Multer multer multer.
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #1
Multer multer multer.
Jeg bommede sku 3 multer i dag AngryAngryAngry
De kommer fint op og tager min tørflue men de hænger ikke på.
De 2 første var helt sikkert mig der var for hurtig men den sidste ventede jeg ret længe inden jeg gav modhug (God save the queen 2 gange inden tilslag)

Er der andre der har oplevet noget lignende eller ?
Og i så fald, hvad gjorde i ved problemet?

/Allan

PS. Henning Pedersen, formanden i frederiksværk/Ølsted kører en sjov konkurrence i denne måned på hans egen hjemmeside, man skal gætte hvem 11 forskellige fluebokse tilhører, gå endelig ind og kig på det.

http://kystdage.dk/#home

http://www.customflies.dk
01-07-2009 22:10
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #2
RE: Multer multer multer.
Hej Allan

.. jeg er spændt på at følge denne tråd - for jeg gør det modsatte af digConfused
Det er min oplevelse, at multer hurtigt spytter fluen - så jeg giver et markant tilslag med det samme .. løfter stangen og giver samtidig modhug med linehånden?
Jeg kan ikke sige, at jeg har fanget så mange multer at det tæller statistisk .. og jeg kroger færre end ørreder men halvdelen bliver da hængende..

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
02-07-2009 01:10
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #3
Jeg er bestemt også med på en kigger. Ved fra sidste år, et par gode steder i Randers Fjord hvor det vrimler med multer ret ofte.
Ville meget gerne prøve at overliste en multe Big Grin
04-07-2009 09:44
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #4
Hej med jer jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan fluen fiskes til en multe. og er det kun flydende fluerSmile.Jeg håber på lidt skriftelig undervining fra nogle i flokkenSmileSmile da jeg aldri har prøvet at fiske efter dem SmileSmile VH Niels

MVH Niels
04-07-2009 14:10
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #5
(04-07-2009 14:10)Niels O Haugset Skrev:  Hej med jer jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan fluen fiskes til en multe. og er det kun flydende fluerSmile.Jeg håber på lidt skriftelig undervining fra nogle i flokkenSmileSmile da jeg aldri har prøvet at fiske efter dem SmileSmile VH Niels

Hej Niels

.. hvis du med flydende flue mener tørflue - så er svaret for mit vedkommende nej!
Jeg binder nogle vådfluer, der ligner andemad eller tang eller hvad de nu ligner:

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/fluebase...ue&Id=2056

.. og dem prøver jeg efter bedste evne at kaste sådan, at de lander foran en jagende multe. Derefter nykker jeg dem ind med små bevægelser .. og hvis en multe hugger giver jeg modhug - kontant og omgående!Cool

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
04-07-2009 14:57
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #6
det bliver jeg nødt til at prøve,jeg så i sportsfiskeren en artikel om multefiskeri ,og der skrev de om en flue som lå på bunden og en som ligner brød og flød samt en kaldte den grønne hævner,så det gav mig lidt tvivl om fiskemetoden .Tak for dit svar det lufter desverre lidt for meget her lige nu for ellers havde det været afgang VH Niels

MVH Niels
04-07-2009 15:11
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
Hej Niels.
Du må gerne låne min dvd.
Multer på flue.
Af brian Kjær.

/Allan

04-07-2009 20:29
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #8
(04-07-2009 20:29)A.O. Skrev:  Hej Niels.
Du må gerne låne min dvd.
Multer på flue.
Af brian Kjær.

/Allan

Hej Allan.

Hvor i DK befinder du dig? (står intet i din profil)

Jeg kunne også godt være interesseret på en låner, hvis muligt Big Grin
Vil lige undersøge det lokale bibliotek her på mandag, men har før erfaret at der er lang ventetid på fiske-dvd'er.

Jeg har i øvrigt samme multe-fluer som Martin Brøndum linker til. Har bare ikke lige haft mulighed for at kaste den ud for nogle multer, endnu Big Grin

Mvh
Stig
04-07-2009 21:22
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #9
hej A O. Det vil jeg gerne men jeg skal på arbejde i en uge fra onsdag og er ikke hjemme,men vi kan bare snakkes ved når jeg kommer hjem .Jeg sender dig en mail når jeg er hjemme.Jeg kører en tur til Strandby og pisker lidt med snøren i nat,skriver om ud faldet i morgen .VH Niels

MVH Niels
05-07-2009 17:24
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #10
Jeg bor på vesterbro.
Så stig hvis du er i nærheden kan du også godt låne den, efter Niels altså.

/Allan

ps. tlf. 40 13 59 19

05-07-2009 19:37