Natwobbler - test
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #1
Natwobbler - test
Hej,

hermed et lille tip til de som skal til at gang med natfiskeriet efter HØ med spinnestang og kystwobler.

Jeg fandt denne Terminator Coast 15 grams wobler fra AbuGarcia.
Den minder om makrel yngel og har en holografisk effekt.
Den går ultra højt i vandet og kan fiskes meget langsomt ind, hvor begge dele er egenskaber der er perfekte til natfiskeri. Det hjælper voldsomt hvis man tilfører den liv med små jigs.

Modellen er faktisk udgået og erstattet af en ny wobler som hedder Tormentor, som ser ud til at have samme form, men i lidt andre farver. Farver er om natten ligegyldigt så snup den i en mørk version.

Testede den på årets første nattur med succes - 2 stk. fine HØ lige omkring 50cm huggede meget voldsomt og uden mistro på wobleren. Wobleren var monteret med en Owner S-61 str. 1/0

Den kaster rigtigt godt, selv i modvind. Hvis den begynder at lave "propeller" er dit svirp for hårdt og du skal have lidt mere nedhæng på og accelerere wobleren jævnt op i tempo.

[Billede: epMMa8AN]

[Billede: v2fF45JH]

[Billede: c5B25hA8]

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
(Denne besked var sidst ændret: 07-05-2012 af 14:25 Morten Knudsen.)
07-05-2012 13:22
Adversering
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #2
RE: Natwobbler - test
(07-05-2012 13:22)Morten Knudsen Skrev:  Hej,

hermed et lille tip til de som skal til at gang med natfiskeriet efter HØ med spinnestang og kystwobler.

Jeg fandt denne Terminator Coast 15 grams wobler fra AbuGarcia.
Den minder om makrel yngel og har en holografisk effekt.
Den går ultra højt i vandet og kan fiskes meget langsomt ind, hvor begge dele er egenskaber der er perfekte til natfiskeri. Det hjælper voldsomt hvis man tilfører den liv med små jigs.

Modellen er faktisk udgået og erstattet af en ny wobler som hedder Tormentor, som ser ud til at have samme form, men i lidt andre farver. Farver er om natten ligegyldigt så snup den i en mørk version.

Testede den på årets første nattur med succes - 2 stk. fine HØ lige omkring 50cm huggede meget voldsomt og uden mistro på wobleren. Wobleren var monteret med en Owner S-61 str. 1/0

Den kaster rigtigt godt, selv i modvind. Hvis den begynder at lave "propeller" er dit svirp for hårdt og du skal have lidt mere nedhæng på og accelerere wobleren jævnt op i tempo.

[Billede: epMMa8AN]

[Billede: v2fF45JH]

[Billede: c5B25hA8]

Hej Morten

Prøv engang en god gammeldags Gladsax, gerne helt op til 27 gram. Jeg har tidligere advokeret for Cormoran Corsar 16 gr. ell. 20 gr. Der findes idag replikaer som er lige så gode som originalen, som er udgået og stort set umulig at opdrive. Djurswobleren er sidste trumf i ærmet når de 2 andre fejler. Alle tre er langt kastende, går højt og levende i vandet.

God fornøjelse med natfiskeriet.

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 07-05-2012 af 17:11 Jan Fensten.)
07-05-2012 17:03
TommyC

Esbjerg
Besked: #3
Hej Morten,

Jeg har ledt en del efter sådan en wobler - den vil jeg prøve. Tak for dit indlæg.

MVH
Tommy
08-05-2012 14:42
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #4
(08-05-2012 14:42)Tommy Christensen Skrev:  Hej Morten,

Jeg har ledt en del efter sådan en wobler - den vil jeg prøve. Tak for dit indlæg.

MVH
Tommy

Super! - den laver ikke de vilde udslag i vandet - den skal man selv tilføre i tilpas mængde Smile

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
08-05-2012 14:47