Waders med lynlås.
martinussing

Besked: #1
Waders med lynlås.
Hej

Er der nogle som har gode / mindre gode erfaringer med åndbare waders med lynlås foran, eks. scierra cc6.
Er lynlåsen tæt, og bliver den ved med at være dét. ?

Vh. Martin
16-04-2012 20:17
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Waders med lynlås.
Mine Vision med lynlås har aldrig taget én dråbe vand indenbords - nu på 3. år. De kan varmt anbefales! Havde også Vision før (Extreme) de holdt i 5 år og holder sådan set endnu. De er min reserve og har kun haft ét hul, som kun var i yderlaget, og som ikke gav vand helt ind.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
16-04-2012 20:23
Swebbe

Besked: #3
(16-04-2012 20:23)Brandt Skrev:  Mine Vision med lynlås har aldrig taget én dråbe vand indenbords - nu på 3. år. De kan varmt anbefales! Havde også Vision før (Extreme) de holdt i 5 år og holder sådan set endnu. De er min reserve og har kun haft ét hul, som kun var i yderlaget, og som ikke gav vand helt ind.

Bruger mine efterhånden meget slidte Vision Extreme zip endnu tror det er 3½ år nu og de holder helt tæt endnu. Frygter dog den tur hvor de begynder at lække pga. slitage især på benene og sokkerne fra flyderingsfiskeri osv.

Lynlåsen har aldrig nogensinde voldt mig problemer, tværtimod en masse glæder! Når man er afsted i flydering og skal ind og lade vandet 3-5 gange på en lang (især i den kolde tid), så er den maks guld værd! Man er fri for at tage jakken af osv. plus det at de er meget nemmere at komme i og ud af igen.

Eneste ulempe ved en lynlås er, at den slf. umuliggør åndbarhed, hvor den sidder. Det kan især mærkes nede i bunden omkring skridtet, hvor der dannes mere kondens omkring afslutningen af lynlåsen, der fylder lidt mere. Men med rigtig underbeklædning mærkes det ikke på kroppen.

Skal helt klart have et par med lynlås igen når mine højt beskattede Extreme zip dør!

- Jeppe Lyngsø
16-04-2012 21:49
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Eneste ulempe ved lynlåsen er, at man kan glemme at lyne den! Spørg bare Bille (tror jeg det var) Big Grin

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
16-04-2012 23:07
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Kan kun tilslutte mig roserne til Vision's lynlåswaders - virker perfekt Smile

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
17-04-2012 12:36
Thomsen

Grenå
Besked: #6
Jeg har så haft rigtige dårlige erfaringer med Vision waders. Har på 2 år fået byttet 4 par waders grundet utæthed i sokken og en enkelt gang i lynlåsen. Det handler om 2 par extreme zip, 1 par Ikon og 1 par Ikon zip.
Og forhandleren havde heller ikke ret meget pænt at sige om Visions waders.

Mvh Kim
17-04-2012 12:59
havørreden

Besked: #7
Det værste ved lynlåsen må være at den pludseligt kan forvandle sig til et grufuldt kødædende dyr hvis man ikke passer på...Big Grin

Mvh
Jim.[/i][/b]
17-04-2012 13:22
Adversering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #8
(17-04-2012 13:22)havørreden Skrev:  Det værste ved lynlåsen må være at den pludseligt kan forvandle sig til et grufuldt kødædende dyr hvis man ikke passer på...Big Grin

Mvh
Jim.[/i][/b]

Waders og bar røv - frækt Big Grin

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
17-04-2012 13:41
martinussing

Besked: #9
Tak for input, jeg vil trygt købe et par kødædende waders.. Wink
17-04-2012 14:56
Swebbe

Besked: #10
(16-04-2012 23:07)Brandt Skrev:  Eneste ulempe ved lynlåsen er, at man kan glemme at lyne den! Spørg bare Bille (tror jeg det var) Big Grin

Den har jeg også lavet mindst én gang. Husker i hvert fald for et årstid siden ude på Helgenæs ved Esby. Havde lige været inde og få en bid mad og lade vandet i vandkanten. Gik i flyderingen igen for at fiske lidt flere horn osv. Bare ikke vildt fedt at sætte sig ned og mærke saltvandet fosse ind i skridtet! Det var dog heldigvis super lækkert vejr, solskin og vindstille, så blev hurtigt ok tør igen Smile

- Jeppe Lyngsø
17-04-2012 16:09
Frederik

København N
Besked: #11
Jeg er med på roserne omkring vision zip, dog slidt op efter 1 år, men fået et par nye selvom de var meget slidte. lynlås problemfrit!!

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
22-04-2012 12:52
martinussing

Besked: #12
Det blev et par CC6, som blev indviet i dag. :-)

Tak for alle indput.
22-04-2012 15:27