dette troede jeg aldrig jeg skulle opleve
Kim A.

fjenneslev
Besked: #1
dette troede jeg aldrig jeg skulle opleve
Jeg er blevet bidt af ul spinnefiskeri
Nu har jeg stængerne men mangler et godt spinnehjul

Jeg har kigget på shimano stradic mener jeg det hedder en hvid model med dobbelt håndtag

Har i andre gode bud på et godt spinne hjul til omkring en tusse ?
Gerne i størrelser mellem 1500-2500

Mvh kim a.

Mvh
Kim a.
16-05-2012 00:07
Adversering
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #2
RE: dette troede jeg aldrig jeg skulle opleve
Hej Kim,

det var da dejligt at du opdagede det - for det ER sjovt!

Jeg brugte sidste sommer et Shimnao Rarenium CI4 str. 2500
Et let hjul der kører godt.

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
16-05-2012 00:22
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #3
Hej Kim. Jeg har et shimano Super GT-RS det er jeg super glad for og det kan fåes i alle de størrelser du har brug for.
Det er ikke bare et flot hjul men har det der skal til for at føles rigtig Cool superCool Tongue

MVH Niels
16-05-2012 00:24
123

Besked: #4
(16-05-2012 00:07)Kim A. Skrev:  Jeg er blevet bidt af ul spinnefiskeri

Velkommen i klubben Big Grin

Shimano Stella i strl 1000 med 0,12 fireline. Det er totalt for vildt. Samme følelese om et high end fluehjul.

Jeg har et Stradic FA 1000 der har være til service (har kvitt.) sidste sommer og ikke blevet brugt siden. Der medfølger en ekstra ubrugt spole. Det skal koste 500 + porto.
16-05-2012 06:32
ZZZ

Fraværende
Besked: #5
(16-05-2012 00:07)Kim A. Skrev:  Jeg er blevet bidt af ul spinnefiskeri
Nu har jeg stængerne men mangler et godt spinnehjul

Jeg har kigget på shimano stradic mener jeg det hedder en hvid model med dobbelt håndtag

Har i andre gode bud på et godt spinne hjul til omkring en tusse ?
Gerne i størrelser mellem 1500-2500

Mvh kim a.
(Denne besked var sidst ændret: 27-01-2016 af 13:44 ZZZ.)
16-05-2012 06:54
Stefan Skovbo

Århus
Besked: #6
Sikke noget gris Tongue Det var da en mørk hemmelighed i gemte på!

Hvorfor ikke hellere tage hul på UL fluefiskeri ? Big Grin

Mvh Stefan Skovbo
16-05-2012 10:12
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #7
(16-05-2012 10:12)Stefan Skovbo Skrev:  Sikke noget gris Tongue Det var da en mørk hemmelighed i gemte på!

Hvorfor ikke hellere tage hul på UL fluefiskeri ? Big Grin

Har også haft søgt psykolog hjælp til ham og henvist til det nærmeste sygehus, men det har ikke hjulpet.. Big GrinBig Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
16-05-2012 10:14
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #8
(16-05-2012 06:32)Thomas Schreiber Skrev:  Velkommen i klubben Big Grin

Shimano Stella i strl 1000 med 0,12 fireline. Det er totalt for vildt. Samme følelese om et high end fluehjul.

Jeg har et Stradic FA 1000 der har være til service (har kvitt.) sidste sommer og ikke blevet brugt siden. Der medfølger en ekstra ubrugt spole. Det skal koste 500 + porto.

uhhhh lækkert hvad kan spolerne bære af line ? da det både skulle være til put og kyst og kyst kræver jo 0.14 flet eller 0,25 nylon (efter hvad jeg har hørt)

mvh Kim a.

Mvh
Kim a.
16-05-2012 10:45
Kim A.

fjenneslev
Besked: #9
(16-05-2012 10:14)Klaus J Skrev:  Har også haft søgt psykolog hjælp til ham og henvist til det nærmeste sygehus, men det har ikke hjulpet.. Big GrinBig Grin

insane in tha membrane........ INSANE IN THA BRAINE!!!!!!!!!!

