsen

Besked: #5
RE: Video om Catch & Release
smukt, simpelthen smukt...'

Well done Big Grin
02-02-2010 12:56
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #6
Har lige tilladt mig at "smelte" de to tråde sammen Wink

Det er en flot lavet video som bestemt fortjener omtale.

Mvh
Stig
02-02-2010 14:04
Leif Chr.

Besked: #7
Flot film.
Jeg sidder med spørgsmålet om han nogensinde så sin stang igen?? Prøv at lægge mærke til hvordan den glider nedstrøms. Da fluen fjernes er forfanget strakt og fluen bliver bare smidt ud til højre ;-)
Hilsen Leif (Der også spiser fisk)
02-02-2010 15:08
Adversering
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #8
Flot video og er det muligt at gøre sådan er:shy det jo optimalt,men der er mange åer hvor dette ikke er muligt.Smile

MVH Niels
03-02-2010 15:17