Påske fiskeri
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #1
Påske fiskeri
Sidder med en seriøs gang fiske feber, uden mulighed for at komme afsted i det gode vej og nu bliver det snart hverdag igen. Nogen der vil dele lidt ud af, hvordan jeres vande har fisket over påsken Smile

Venligst Nikolai

08-04-2012 10:46
Adversering
johnk

Kibæk
Besked: #2
RE: Påske fiskeri
Hej var ude i går startede ved Sønderskov i Kolding fjord men der var vandet så højt at det var umulig at fiske med flue så vi korte til Daugård strand i Vejle fjord der skete lidt mistede 2 og havde et par hug min fiskekammerat mistede også en så det gav ikke det syore men vi havde en hyggelig tur alligevel MVH Johnk
08-04-2012 11:04
jan.p

Gadbjerg--Vejle
Besked: #3
(08-04-2012 10:46)Nikolai R. Skrev:  Sidder med en seriøs gang fiske feber, uden mulighed for at komme afsted i det gode vej og nu bliver det snart hverdag igen. Nogen der vil dele lidt ud af, hvordan jeres vande har fisket over påsken Smile

så er vi 2Dodgy

uanset om du tror du kan,eller du tror du ikke kan
så får du ret. Henry Ford
08-04-2012 11:18
Daniel Heinrichsen

Nordsjælland
Besked: #4
Det er gået meget, meget godt Big GrinBig GrinBig Grin
Har fået en bamse over 3 Angel

Mvh
Daniel
08-04-2012 11:48
Allan Wermuth

Odense
Besked: #5
Fiskede i dag et par timer i Odense Å, på den genslyngede del, men så/mærkede kun én mindre ørred der forsøgte sig med et angreb på min zonker flue Wink

Der var en meget sporadisk klækning af døgnfluer med blålige vinger, formodentlig Large Dark Olive, men der var ikke rigtig nogen fisk som havde fokus på klækningen.

mvh
Allan
(Denne besked var sidst ændret: 08-04-2012 af 15:44 Allan Wermuth.)
08-04-2012 15:44
Janus H.

Djursland
Besked: #6
Hej Nikolai Smile

Jeg har været ude et par dage, og jeg må sige det har været nogle skønne ture med gutterne Smile 5 stk over målet blev det til for mit vedkommende, med 3 over 50cm og den største på 59cm. På yderkysten er det stadig pattegrisen der hiver stikkene hjem, men i fjorden sejrer Brendas mor fortsat Cool

1 enkelt fed blankfisk måtte lade livet, så Lars Thorsen og jeg ku få noget at spise den anden aften, resten genudsat, inkl den store som forøvrigt gav en vild fight, den fisk var bare SÅ stærk Smile

Turen idag var, ja jeg synes næsten Lars skal skrive rapporten Big Grin er virkelig glad for at du gider slæbe rundt på det store net, og ikke mindst nette mine fisk Tongue

Lidt fotos:

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

(Denne besked var sidst ændret: 18-04-2012 af 23:38 Janus H..)
08-04-2012 16:58
Daniel Heinrichsen

Nordsjælland
Besked: #7
(08-04-2012 16:58)Janus H. Skrev:  Hej Nikolai Smile

Jeg har været ude et par dage, og jeg må sige det har været nogle skønne ture med gutterne Smile 5 stk over målet blev det til for mit vedkommende, med 3 over 50cm og den største på 59cm. På yderkysten er det stadig pattegrisen der hiver stikkene hjem, men i fjorden sejrer Brendas mor fortsat Cool

1 enkelt fed blankfisk måtte lade livet, så Lars Thorsen og jeg ku få noget at spise den anden aften, resten genudsat, inkl den store som forøvrigt gav en vild fight, den fisk var bare SÅ stærk Smile

Turen idag var, ja jeg synes næsten Lars skal skrive rapporten Big Grin er virkelig glad for at du gider slæbe rundt på det store net, og ikke mindst nette mine fisk Tongue

Lidt fotos:

Hej Janus

Virkelig flotte billeder og hvor er den sidste fisk bare flot!!!

Det må jo næsten være en fjordfisk!? Mariager?

Mvh
Daniel
08-04-2012 17:07
Adversering
Thorsen

Århus C
Besked: #8
Ja jeg må jo til det Janus Big Grin. Jeg var lidt for sent på den i morges og da jeg ankom til pladsen, som jeg jo havde udpeget, stod Janus allerede med flex på klingen. Nedgænger genudsat. Ok, fair nokSmile.

Ved næste plads gik jeg forrest og spottede en fisk et stykke ude. Kunne dog ikke få den til at tage fluen selvom jeg skiftede til en Brenda. Da Janus går hen over stykket kroger han selvfølgelig dyret. Under målet og genudsat. Ok, fair nok næsten daConfused.

Vi nyder en kort Cola pause og går ud i vandet igen. I første kast kroger Janus en fisk, men den slipper med skrækken. Blankfisk mistet. Helt sikkert fair nokBig Grin.

