Fiskebukser.. Hvilke ??
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #1
Fiskebukser.. Hvilke ??
Jeg er i den situation jeg vil ud og invistere i nogen nye bukser i den kommende fremtid.. Så vil lige høre herinde om der er nogen der kan anbefales mere end andre.? Gode erfaringer osv ..
Gerne link og andet også, så jeg har noget at sammenligne med. Prisen er ikke hindringen, desto flere desto bedre så der er noget at studere og vælge imellem

Er på jagt efter nogen med nogen gode lommer, slidstærke, åndbare, osv.. Som rigtig fritidsbukser / fiskebukser skal være
Har kigget på Pinewood, Fjallraven og lidt andre..

Men vil gerne høre om der er nogen herinde der har lidt erfaringer med nogen og hvilke..?

Udelandske butikker (links) er også velkomne .. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
08-02-2010 22:33
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Fiskebukser.. Hvilke ??
(08-02-2010 22:33)kjgizmo Skrev:  Jeg er i den situation jeg snart skal ud og invistere i nogen nye bukser.. Så vil lige høre herinde om der er nogen der kan anbefales mere end andre.? Gode erfaringer osv ..
Gerne link og andet også, så jeg har noget at sammenligne med. Prisen er ikke hindringen, desto flere desto bedre så der er noget at studere og vælge imellem

Er på jagt efter nogen med nogen gode lommer, slidstærke, åndbare, osv.. Som rigtig fritidsbukser / fiskebukser skal være
Har kigget på Pinewood, Fjallraven og lidt andre..

Men vil gerne høre om der er nogen herinde der har lidt erfaringer med nogen og hvilke..?

Udelandske butikker (links) er også velkomne .. Smile

Hej Klaus,

Hvis prisen ikke spiller ind og du vil have noget du rent ud sagt ikke kan slide røven ud af så se her, hammer dyrt men i en sjælden set kvalitet, jag har et par kompiser der bruger bukser magen til, må indrømme jeg er svært misundelig det spiller maksRolleyes

http://ballisager-hunting.com/shop/produ...58ffdd7e77Big Grin

Eller som du selv er inde på så er god gamle fjällræven et udemærket alternativ eks deres Vidda buks med forstærkning på bag og knæ, en slid stærk buks der dog ikke er vandtæt, men man kan vælge at imprægnere den så de bliver vandskyende eller give dem voks der holder vandet effektivt ude, men hvilket dog har den effekt at åndbarheden forsvinder, skulle man endelig sige noget negativt om Fjällræven måtte det være at de fleste af deres bukser er med stiklommer i siden, hvilket med garanti medføre at eks mønter i lommen falder ud når man sidder på jorden, en anden ting er knapjusteringen i benafslutningen, den kan godt irretere ved at den kravler op over støvlekanten ved fysisk aktivite hvilket ikke er hensigtsmæssig i alle situationer, samtidig kan selve låseknappen gnave i anklen hvis man går i et par stramme røjsere eller vadersSmile man kan så vælge en model hvor man køber med råbenlængde=uden knapjustering

Kan ikke finde den gamle model af Grønlandsbuksen i goretex! måske de er udgået, den var eller et godt alternativ til en alsidig buks, dog med samme benlukning som Vidda, jeg har set dem for tid tilbage på bud til små 1500.- måske de kan støves op...........

Eller er der hulme mange fine bukser og i mange afskygninger, tekniske, lette, vandtætte, åndbare, i bomuld, mikrofiber, G-1000, og alverdens andre tekniske typer / tekstiler...........

Og så er der Laksen, Härkila, Haglöffs og mange mange andre....

Ejj det sku svært at hjælpe

Venligst

/Fjell-RævenBig Grin
08-02-2010 23:33
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #3
Det er nogen ganske fine svar uden tvivl..

Jeg er også begyndt at kigge ekstra grundigt på et par pinewood - Lapland Ekstreme bukser da jeg endelig har fundet nogen brugbare oplysninger om deres åndbarhed og det .. Men også fordi de kan anskaffes til en ganske fornuftig billig pris (dermed ikke afvist jeg ikke er klar til at ofre prisen på dyre, men en mulighed for mere fiskegrej også her.. Tongue)

Pinewood bukser

Men ja jeg har også været meget inde over Geoff Anderson bukser + fjallraven for vil nok også gerne have et par lettere til sommeren

Fjallraven bukser

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
08-02-2010 23:41
Kent Hansen

Rørbæk, Nordjylland
Besked: #4
Hey Klaus,

Som nævnt er Fjällräven producent af nogle helt suveræne fritidsbukser efter min mening. Jeg købte i sommers mine første Fjällräven bukser, model Karl zip off! Pasform er perfekt og super behagelige at have på - desværre ikke vandtætte, men lavet i G1000, så imprægnering er en mulighed

Dette er vist det billigste ved en hurtig søgning http://www.aktivfritid.dk/commodity/583

Cheers,

Kent

"Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a small snake."
by W.C. Fields
09-02-2010 00:05
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
Hej Klaus

Jeg vil mene, at disse kunne være et rigtigt godt bud. Jeg har selv en hel del grej fra Haglöfs (fleece, goretex jakke og dagturs sæk) - og jeg har aldrig haft grund til at være andet end tilfreds:

http://www.friluftslageret.dk/Product.as...97&PIdx=10

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
09-02-2010 01:41
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #6
Geoff Anderson Urus buks
09-02-2010 06:44
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #7
Hej Klaus

Er godt klar over at du skriver fiskebukser, men mere præcist, hvad slags brug skal de kunne holde til?

Grunden til at jeg spørger er at pinewood, hagløfs osv. sjældent holder til mere end et par ugers hårdt brug i fjeldet (daglig vandring, sejlads, bål osv.), før der er gnisthuller, syninger der fejler osv. det eneste mærke jeg endnu har brugt som ikke lige gav op er Fjällräven.

Er det bare til almindeligt dansk fiskeri brug, så holder de fleste og det drejer sig mest om at finde et par med en pasform der sidder i skabet.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
09-02-2010 19:11
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #8
Hej Lasse

Jeg regner med at skal bruge til almindelig fiskeri herhjemme.. Så regner måske også lidt med de pinewoods som en start ellers har jeg kigget meget på Fjallraven Greenlander bukserne også ..

Det skal være nogen der er åndbare osv som de nævnte, men holde til brug ved fiskeri både kyst og å, almindelig udendørs brug i nogen få tilfælde herhjemme. Men bliver købt til fiskeri

- Klaus J

blog.klaus-flyfishing.dk
09-02-2010 23:37