Top Woblere
Fiskefidusen

Besked: #1
Top Woblere
Hjemmelavet GUFFFFF.

Vi har prøvet top wobleren en del og tro os de kan fange fisk.

Vores favoritter er rød/kober-Grå/Hvid-og absolut Grøn/Hvid, Alle i 16 GR.

Vi har ikke de store dybter der hvor vi fisker og 16 GR er rigeligt til vores fiskeri.

De fås også i andre vægt klasser, så der er også en du kan bruge.

Alt hvad manden laver af grej kan bare fange fisk.

I bider jer selv i bagen, ved ikke og prøve Top Wobleren.

på vores hjemmeside http://www.fiskefidusen.dk
Under kategorien Top Woblere, kan i bestille disse woblere samt andet Guf endegrej.

Findes ikke i handlen, kun til private .

Top Wobleren har til dags dato over 570 fisk på samvitigheden, med de 68 over 4 kg.

Vi her fra fiskefidusen kan kun varmt anbefale dem, vi har de 30 af Havøredderne på samvitigheden to mand inden for et år.
SmileSmileSmile

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

(Denne besked var sidst ændret: 12-02-2010 af 15:13 Fiskefidusen.)
10-02-2010 21:21
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #2
RE: Top Woblere
Hejsa

Lyder spændende, men kunne godt tænke mig lidt mere info...

I siger at I to mand har nappet 15 ørreder hver i løbet af 1 år, det er sgutte mange fisk at sælge et produkt på når man tænker på at en kobberbasse (flue) kan nappe det antal på en dag til en mand Angel
Hvor mange år og hvor mange testfiskere skulle der så til for at hive de resterende 540 ørreder?

Wink

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
10-02-2010 23:19
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
(10-02-2010 21:21)fiskefidusen Skrev:  Hjemmelavet GUFFFFF / Kultgrej.

Vi har prøvet top wobleren en del og tro os de kan fange fisk.

Vores favoritter er rød/kober-Grå/Hvid-og absolut Grøn/Hvid, Alle i 16 GR.

Vi har ikke de store dybter der hvor vi fisker og 16 GR er rigeligt til vores fiskeri.

De fås også i andre vægt klasser, så der er også en du kan bruge.

Alt hvad manden laver af grej kan bare fange fisk.

I bider jer selv i Røven ved ikke og prøve Top Wobleren.

på vores hjemmeside http://www.fiskefidusen.dk
Under kategorien Top Woblere, kan i bestille disse woblere samt andet Guf endegrej.

Findes ikke i handlen, kun til private skulle i være så heldige .

Top Wobleren har til dags dato over 570 fisk på samvitigheden, med de 68 over 4 kg.

Vi her fra fiskefidusen kan kun varmt anbefale dem, vi har de 30 af Havøredderne på samvitigheden to mand inden for et år.
SmileSmileSmile

Det lyder godt nok spændende. Hvor findes kysten, hvor næsten 12% af fiskene er over 4 kg?? Huh Der kunne jeg godt tænke mig at kaste fluen ud Tongue

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
11-02-2010 00:17
Fiskefidusen

Besked: #4
Vi er næsten udelukkende bombarda fiskere.
Det er grunden til vi ikke har fisket mere med Top Wobleren.
Vores rygge kan ikke holde til det monotome fiskeri mere .
Men det er der mange andre vi kender, der kan og det er disse der har fanget de andre 540 fisk.
Som sagt dette er ikke en reklame men et gulkorn.
Brug det eller lad være, men kritiser ikke noget der kan fange fisk.
Jeg troede vi skulle hjælpe hinanden med guldkorn og Top Wobleren er et, efter vores mening et guldkorn.
Mvh. fiskefidusen
11-02-2010 00:56
Fiskefidusen

Besked: #5
Hej Brandt.
Vi her i jylland har ikke så mange store fisk på vores kyster, men rigeligt med mindre blanke havørreder.
Så vi vil foreslå Fyn-Møn eller stevns, samt isse fjorden og svenskekysten / Øresund og tyskland fehmeren.
Æbel ø osv, disse er alle top pladser for storfisk.
Mvh. fiskefidusen
11-02-2010 01:04
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #6
Ingen tvivl om vi skal hjælpe hinanden, så tror også der skulle tænkes lidt mere sjov i det end alvor.. Smile

Men de ser da uden tvivl meget spændende ud de woblere.. Jeg er godt ikke selv spin-fisker men vil da lige nævne dem for en af mine fiske makkere der er spin fisker..

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
11-02-2010 01:34
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #7
(11-02-2010 01:04)fiskefidusen Skrev:  Hej Brandt.
Vi her i jylland har ikke så mange store fisk på vores kyster, men rigeligt med mindre blanke havørreder.
Så vi vil foreslå Fyn-Møn eller stevns, samt isse fjorden og svenskekysten / Øresund og tyskland fehmeren.
Æbel ø osv, disse er alle top pladser for storfisk.
Mvh. fiskefidusen

Hej fiskefidus

Fyn (incl Æbelø) er jeg godt kendt med - ligeledes Skåne/Blekinge og Bornholm - alligevel har jeg selv kun en enkelt gang fanget en kystørred over 4 kg, så mine kystørreder over 4 kg skal måles i små brøkdele af en enkelt procent Confused Det kunne da være sjovt at få ændret lidt på den statestik Big Grin Ingen af mine fiskekompisser har nogensinde fanget kystørred over 3,5kg. De er måske også kun oppe på 10 - 15 kystture/år i snit, men så har fiskeriet trods alt stået på i over 30 år for alle 5 - 6 stykker. Det skal også tilføjes, at størstedelen af fiskeriet har været spin - ofte med kystwoblere som agn.

