Stjerner:
  • 1 stemmer - 5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leo Shrimp
john2000

Hundested
Besked: #1
Leo Shrimp
Jeg har her bundet en reje flue, som min gode ven Kern Lund viste mig for et stykke tid siden. Det har været noget af en opgave at finde skjoldet til denne reje. Det må nemlig ikke være for stift, men det må på den anden side heller ikke være for blødt. Jeg tror jeg har fat i noget af det rigtige, men det skal selvfølgelig prøves i det salte vand, Har kun set hvordan den går i min murebalje.
Men her er hvad der skal bruges, for at strikke denne reje sammen.

Krog: Gamakatsu F 314
Hale: Grey Mallard+STF+Spey fibre samt 2 stk. Ultrahair
Krop: SLF dubbing
Skjold: Fotolomme der klippes i facon
Øjne: Brandt mono der dyppes i sort hardhead
Ben: Gummiben

Bind belastning under krogen, herefter bindes Grey Mallard ind som munddele. Med SLF dubbingen laves en lille kugle på krogen, hvorefter et lille bundt af STF bindes ind sammen med Spey fibrene og de 2 stk ultrahair. Nu dubbes en lille kugle til, og øjne bindes på. Før jeg binder de første ben på, kommer jeg en smule dubbing på som de bliver fæstet oven på, det forsætter så til de sidste ben er sat på. Herefter dubbes fluen færdig, og skjoldet bliver bundet på ved krogøjet.
Jeg fæster derefter skjoldet med UV lim sådan så det får facon som en reje. Så er det bare at male med spritpennen i de farver som man syntes en reje har.
Da denne flue er en fiskeflue, eller det er den i hvert fald tænk som, ved jeg ikke helt om det med at lime skjoldet fast virker. Men der er klippet hakker i som går ned og får fat i dubbingen sammen med limen.

Må din bindetråd aldrig knække
10-04-2012 22:44
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: Leo Shrimp
Hej John

Nydeligt! Fotolomme, god idé! Har du prøvet at binde den ligeså sparsomt som Kern's prototype?

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
10-04-2012 22:48
john2000

Hundested
Besked: #3
Ja det har jeg, men det er skjoldet der driller. HuhNår man binder den så sparsomt er det ikke til at få det til at side fast. Men vi arbejder hårdt med denne flue. Blush

10-04-2012 22:55
Thorsen

Århus C
Besked: #4
Hej John

Flot arbejde. Hvorfor har du valgt at bruge et rygskjold af plast? Jeg synes at ha set at Kerns "Leo shrimp" er med Flyhair og ikke plast. Det ser dog rigtigt godt ud må jeg sige.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
10-04-2012 23:07
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #5
Nice one (:

ha' en go' dag !
10-04-2012 23:17
john2000

Hundested
Besked: #6
(10-04-2012 23:07)Thorsen Skrev:  Hej John

Flot arbejde. Hvorfor har du valgt at bruge et rygskjold af plast? Jeg synes at ha set at Kerns "Leo shrimp" er med Flyhair og ikke plast. Det ser dog rigtigt godt ud må jeg sige.

Venligst
Lars

Det er rigtigt at han binder ryggen på Leo shrimp med EP fibre eller gummiben, men denne flue er en han har arbejdet på i et stykke tid, men han har ikke kunne finde det rigtige skjold,så den er god nok,han har brugt plast. Her kan du se den han har bundet, den er mere gennemsigtig en den jeg har bundet.

10-04-2012 23:25
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
Flot reje, men jeg er dog ikke tilfreds med øjnene : "Brandt ... dyppet i hardhead" - selvom jeg slipper for at blive rullet i fjer!!! Jeg er sgu hardheadet nok, som det er!!! Blush

Hvis du mener - brændt mono - så må du undskylde så meget. Tongue Big Grin

Faktiskt meget fin reje!! Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
10-04-2012 23:32
Adversering
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #8
Kan skjoldet evt. syes fast, bare lige en ide.
Det er en fin reje
10-04-2012 23:36
john2000

Hundested
Besked: #9
(10-04-2012 23:32)Brandt Skrev:  Flot reje, men jeg er dog ikke tilfreds med øjnene : "Brandt ... dyppet i hardhead" - selvom jeg slipper for at blive rullet i fjer!!! Jeg er sgu hardheadet nok, som det er!!! Blush

Hvis du mener - brændt mono - så må du undskylde så meget. Tongue Big Grin

Faktiskt meget fin reje!! Smile

Du skal ikke undskylde, det er tegn på svaghed som vi siger her i Hundested. Men nogle gange går det lidt hurtig.BlushBlush

10-04-2012 23:39
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #10
(10-04-2012 23:39)john2000 Skrev:  det er tegn på svaghed som vi siger her i Hundested.

LOOOOL.

Fin flue John, som altid.

/Allan

http://www.customflies.dk
11-04-2012 00:20
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #11
Det er virkelig et flot stykke arbejde som mange af jer herinde kommer med. Det er en rigtg god og spændende flue.. Smile
Tvivler dog på om jeg selv ville kunne nænne at bruge den når jeg først fik den lavet.. Tongue

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
11-04-2012 06:40
Daniel Heinrichsen

Besked: #12
Hej John

Fantastisk lækker flue! Hvordan er holdbarheden under praktiskt fiskeri?

Mvh
Daniel
11-04-2012 09:34