Hvad skal vi med fiskevand?
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #1
Hvad skal vi med fiskevand?
Citér:Lad samtidig dette indlæg være en opfordring til Stig, om at fremskynde processen med en auktion her på sitet - når først vi får et levende brugtmarkeds- og auktionsmiljø her på stedet, så går der ikke lang tid, før 123nu er totalt udkonkurreret som seriøst fiskeforum her til lands... !!! Cool

Jeg har tilladt mig at klippe følgende citat fra et indlæg Ole skrev i tråden om 123.
Jeg synes nemlig, at det er en selvstændig snak værd, om vi egentlig ønsker tilgang af en hel masse brugere der mest kommer for marked/auktionens skyld?
Som Lasse ganske rigtig skriver - så bliver et forum af fornuftige mennesker et fornuftigt forum, mens et forum af klaphatte bliver et forum for - ja klaphatteCool
Min egen umiddelbare holdning er, at det egentlig går meget godt som det går ... folk finder herind fordi de interesserer sig for de tråde vi har kørende .. og ikke for at handle semi professionelt med streamers eller fluekrogeConfused
Hvad er det vi ønsker?
Den hyggestue dette site er blevet?
.. eller en konkurrent til 123 med auktion og reklamer?
Jeg mener, at vi har opnået meget ved at være forskellige fra 123 - et sted med en god tone, og en rolig brugerflade uden blinkende spotsSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
12-02-2010 19:45
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Hvad skal vi med fiskevand?
Jeg syntes vi skal fortsætte som vi er nu isteden for at blive direkte konkurrent til 123nu.. For på den her måde har vi det kanon og får nye medlemmer pga den gode kammer tone vi har herinde (hyggestue som martin også kalder den) Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
12-02-2010 20:08
123

Besked: #3
Martin,

Jeg kan ikke lige se hvorfor en auktionsmulighed skulle involvere reklamer og "klaphatte"? Der kommer vel ikke nødvendigvis flere brugere fordi der oprettes en auktionsmulighed? Personligt er jeg af den mening, at en auktion tilhører et auktionshus og ikke et brugtmarked. Som det virker nu, kan man jo sagtens byde en pris for en varer, og man kan skabe en "offentlig" dialog mellem sælger og køber hvis det ønskes. Det kan man ikke på de fleste auktioner. Jeg ser ingen grund til at ændre det der er nu på siden, med mindre man ikke kan slette sit indlæg når en varer er solgt. Kan man det?

Noget jeg til gengæld mener der burde have mere opmærksomhed, er de typer af indlæg, der opfordrer brugerne af et specifikt forum om at komme over til et andet forum og skrive artikler og uploade billeder osv. for dem. Med andre ord at skabe trafik. Det er fint nok at henvise til en personlig blog eller lign eller et forum der ikke har samme indhold som det fiskevand.dk (f.eks. hardcore stangbyggere), men ikke til andre fora efter min mening.

Eksempler:
http://123nu.dk/lystfiskeri/forum_displa...&place=gen
http://fiskevand.dk/showthread.php?tid=4...fiskefidus

Jeg kan godt lide den afslappede og nærmest familiære stemning der er på dette forum. Lad det endelig fortsætte sådan Wink
12-02-2010 20:23
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
(12-02-2010 19:45)Martin Brøndum Skrev:  
Citér:Lad samtidig dette indlæg være en opfordring til Stig, om at fremskynde processen med en auktion her på sitet - når først vi får et levende brugtmarkeds- og auktionsmiljø her på stedet, så går der ikke lang tid, før 123nu er totalt udkonkurreret som seriøst fiskeforum her til lands... !!! Cool

Jeg har tilladt mig at klippe følgende citat fra et indlæg Ole skrev i tråden om 123.
Jeg synes nemlig, at det er en selvstændig snak værd, om vi egentlig ønsker tilgang af en hel masse brugere der mest kommer for marked/auktionens skyld?
Som Lasse ganske rigtig skriver - så bliver et forum af fornuftige mennesker et fornuftigt forum, mens et forum af klaphatte bliver et forum for - ja klaphatteCool
Min egen umiddelbare holdning er, at det egentlig går meget godt som det går ... folk finder herind fordi de interesserer sig for de tråde vi har kørende .. og ikke for at handle semi professionelt med streamers eller fluekrogeConfused
Hvad er det vi ønsker?
Den hyggestue dette site er blevet?
.. eller en konkurrent til 123 med auktion og reklamer?
Jeg mener, at vi har opnået meget ved at være forskellige fra 123 - et sted med en god tone, og en rolig brugerflade uden blinkende spotsSmile

venligst
Martin

Ganske enig. Mund til mund-metoden kan give nyt blod til siden her af gode seriøse brugere. Køb og salg samlet hos Lars giver et godt handelssted med de rigtige priser, så både sælger og køber bliver tilfredse. Der er ingen grund til at ændre på det. Især mht. auktion er det vigtigt, at der er et stort antal potentielle købere - ellers dør auktionen. Køb og salg er nemmere - kan endda udbyde varen flere steder på en gang.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
12-02-2010 20:27
Jeppe Madsen

Grenå
Besked: #5
Et brugt-marked måske, men auktion, thja ved ikke rigtigt, synes tit folk har klaget over personer der afgiver bud, og så ikke står ved det (på 123nu).
Vi skal også passe på ikke at øgelægge dette super forum.Big Grin

mvh Jeppe
12-02-2010 22:05
Henrik D. Christensen

Besked: #6
-Jeg er neutral - så længe dette site er frit for mere eller mindre åbenlyse kommercielle grejforhandlere og handlere - ja så er jeg glad :-)
12-02-2010 22:27
Sølvræven
Gæst

Besked: #7
Fortsættelsen følger..Confused

Stig: Jeg håber ikke det medfører udelukkelse.

