Stjerner:
  • 5 stemmer - 4 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dette startede IKKE som en joke!! FV-fluen
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #1
Dette startede IKKE som en joke!! FV-fluen
En af mine venner havde bestilt nogle Juletræer. Jeg har altid hadet den skabning - det er jo knap nok noget, der bør kaldes en flue. Og JA, jeg ved godt, at den skovler fisk på land - pisseirriterende!! Bo, som skulle ha' træerne, kendte ikke hverken Brenda eller hendes mor, så jeg bandt lige et par af dem, så han måske ville undlade at binde træerne på forfanget.

Inden Janus og co introducerede Monrads fluer på FV, havde jeg aldrig selv ejet et eksemplar af dem. Kønne er de ikke i mine øjne, dog ikke så lidt mere acceptable end Juletræet! Jeg skiftede dog noget holdning - især til Brendas Mor, da jeg så hende i vand for første gang, og siden har den ofte været på forfanget.

Så var det at lynet slog ned - to topfangere - den ene grimmere end den anden - det kunne blive en superflue!! Grim og effektiv som ind i h....Cool Brenda dubbing + mylarrørshackle!!!!! Den skulle hedde FV-fluen, og være den eneste, som Fiskevandets storfangere ville have i æskerne og i vandet! Så sikker i min overbevisning om det kommende mirakel var jeg, at jeg for første gang ville fotografere step-by-step - det ku' jeg lige så godt først som sidst, folkekravet ville uundgåeligt komme alligevel.

Godt begyndt ...
[Billede: 004-3.jpg]

Så optrevles røret, og det krøllede plastik bindes bagud - ingen udfordringer her!
[Billede: 006-5.jpg]

En dubbingløkke med Brenda-dub - pissenemt!
[Billede: 007-3.jpg]

Nyt rør på - man behøver ikke fjerne overskydende rør - det bliver dækket, når resten af røret bøjes bagud.
[Billede: 009-4.jpg]

Se selv:
[Billede: 010-1.jpg]

Ny bubbingløkke - gaaab Sleepy
[Billede: 011-5.jpg]

Det må så nærmest kaldes "fronthacklet" Dodgy
[Billede: 013-5.jpg]

Nedenstående startede IKKE som en joke - jeg troede faktisk på idéen! Men jeg er nedkommet med en endnu grimmere skabning end hr. Ulnitz's - og jeg vil ALDRIG mere sige noget negativt om Monrads smukke og storfangende Beverly Hills-skabninger Blush

Stig - jeg beklager dybt fluens navn - det fortjener du ikke, men misfosteret var navngivet inden fødsel! Som straf vil jeg love ikke at fiske med andre fluer ved kysten, indtil van(d)skabninger har scoret.

Magen til uskøn glimmerplastik skal man lede længe efterBlush
[Billede: 018-2.jpg]

Undskyld!

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 20-04-2012 af 00:01 Brandt.)
19-04-2012 23:57
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #2
RE: Dette startede IKKE som en joke!! FV-fluen
hey brandt!!!

jeg er f-----ing fresh på at test fiske den så skulle du komme til at lave et par stykker for meget så kan du altid smide en pm så skal vi se om det er det der er sjællender slik!

mvh kim a.

Mvh
Kim a.
20-04-2012 00:15
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
(20-04-2012 00:15)Kim A. Skrev:  hey brandt!!!

jeg er f-----ing fresh på at test fiske den så skulle du komme til at lave et par stykker for meget så kan du altid smide en pm så skal vi se om det er det der er sjællender slik!

mvh kim a.

Gerne - det bliver først i næste uge - send din adresse på en PB.

20-04-2012 00:23
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Tiiiidligt lørdag morgen går turen til Hanstholm, hvor Yellow Reef venter ved kajen. Derfor fik Renzettien noget at gabe over:
[Billede: 001-4.jpg]

[Billede: 002-9.jpg]

[Billede: 003-5.jpg]

Nu skal FV-fluen offshore-version snart få sin debut! Cool Kæft, hvor er den dog grim.