Jeg er faktisk ret sikker på, at vi tilsammen forlængst har rundet 570 kystørreder - derfor min undren - vi fik kun én over 4 kg.

Hvordan er fordelingen rundt omkring i landet - det kunne jeg godt tænke mig at vide. Spyt ud!

11-02-2010 16:43
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #8
jeg har på mine små 100 ture på kysten de sidste 2 år haft kontakt med en på 3-4 kilo (dog mistet)...

og har set en på omkring 5 kilo som ikke ville noget.

Mvh
Landkrabben
11-02-2010 18:10
Fiskefidusen

Besked: #9
Fangsten af fisk på topwobleren er over en længere årrække og de 570 fisk, er kun dem der er blevet meldt tilbage til mandens hjemmeside.

De ca 50 fisk vi kender til, fra Djursland samt mariager fjord sidste år og som er fanget på top wobleren, er foreksempel ikke tilbagemeldt til manden, enten pga. manglende camera eller Muligheden for dette, eller man bare ikke gidder.

Hvor mange andre der fisker med dem har ikke gjort det samme.

Hvis i går ind på dette link. http://www.Top-Grej.dk

Kan i her få mange af de svar som i ønsker omkring Woblerren og fiskene der er fanget på dem, bland andet fiskene over de 4 kg.
(Denne besked var sidst ændret: 12-02-2010 af 16:47 Fiskefidusen.)
12-02-2010 14:19
Fiskefidusen

Besked: #10
Ver er to mand der har hjemmesiden http://www.fiskefidusen.dk

Michael og Donnald.

Vi er 80 % til Bombarda fiskeri. 10 % til fluestangen og 10 % til Spinnefiskeri.

Før i tiden fiskede vi meget med Blink og Woblerre, men på grund af rygproblemer har vi måttet skære drastisk ned på dette fiskeri.

Vi fisker meget i mariager fjord med bombarda og flue og det er her vi fanger 90 % af vores fisk.

De største vi fangede sidste år i mariager vejede 3,0 kg 3.5 kg 4,1 kg 4.8 kg og 5,1 kg.

I kan se nogle af fiskebillederne under vores fangst journaler, Eller Under Billeder på vores hjemmeside, men vi har ikke billeder af dem alle da cameraet først kom godt igang sidst på sommeren 2009.

Ellers er det genereldt fisk fra 1- 2 kg samt en del undermållere der er på menyen.

Men de store fisk er der vi havde kontakt til Fire fisk sidste år, som bare klappede på og trak line ud i en lang og tung køre før vi mistede dem, så dem aldrig.

Mvh. fiskefidusen
(Denne besked var sidst ændret: 12-02-2010 af 17:04 Fiskefidusen.)
12-02-2010 15:03
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(12-02-2010 14:19)fiskefidusen Skrev:  Fangsten af fisk på topwobleren er over en længere årrække og de 570 fisk, er kun dem der er blevet meldt tilbage til mandens hjemmeside.

De ca 50 fisk vi kender til, fra Djursland samt mariager fjord sidste år og som er fanget på top wobleren, er foreksempel ikke tilbagemeldt til manden, enten pga. manglende camera eller Muligheden for dette, eller man bare ikke gidder.

Hvor mange andre der fisker med dem har ikke gjort det samme.

Hvis i går ind på dette link. http://www.Top-Grej.dk

Kan i her få mange af de svar som i ønsker omkring Woblerren og fiskene der er fanget på dem, bland andet fiskene over de 4 kg.

Det forklarer jo en del, hvis de 570 fisk kun er en mindre del af de fangede. Man kan jo let forestille sig, at det især er de større fisk, der bliver indberettet - og en del af de mindre, der bliver "forbigået". De 12% over 4 kg lød noget volsomt i mine ører, men ovenstående er jo en nærliggende forklaring. Wink

12-02-2010 19:32
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
(11-02-2010 16:43)Brandt Skrev:  Jeg er faktisk ret sikker på, at vi tilsammen forlængst har rundet 570 kystørreder - derfor min undren - vi fik kun én over 4 kg.

Hvordan er fordelingen rundt omkring i landet - det kunne jeg godt tænke mig at vide. Spyt ud!

Hej Brandt

Da min fiskejournal for ca 10 år siden røg på røven (excel ark uden backup - man er vel en mandDodgy) - da indeholdt den godt 1400 havørreder fanget på 11 år fra 1988 til 1999. Blandt dem var der 5 over 3,5 kg med den største på 6,8Blush
... det er ca. 3,5 promille - så jeg har også ret langt til 12 procentHuh

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
13-02-2010 00:53