Bæltetaske til tørflue/nymfe-fiskeren
dmj

København
Besked: #1
Bæltetaske til tørflue/nymfe-fiskeren
Jeg elsker min Simms vertical master vest til generelt brug og min bæltetaske til om sommeren. Jeg vil dog godt udvide brugen af min bæltetaske lidt og det betyder at jeg skal have en ny, der er simpelthen ikke plads nok i den.

Der er jo masser af muligheder derude, desværre har jeg ikke mulighed for at prøve en masse modeller side om side i de lokale butikker. Derfor søger jeg lidt "forberedende info" fra folk med erfaring.

Planen er at den primært skal benyttes til tørflue og nymfefiskeri, det er flueboksene der fylder mest. Udover bokse skal der bare være plads til lidt forfang, ruller med tippets, diverse kemikalier, klipper og tang.

Min store bekymring går på fluerne, jeg er god til at slæbe godt med fluer med. jeg har en masse C&F 35xx og 15xx bokse og de passer jo fint i min vertical master og jeg har da også med lidt god vilje kunne slæbe en 35xx med i min nuværende bæltetaske. Jeg vil dog gerne have plads til så mange bokse som muligt. Gerne mine nuværende C&F'er, men hvis der er nogen der har erfaring med noget andet smart er jeg lydhør.

Der er masser af modeller at gå efter, både Simms, Wiliam Joseph, FishPond, Patagonia og diverse andre laver hver deres modeller som virker fornuftige. Fælles for dem allesammen er egentligt at de ikke er særligt godt præsenteret på deres respektive hjemmesider.

Er der nogen der har erfaring med bæltetasker under fiskeri og kan komme med nogle anbefalinger og hands on erfaringer? Som sagt må der gerne være plads til godt med fluer, så det er ikke de mindste modeller jeg kigger efter.

...in a world where most men seem to spend their lives doing things they hate, my fishing is at once an endless source of delight and an act of small rebellion...
15-05-2012 19:28
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #2
RE: Bæltetaske til tørflue/nymfe-fiskeren
Jeg har lige testet min Simms Drycreek bæltetaske, der kan være en CF 3500 i frontlommen og med god vilje 3 stk. CF 3500 boxe i det store rumBig Grin

Derudover er der også lidt diverse i de små sidelommer i det store rum, bla. en stor tang, tippets spoler osv.

Hvis det ikke er nok, så laver Sage en rigtig stor bæltetaske til en pris af 1900krAngel

Med venlig hilsen
Jan
15-05-2012 19:37
123

Besked: #3
CF laver en bæltetakse som passer perfekt til det du beskriver. Den holder nemt 2 gange 3500 og 2 gange 1500 æsker + det løse. Jeg bruger Vertical Master som du, da jeg ikke kunne få plads til min regnjakke i bæltetasken - ellers havde jeg den endnu. Brugte den en sæson uden problemer.
15-05-2012 20:19
dmj

København
Besked: #4
(15-05-2012 20:19)Thomas Schreiber Skrev:  CF laver en bæltetakse som passer perfekt til det du beskriver. Den holder nemt 2 gange 3500 og 2 gange 1500 æsker + det løse. Jeg bruger Vertical Master som du, da jeg ikke kunne få plads til min regnjakke i bæltetasken - ellers havde jeg den endnu. Brugte den en sæson uden problemer.

Er det denne her du tænker på (CFTX-45)?

[Billede: cftx_45.jpg]

I så fald, hvor købte du den?

Lidt på sidelinien, jeg plejede at købe Tiemco kroge i 100stk pakninger af en svensker, af en eller anden grund kan jeg ikke komme i kontakt med ham. På en google søgning fandt jeg en gammel tråd hvori jeg kan se du gør det samme, tråden er dog gammel, men tænkte om du måske vil dele en forhandler der sælger dem i 100stk (helst inden for EU).

...in a world where most men seem to spend their lives doing things they hate, my fishing is at once an endless source of delight and an act of small rebellion...
15-05-2012 20:34
Allan Wermuth

Odense
Besked: #5
Tiemco kroge kan du købe hos Bogdan Gawlik i Polen

http://www.bogdangawlik.pl/

mvh
Allan
15-05-2012 22:07
MStorgaard

Århus C
Besked: #6
Taimen.com har den beskrevne taske
15-05-2012 22:51
123

Besked: #7
(15-05-2012 20:34)dmj Skrev:  Er det denne her du tænker på (CFTX-45)?

[Billede: cftx_45.jpg]

Ja. Den er købt hos Taimen.
16-05-2012 06:35
Adversering
123

Besked: #8
(15-05-2012 20:34)dmj Skrev:  Lidt på sidelinien, jeg plejede at købe Tiemco kroge i 100stk pakninger af en svensker, af en eller anden grund kan jeg ikke komme i kontakt med ham. På en google søgning fandt jeg en gammel tråd hvori jeg kan se du gør det samme, tråden er dog gammel, men tænkte om du måske vil dele en forhandler der sælger dem i 100stk (helst inden for EU).

Lakeland sælger 100 stk pakker. Det tror jeg nu de fleste butikker i DK kan skaffe.
16-05-2012 06:36