Danmarks sportsfiskerforbund
John Ø

Besked: #1
Danmarks sportsfiskerforbund
Hvilke tiltag mener I Dsf. skal tage for at vi fremadrettet får en stærk paraply organisation, som kan varetage vores interesser, så vi får et godt fiskeri og et godt vandmiljø.

Venlig hilsen

John Ø.
03-02-2010 21:33
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Danmarks sportsfiskerforbund
Hej John

Jeg synes, at vi skal have et forbund, der arbejder meget mere udadrettet. Som er bedre til at skabe eksponering for vores og vanndmiljøets sag i pressen og blandt politikkerne.
Selvom det i den store sammenhæng er en perifer sag, så gik det fælles brev til Christiansborg vedr. knivloven da pressen rundt - men ellers synes jeg, at det er sjældent at det er forbundet der markerer sig i bredere sammenhænge..

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
03-02-2010 22:35
John Ø

Besked: #3
Hej Martin

Hvordan forestiller du dig at at Dsf. bliver mere udadrettet?

Kom med nogle konkrete forslag.Smile

Venlig hilsen

John Ø.
04-02-2010 00:21
Frederik

København N
Besked: #4
Hej John
Det var jo tydeligt i lørdags til HavørredSjælland dagen at de fleste foreninger så garnfiskeriet som det største problem, udtrykket var vist at man kan grave nok så mange gydebanker, men hvis størstedelen af fiskene alligevel bliver fanget i garn så er det hele spildt. Og fra DSF´s side blev emnet gået lidt udenom hvilket vel må være et udtryk for at det er et lang træk op ad bakke, men none the less så ville det være fedt at høre et ærligt bud på hvor håbløs en kamp det er. Der var også en del tale om HavørredFyn og at de havde nøjagtige tal på hvad projektet årligt indbringer i turistkroner, jeg kom efterfølgende til at tænke på at det kunne være spændende at høre hvor mange skattekroner de fynske garnfiskere indbringer som sammenligning, er det gjort før? Hvis ikke, hvorfor så ikke, det var en del af begrundelsen for fisketurisme, at have nogle økonomiske nøgletal som kunne viftes foran de griske politikeres næser som tusindekronesedler for tiggere!

Jeg ved ikke hvor meget DSF prøver at få problemstillingen belyst, men det er en sag som burde kunne eksponeres mere når man tænker på det åbenlyse idioti. Hvis alt det frivillige arbejde med åerne stoppede men garnfiskeriet fik frit slag, hvor lang tid ville der så gå før garnfiskeriet ville stoppe på grund af alt for få fangster? Selv den dummeste bonderøv med flere generationer garnfisker i familien må kunne forstå at det heller ikke ville være godt for dem. Og alligevel så ved den almindelig dansker intet om livet i vores åer eller have, om det er dårligt arbejde fra DSF´s side ved jeg ikke, men det kunne være rart at høre hvad de rent faktisk gør for at få eksponeret problemerne f.eks i medierne. Skriver de læserbreve eller kontakter tv programmer så snart der er noget med den mindste relevans for sagen? Ellers så er det konkrete forslag, for offentligheden er ikke opmærksomme på vores fælles problemer, overfiskeri, kystnært trawl, forurening, sandvandring, manglende gydepladser, gylleforurening osv.
Når jeg præsenterer mine nærmeste for de forskellige facts så bliver det modtaget med mistro og skepsis og det selvom jeg betragter dem som bevidste forbrugere, de køber økologisk og prøver at være opmærksomme på andre problemstillinger når det kommer til vores forbrug. Men de er også præget af mantraet at vi skal have fisk 2 gange om ugen og "dæ er ik så ringe endda"!!!!! Måske en tv-kampagne som svar på fiskeindustriens reklamer var en løsning!
04-02-2010 11:34