(Denne besked var sidst ændret: 23-05-2014 af 20:45 Brandt.)
20-04-2012 01:31
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #5
Ikke i tvivl om at den nok skal kunne fange fisk Big Grin

Synes faktisk ikke den er så grim igen, Brandt. Den vil jeg prøve at efterligne - jeg elsker syntetisk materiale Big Grin

Mvh
Stig
20-04-2012 07:19
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #6
Genialt! Jeg tror faktisk du har skabt en ny storfanger (altså den første - den anden er simpelthen for grim) Cool

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
20-04-2012 08:34
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
(20-04-2012 01:31)Brandt Skrev:  Tiiiidligt lørdag morgen går turen til Hanstholm, hvor Yellow Reef venter ved kajen. Derfor fik Renzettien noget at gabe over:
[Billede: 001-4.jpg]

[Billede: 002-9.jpg]

[Billede: 003-5.jpg]

Nu skal FV-fluen snart få sin debut! Cool Kæft, hvor er den dog grim.

Skal den på dybt vand på det gule rev - glæder mig til at høre hvordan det køre Wink

Venligst Nikolai

20-04-2012 08:36
Adversering
ZZZ

Fraværende
Besked: #8
(19-04-2012 23:57)Brandt Skrev:  En af mine venner havde bestilt nogle Juletræer. Jeg har altid hadet den skabning - det er jo knap nok noget, der bør kaldes en flue. Og JA, jeg ved godt, at den skovler fisk på land - pisseirriterende!! Bo, som skulle ha' træerne, kendte ikke hverken Brenda eller hendes mor, så jeg bandt lige et par af dem, så han måske ville undlade at binde træerne på forfanget.

Inden Janus og co introducerede Monrads fluer på FV, havde jeg aldrig selv ejet et eksemplar af dem. Kønne er de ikke i mine øjne, dog ikke så lidt mere acceptable end Juletræet! Jeg skiftede dog noget holdning - især til Brendas Mor, da jeg så hende i vand for første gang, og siden har den ofte været på forfanget.

Så var det at lynet slog ned - to topfangere - den ene grimmere end den anden - det kunne blive en superflue!! Grim og effektiv som ind i h....Cool Brenda dubbing + mylarrørshackle!!!!! Den skulle hedde FV-fluen, og være den eneste, som Fiskevandets storfangere ville have i æskerne og i vandet! Så sikker i min overbevisning om det kommende mirakel var jeg, at jeg for første gang ville fotografere step-by-step - det ku' jeg lige så godt først som sidst, folkekravet ville uundgåeligt komme alligevel.

Nedenstående startede IKKE som en joke - jeg troede faktisk på idéen! Men jeg er nedkommet med en endnu grimmere skabning end hr. Ulnitz's - og jeg vil ALDRIG mere sige noget negativt om Monrads smukke og storfangende Beverly Hills-skabninger Blush

Stig - jeg beklager dybt fluens navn - det fortjener du ikke, men misfosteret var navngivet inden fødsel! Som straf vil jeg love ikke at fiske med andre fluer ved kysten, indtil van(d)skabninger har scoret.

Magen til uskøn glimmerplastik skal man lede længe efterBlush
[Billede: 018-2.jpg]

Undskyld!

Den tror jeg også på, - og så kan selv jeg (mener jeg da Blush) finde ud af at binde FV-fluen.
Et eksemplar er bundet, og den bliver søsat engang her i weekenden - foto af fangsten følger Cool
20-04-2012 10:24
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #9
BLING BLING ! TongueBig Grin

ha' en go' dag !
20-04-2012 12:01
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #10
Grim som arvesynden Smile
20-04-2012 15:39
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(20-04-2012 15:39)Jakob Hansen Skrev:  Grim som arvesynden Smile

Den matcher en kryptonitgrøn klinge med rød pyntetråd fint Tongue (men den er nu heller ikke for køn).

Jeg havde regnet med, at fluen var blevet bare lidt smartere - måske skal dubbingen spindes lidt hårdere, så den ikke fylder så meget?

Men mon ikke den har taget sin første 5+'er allerede i morgen formiddag? Big Grin

20-04-2012 15:48
JTHL

Aalborg
Besked: #12
Der skal vist bindes et par stykker til æsken, kan kun give fisk med 2 top fluer, som er blandet sammen.

Jeg har haft rigtig godt fiskeri med en lignende "grim" flue, det er bare en blanding af den kendte Agerhøne også BrendaBig Grin

Gav 25 fisk på sidste tur, hvoraf 4 var over måletCool

Med venlig hilsen
Jan
20-04-2012 15:59