Lørdagens tur - godt og dårligt nyt
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #1
Lørdagens tur - godt og dårligt nyt
Så var Daniel og jeg på eventyr i fjorden igen - på trods af lidt over halvanden times strid regn, og vind lige i fjæset - lykkedes det mig at fange en fin 41cm grønlænder.

Vi fiskede og fiskede, og så et par fisk - hen ad aftenen hukkede en fisk på min flue 3 kast i træk men fik ikke ordenligt fat andet end tilsidst hvor den fik så godt fat at da den røj lige efter at have løftet linen. hmm, underligt der ikke skete mere..

Efter at have fisket godt 9 timer, og stod i en kommende solnedgang, og fisk på 2 kg størrelsen springende 100 meter ude, valgte vi en flue i hinandens box som personen skulle fiske med, Daniel pejer på den største grimmeste lortefarvede (undskyld mit sprog) børsteorms flue.. og jeg giver igen med at sige han skal fiske med en lysegrøn put flue. vi når lige at vade ud og efter 10 kast krøller min stang fuldstændig sammen, troede først det var en tangplante, men så begyndte den at spralle under vandet, og svømmede godt 4 meter langs bunden - hvor jeg (for første gang nogensinde) kørte linen op på hjulet. så brød den overfladen.. HMM !? den så da ikke stor ud?.. efter 20 sekunder da den brød igen, så jeg at den var fejkroget lige bag rygfinnen. Hvilken skuffelse..

den kom hurtigt ind blev afkroget og svømmede med det samme ud igen - fisken var lige under mål. Derefter valgte jeg at skifte tilbage til min bum bum reje.

vi fiskede videre og jeg så nogle underlige hvivler ude ved min flue.. og undrede mig over de ikke hukkede.. blev ved med at fiske på dem og pludselig sad den der ! og først tænker man YES ! derefter når en hornfisk kommer springende og ryger af i springet tænker man, Whaaaaat ? - på den anden side skulle de jo komme på et eller andet tidspunkt. ^^,

- men kan bekræfte at der er STOR sansynlighed for at fange godt med hornfisk allerede næste weekend.

nå men vi fiskede videre.. og vi var lige begyndt at nyde det med solen i højsonten og medvind og det hele...
- men selvfølgelig skulle vi ikke have lov at stå der for lige som man tænkte "det her er hvorfor man fisker" kommer der en idiot af en garnfisker og smider et garn 50 meter fra mig og 35 meter fra daniel !!?!?!?!???

han smider lige et ørredgarn på 75 meter i en havlbuge uden om os.. og vi prøver at råbe til ham men han reagere ikke.. så de sidste 2-3 timers fisker blev totalt spuleret af en idiot der skulle ødelægge det for os. - jeg håber forsat bare han får en masse hornfisk i hans lorte ørredgarn så han kan få lov til at filtrer det hele ud selv.

Nedern at miste de gode aftentimer på at en idiot som ham smider et garn. - Dårlig Stil !
- da vi går tilbage ligger der 5 roser med anker ca 1 meter fra kanten og så ellers der ud af.
så jeg er ved at være der hvor jeg simpelthen ikke kan tåle garnfiskere mere.
selvfølgelig kan det være en hendelse som normalt ikke sker. men at en idiot som ham - der bare skal tjene nogle sorte penge, på de kystudsætninger der bliver til noget pga. sports og lystfiskere SOM SÅ højt og helligt skider på at vi står og fisker der ude.. det er altså trist.

det er nok den eneste tur jeg ville ønske jeg havde en spinnerstang. . . . .

// Jonathan

btw billeder og måske video kommer når min mobil vil samarbejde.

ha' en go' dag !
23-04-2012 16:46
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #2
RE: Lørdagens tur - godt og dårligt nyt
Nu er det sådan at ruser må ligge helt oppe på kysten om de vil men garn skal være 100m fra kysten

Mvh
Kim a.
23-04-2012 18:54
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #3
RE: Lørdagens tur - godt og dårligt nyt
(23-04-2012 18:54)Kim A. Skrev:  Nu er det sådan at ruser må ligge helt oppe på kysten om de vil men garn skal være 100m fra kysten

Okay.. men yea synes stadig det er noget svineri..

og han satte garnet lige på grænsen.. tror ikke på det var 100 meter ude hele vejen.
men altså det mere det at han er så respektløs og gøre det lige hvor vi står og fisker...

ha' en go' dag !
23-04-2012 19:23