Janus skal af med Colaen og går derfor mod land, jeg fisker videre og mærker stadig intet. Janus er gået lidt længere frem og nu er det så min tur til at komme af med Colaen. Ud af øjenkrogen er der igen skumsprøjt i vandet, nu igenDodgy. Jeg vader som den gode kammerat jeg er ud og hjælper med at få fisken landet og skudt et par billeder. En helt rystet Janus vil genudsætte fisken og kan ikke kende forskel på hale og hoved så fisken kaner sig selv op på land inden han får den vendt om til frihed. 59cm fjordskønhed der havde været oppe for at gøre sit i vinters, men i meget fin form på trods - genudsat. Hmm, ja ok så da. Det var sgu hele turen værd at se Janus få den fisk Cool

Har selv fået et par fisk over målet på yderkysten og blevet en del mere klog på mit fiskeri. Så en helt suveræn Påske og god hygge med drengen ved vandet. Tak!

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 08-04-2012 af 18:43 Thorsen.)
08-04-2012 18:11
Janus H.

Djursland
Besked: #9
(08-04-2012 17:07)Daniel Heinrichsen Skrev:  Hej Janus

Virkelig flotte billeder og hvor er den sidste fisk bare flot!!!

Det må jo næsten være en fjordfisk!? Mariager?

Mvh
Daniel

Hej Daniel Smile

Ja den var meget smuk, og meget tykkere end det ser ud til på billedet, synes det snyder lidt... Var med det samme den tog fluen klar over at den var god, og et par vilde luftture afslørede også en god fisk. Et langt tungt udløb hvor jeg måtte spænde bremsen, lidt cirklen rundt og så fik lars nettet den Smile

Spot on Wink
08-04-2012 18:44
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
Mums nogle beretninger - håber selv på lidt flex en af de kommende dage Angel

Venligst Nikolai

08-04-2012 18:58
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #11
Udemærket påske, dog kun været ude 2 en halv dag.. DESVÆRRE !!!??!!!

men alligevel 6 målte fisk, og 3 undermålere (:
Og haft mit livs bedste havørred tur.. sååe "den er sku hjemme" som man siger ^^,

// Jonathan

ha' en go' dag !
(Denne besked var sidst ændret: 08-04-2012 af 23:04 J.P.G..)
08-04-2012 21:33
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #12
(08-04-2012 18:11)Thorsen Skrev:  Ja jeg må jo til det Janus Big Grin. Jeg var lidt for sent på den i morges og da jeg ankom til pladsen, som jeg jo havde udpeget, stod Janus allerede med flex på klingen. Nedgænger genudsat. Ok, fair nokSmile.

Ved næste plads gik jeg forrest og spottede en fisk et stykke ude. Kunne dog ikke få den til at tage fluen selvom jeg skiftede til en Brenda. Da Janus går hen over stykket kroger han selvfølgelig dyret. Under målet og genudsat. Ok, fair nok næsten daConfused.

Vi nyder en kort Cola pause og går ud i vandet igen. I første kast kroger Janus en fisk, men den slipper med skrækken. Blankfisk mistet. Helt sikkert fair nokBig Grin.

Janus skal af med Colaen og går derfor mod land, jeg fisker videre og mærker stadig intet. Janus er gået lidt længere frem og nu er det så min tur til at komme af med Colaen. Ud af øjenkrogen er der igen skumsprøjt i vandet, nu igenDodgy. Jeg vader som den gode kammerat jeg er ud og hjælper med at få fisken landet og skudt et par billeder. En helt rystet Janus vil genudsætte fisken og kan ikke kende forskel på hale og hoved så fisken kaner sig selv op på land inden han får den vendt om til frihed. 59cm fjordskønhed der havde været oppe for at gøre sit i vinters, men i meget fin form på trods - genudsat. Hmm, ja ok så da. Det var sgu hele turen værd at se Janus få den fisk Cool

Har selv fået et par fisk over målet på yderkysten og blevet en del mere klog på mit fiskeri. Så en helt suveræn Påske og god hygge med drengen ved vandet. Tak!

Venligst
Lars

Hey Lars,

fin fin beretning - jeg skulle da egentlig have været med på en enkelt af jeres tureBlush Jeg fik dog aldrig henvendt mig og lavet nogle aftalerDodgy

Det kunne dog have været det det samme - jeg har brugt hele påsken på at lave nyt KØKKENAngry Men jeg lover lige at give besked når der er plads i kalenderen, så vi kan tage en tur på yderkysten.

Jeg er dog så langt med køkken at jeg ikke kan lave mere på det pokkers køkken at jeg kan komme afsted med min kære fader til Gudenåen i morgenBig Grin Så lidt fiskeri kommer der jo ud af påsken. Måske det ender med en af de store blankeAngel Jeg vil æælske detHeartTongue

Cheers,

Kent, der nu nok alligevel bliver ganske glad for det nye køkkenBlush

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
08-04-2012 22:42