Put tur
Anders Almskou

Besked: #1
Put tur
En god kammerat havde taget en tur i harlev put and take.
vi ville prøve at tage lidt film.
Fiskene stod i et hjørne og var svære at fiske til da der var rigtig meget vind og var derfor bølger på så det var meget svært at se hvornår fisken huggedeSad
Vi fisker dem ikke med lange kast og indtagning vi fisker kun til sete fisk og det er tit meget tæt på land og det er virkelig spændende at se fisken tag fluen ind og så få den krogetSmile

Det er den første film jeg har klippet og vi har filmet. jeg er selv ret godt tilfreds, men der er meget lang vej op til nogle af de film der er blevet lagt op herSmile

Guns n roses: Take med down to the paradise city where the grass is green and the salmon is silver ;)
Mvh Anders
09-05-2012 14:11
Adversering
Anders Almskou

Besked: #2
RE: Put tur
skriv gerne hvad i synes der skal gøres bedre til den næste filmSmile

Guns n roses: Take med down to the paradise city where the grass is green and the salmon is silver ;)
Mvh Anders
09-05-2012 16:03
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #3
Fin lille film (:

Dog er der mange ting der kan forbedres (:
ved godt jeg ikke har vist hvordan jeg ville lave et edit som var meningen skulle ses som sådan.. men altså jeg ville nok gøre følgende:

Redigeringen:
dine slides fra klip til klip - drop alle de effekter (:
- bare tænk simpelt !
Gerne noget original lyd med nogle splashes og et skrigende hjul når nu det sker Wink
Og ikke så meget tekst (:
- (jo mindre jo bedre)
Alt i alt når du redigere tænk: SIMPELT ! ikke tilføje noget ekstra, medmindre der er en god grund (:

Ting der kunne filmes og bruges:
Hmm, lidt mere som til sidst hvor man ser personerne (skal jeg også selv blive bedre til)
og nogle stemningsbilleder, fx fluevalg, nogle kast, evt. nogle billeder af alt springer ud osv.
OG FÅ ET STATIV ! - så det ikke bliver så rystet (:

jaeh der er lidt der :b
og det er ikke for at rakke ned !, synes det fedt med noget video ! men prøv til næste gang at lav et story board, med hvad du vil fortælle med din video Wink
- det hjælper rigtig meget !

// Jonathan

BTW jig's er sku da ikke fluer ?? Tongue

ha' en go' dag !
09-05-2012 16:23
Anders Almskou

Besked: #4
Jeg er rigtig træt af at jeg har måtte tage lyden af og sætte musik på men der er bare så sindsyg meget vindstøj så lyden kunne overhovedet ikke brugesSad
Min kammerat og jeg har snakket om at vi skal have filmet noget bedre for lige meget hvad man gør er det svært at få god film ud af dårlig materialeSad
jeg er enig med dig i at man skal skifte lidt imellem fanger og fisk.
Teksten har jeg sat på for at forklare lidt når man nu ikke kan høre os snakke.
jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal lave de klipninger har prøvet med at klippe uden en overgang men synes det bliver meget mærkeligt måske er jeg bare ikke god nok til at få det klippet rigtigtSmile
kan da hurtigt sende dig en uden de overgange men synes det bliver dårligtSad
Vi havde egentlig ikke som formål at få nogle gode klip ud af det men bare komme ud og fiske. vi blev så enige om at filme lidt og det kom der det her ud afSmile
den næste film har jeg bestemt mig for at jeg vil prøve at lave mere film af naturen og mindre fight men det bliver nok ikke ved en put sø da naturen er ret begrænsetSad
måske jeg skulle prøve at filme lidt når jeg skal til skjern å på lørdag og så skal jeg over og binde lidt fluer til et arrangement for lf 26 det kunne man jo tage lidt video af og klippe sammen men jeg vil nok bare prøve mig fremSmile
Tak for kritikken det er godt at få nogle nye øjne på man kan se sig helt blind på sådan en video når man sidder og redigereSad

Mvh Anders
09-05-2012 16:41
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #5
Jamen helt sikkert !

Glæder jeg mig til at se (:

Jeg har siddet hele vinteren og grublet over hvorden jeg skal lave video her til sommer (om en måned max) og der vil jeg prøve at vise hvordan tørfluefiskeri i putten kan være, når det er smukkest !

men ja der må i vente lidt endnu Wink

og lige en ting til !
Bliv ved med at filme og redigere (:
- man bliver kun bedre ved at lave en masse (:

// Jonathan

ha' en go' dag !
09-05-2012 17:01
Anders Almskou

Besked: #6
Ps
Det med jiggen var et lille eksperiment.
da der var rimelig mange fisk i det hjørne og de var svære at få til noget måtte vi jo prøve noget andetSmile
der går også en del kildeøredder men jeg kan simpelthen ikke få dem til noget som helst de går bare dybt og har aldrig set interesse til noget af det ejg har severet demSad nogle der kan hjælpe mig hvad vil de have??

Mvh Anders
09-05-2012 17:02
Anders Almskou

Besked: #7
Det kan du tro jeg vil.
Er virkelig helt ny i det anede ikke hvordan windows movie maker virkede før jeg gik igang med det her så det er helt nytSmile
hvor fisker i tørflue?

Mvh Anders
09-05-2012 17:04
Adversering
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #8
(09-05-2012 17:02)Anders Almskou Skrev:  Ps
Det med jiggen var et lille eksperiment.
da der var rimelig mange fisk i det hjørne og de var svære at få til noget måtte vi jo prøve noget andetSmile
der går også en del kildeøredder men jeg kan simpelthen ikke få dem til noget som helst de går bare dybt og har aldrig set interesse til noget af det ejg har severet demSad nogle der kan hjælpe mig hvad vil de have??

Jeg har kun fanget en enkelt kildeørred, og det var på min "mini Ninjae" tørflue (:
fik en fin kildeørred med blå ring omkring alle de røde pletter osv. på 1,7 kg (:

men ellers har jeg set dem blive fanget på en meget lille nymphe i grå sort eller brun (belastet) og så fisket på nymphe greb (:

pøj pøj Wink

// Jonathan

ha' en go' dag !
09-05-2012 17:06
Anders Almskou

Besked: #9
det vil jeg prøve der er nok ikke andet forSmile

Mvh Anders
09-05-2012 17:10
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #10
(09-05-2012 17:04)Anders Almskou Skrev:  Det kan du tro jeg vil.

hvor fisker i tørflue?

Cool Tongue

Ørsted Ørredvand (:

kender søerne rimeligt godt (:

// Jonathan

ha' en go' dag !
09-05-2012 17:12
Daniel Heinrichsen

Besked: #11
Hej Anders

Jeg er enig med Jonathan.

Men fortsæt bare med at filme - på et tidspunkt bliver det klasse. Alt øvelse tager tid! og går det galt, så forsøger man bare igen.
Du virker også som en forholdsvis ung gut, som mig og Jonathan, hvilket bare gør det virkelig fedt Smile

Mvh
Daniel
09-05-2012 17:22
Anders Almskou

Besked: #12
jeg vil forsøge at lave lidt film ud af det her i weekendenSmile
Takker fo kritikken og i må sige til hvis i kommer til århus/harlev så skal i næsten ud og prøve den putSmile

Mvh Anders
09-05-2012 17:31