To hånds, håndtag
rasmusmagelund

Besked: #1
To hånds, håndtag
Hej

Jeg skal til at slibe håndtaget på min nye CTS Skagit 12,6 #8/9 stang, er der nogen der har nogle bud på hvordan et sådan kunne se ud ?
Rasmus
02-04-2012 13:57
Adversering
Claus Damsgaard

Odense
Besked: #2
RE: To hånds, håndtag
Hej Rasmus,

Prøv at søge rundt på diverse sider på nettet, fks visions, loop, osv.

Jeg selv, vender tilbage til et helt cylindrisk formet håndtag hver gang jeg laver til mig selv, syntes at det er det mest behagelige, når jeg skriver cylindrisk skal du læse at det bliver mindre i diameteren mod fronten. ca. 5 mm i forskel.
I fronten laver jeg så en lille forhøjning på korken så afslutningen bliver pænere, dette er selvfølgelig en smags sag.

Claus.
02-04-2012 15:23
mads kjærgaard

Besked: #3
    Hej Rasmus.

Det lykkedes ikke lige at få vedhæftet et billede. Jeg har bygget CTS DQ 12´6´´ # 8/9 og bruger den til Skagit Compact 540 grains. Har du prøvet Skagit versionen inden du byggede?
Jeg fisker i Storeåen og Skjernå og ville frygtelig gerne prøve Skagit modellen, men jeg ved jo ikke hvor i landet du fisker?

Jeg lavede håndtaget lidt kortere og tyndere end Ussing/Bech modellen jeg lånte. Derudover spidser den lidt udad.

Jeg sleb den på klingen.

Hilsen Mads
02-04-2012 23:58
rasmusmagelund

Besked: #4
Hej Mads

Nej jeg havde ikke prøvet Skagit modellen inden jeg bestildte den så det var lidt af et sats, men jeg glæder mig til at prøve den når den en gang bliver færdig. Det var også et håndtag aller dit jeg havde forestillet mig, så nu har jeg lavet en tegning som jeg tror det bliver.
Jeg regner med den skal bruges i skjern åen, selvom jeg ikke har fisket der så meget men jeg kommer vel i gang der på et tispunkt, men ellers fisker jeg i karup å når jeg er i jylland.

Hilsen Rasmus

03-04-2012 19:02
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
Jeg synes at en klump på nederste håndtag, gør den meget behagelig at gå og kaste med i lang tid.
03-04-2012 19:12
rasmusmagelund

Besked: #6
Så tror jeg det her bliver det færdige håndtag.
Rasmus

(Denne besked var sidst ændret: 06-04-2012 af 16:18 rasmusmagelund.)
06-04-2012 16:04