Kamufleret som farvet fiskCool

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum_di...&Id=308103

Da tråden formentlig slette sammen med brugeren så er den sakset her.

Jeg har lige været i kontakt med Pling Bing, da jeg ville vide om mit hjul passede på hjulholderen på en Hardy Demon. PB fortalte at Lars har udelukket ham fra 123nu fordi han spurgte efter links til andre hjemme sider og fordi han havde slettet nogle ældre indlæg. Jeg kan kun sige at han er ok at 123nu har kvajet sig. Der er folk herinde som opføre sig som hunde og så smider man PB på porten. Det er godt nok langt ude ..

hehe..anden sidste linie " Der er folk herinde som opføre sig som hunde og så smider man PB på porten" der er vist kun en hund i det spil kegler!

Al respekt fra min side er hermed væk, Hr Aagaard tilsidesætte egne regler for netetikette i et forkrampet forsøg på at.....ja hvad!.........

/Claus
12-02-2010 22:39
Adversering
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #8
(12-02-2010 22:27)Henrik D. Christensen Skrev:  -Jeg er neutral - så længe dette site er frit for mere eller mindre åbenlyse kommercielle grejforhandlere og handlere - ja så er jeg glad :-)

Jeg er egentlig også neutral, er blot af den holdning at jeg intet har imod kommercielle grejforhandlere og handlere, sålænge de er åbenlyse og ikke bestemmer dagsordnen for siden Smile

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
12-02-2010 23:12
Daniel Heinrichsen

Besked: #9
personligt er jeg meget glad for hvordan fiskevand ser ud nu!

God tone og flinke folk og massere af tips for både begyndere og pro.

Vigtigst synes jeg nok er at alle kan hjælpe alle

Mvh
Daniel San
12-02-2010 23:51
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #10
Hej Ole

På overfladen ser det unægteligt sådan ud, men jeg skal ikke kunne sige om det forholder sig sådan i alle tilfælde. Der er som regel altid mere end en side til en sag, og det er sjældent at man får hele historien at vide som det er foregået Dodgy

Og så tror jeg det er mere komplekst end at utilfredse annoncører trækker i trådene bag facaden Blush

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
12-02-2010 23:54
Peder Lisberg

Besked: #11
Hej Chaps

Jeg vil først sige tak for et godt site, det er simpelt. Folk holder en god tone. Gællende 123nu, så må jeg nok sige at Aagård er ude om det selv. Ja han har da uden tvivel kommercielle interesser i det. Disse interesse burde jo også gøre at han vill udvikle sitet. Det er ikke blevet gjort, at der er bliver hijacked brugere. Det er såmen bare træls men igen havde 123 den kvalitet som jeg gerne ville ha og mange andre her, ja så havde folk været her.
Generellt så ligner 123 og fisketips en gang lort, jeg synes næsten det er pinligt hver gang jeg er inde på dem. Fiskevand er vel heller ikke det mest spænnende site grafisk, men det er mange af de inlægg der kommer.

Gællende den annonsør delen på 123nu.dk, så ved jeg ikke hvordan modelen den ser ud, hvad får de betalt. er det per banner, visning fastbeløp for at ha en banner eller er det CPO (click per order), Jeg ville som annonsør nok kun betale per køb.

Jeg er lidt nyssgerig og undrer lidt hvordan er denne side finansieret, vem betaler?

Smok me a kibber, i'll be back for breakfast
13-02-2010 00:13
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #12
Hej Ole og Thomas

Vedr. auktion:
.. det kan være, at det er mig der misforstår det (.. og ja, måske lidt pga. din sammenstilling med 123 Ole Angel ). Jeg er bare enig i betragtningerne om, at et forum består af dem der bruger det. I den forbindelse føler jeg mig tryg ved, at FV bliver frekventeret af lutter interesse for vores snak. Samtidig mener jeg, at et site skal have betydeligt flere brugere end vi pt. har før en auktion er relevant?
Jeg så i givet fald hellere, at sitet vokser sig stort og stærkt på de nuværende vilkår - for så at bære en auktion blandt et tilstrækkeligt stort antal brugere, end at vi udvikler auktionen for at hente brugere herind af den grund.

vedr. trafik indlæg:
Jeg lagde godt mærke til fidusens forsøg på at henlede opmærksomhed på deres aktiviteter - men personligt er jeg ligeglad.
Jeg opfatter ikke en egentlig konkurrence situation imellem fora, da mange af os jo også frekventerer flere forskellige. Jeg har da også lagt mærke til, at langt de fleste gamle 123-nørder herinde samtidig er fortsat aktive på 123Cool
Jeg er selv aktiv på diverse fiske-, foto- outdoor og knivbygger fora - og jeg er af den faste overbevisning, at folk nok skal blive ved med at opsøge FV, hvis de kan lide at være herSmile
Hvis fidusen har en fed site (..har ikke kigget ordentligt efter!) - så er det da bare cool, hvis nogle brugere herinde fra får en god oplevelse der ogsåBlush

Ovenstående afspejler vel på en eller anden måde også det fede ved, at vi er aldeles uafhængige af kommercielle interesser med tilhørende fokus på bruger- og trafik tællingBig Grin

Peder:
FV drives for Stigs private midler, hvilket vi alle skylder ham en stor tak forSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
13-02-2010 00:37