Mvh
Kim a.
16-05-2012 10:46
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #10
(16-05-2012 06:54)Henning Mikkelsen Skrev:  Størrelse 1500-2500 vil jeg nu nærmere kalde letspin!Angel
Nå, men på min 6' ulstang sidder der et størrelse 1000 Shimano Exage FC, hvor langtids holdbart det er ved jeg ikke, da det kun er en en gang imellem det bruges (er dedikeret til fluen), men det køre let og fint og er til at betale http://www.profishingstore.dk/shop/shima...5713p.html

Ja, UL er str 1000 og ned - og det er ret underholdende - især med korte stænger på max 6 fod Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
16-05-2012 10:52
Kim A.

fjenneslev
Besked: #11
(16-05-2012 00:22)Morten Knudsen Skrev:  Hej Kim,

det var da dejligt at du opdagede det - for det ER sjovt!

Jeg brugte sidste sommer et Shimnao Rarenium CI4 str. 2500
Et let hjul der kører godt.

Det hele kom sig af at jeg var træt af ikke at kunne fange fisk på flue, så i fustration ringede jeg til klaus j og sagde hvae... kunne du ikke være frisk på en ren spinne tur (dog med flue stængerne i bilerne).
Han sagde jo det kan vi da godt være og upti wupti så var den tur arrangeret.
vi tog så til reersø (burhønsenes mekka) og rigtig nok vi var lige ankommet til pladsen og jeg havde fået rigget min (nyindkøbte) ron thomson 7f 3delt med en kastevægt på 4-12 gram og en lille 7grams hvid stripper da vi så ringe i vandet.
jeg sagde til klaus vi skal da lige prøvekaste for at se om sådan et par fluenørder i det hele taget kunne huske hvordan man spinnefiskede.
vi kastede lidt og ligepludselig kom der en fisk ca 4m fra mig jeg kastede ud bag den og bum så sad en lille regnbue på 35 cm (rigtig flotte farver og former) på min lille stripper og stangen stod som en flitsbue og jeg var solgt... det var jo mega morsomt.
klaus derimod havde taget nogle fladbukke med og insisterede på at fiske med dem selvom jeg tilbød ham at låne nogle stripper og det resulterede desværre i at han ikke mærkede noget.
men jeg var/er solgt så derfor kiggede jeg efter et bedre hjul da mit snart 7-8 år gamle hjul ikke kan ret meget mere.
ikke fordi det fejler noget rent mekanisk men der hvor linen går under bøjlen ved indspinning har linen kunne gnave sig ind i plastikken lige ved siden af og står desværre ikke til at rede men nok om det.
det er jo "bare" grej.

men glæder mig til næste tur

Mvh
Kim a.
16-05-2012 10:58
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #12
Havde nok på fornemmelsen den ville gi bagslag :-)

Men det var sku en meget hyggelig tur og sjovt faktisk prøve den spinnestang jeg havde bygget på en flueklinge.. :-)

quote='Kim A.' pid='50229' dateline='1337158695']

Det hele kom sig af at jeg var træt af ikke at kunne fange fisk på flue, så i fustration ringede jeg til klaus j og sagde hvae... kunne du ikke være frisk på en ren spinne tur (dog med flue stængerne i bilerne).
Han sagde jo det kan vi da godt være og upti wupti så var den tur arrangeret.
vi tog så til reersø (burhønsenes mekka) og rigtig nok vi var lige ankommet til pladsen og jeg havde fået rigget min (nyindkøbte) ron thomson 7f 3delt med en kastevægt på 4-12 gram og en lille 7grams hvid stripper da vi så ringe i vandet.
jeg sagde til klaus vi skal da lige prøvekaste for at se om sådan et par fluenørder i det hele taget kunne huske hvordan man spinnefiskede.
vi kastede lidt og ligepludselig kom der en fisk ca 4m fra mig jeg kastede ud bag den og bum så sad en lille regnbue på 35 cm (rigtig flotte farver og former) på min lille stripper og stangen stod som en flitsbue og jeg var solgt... det var jo mega morsomt.
klaus derimod havde taget nogle fladbukke med og insisterede på at fiske med dem selvom jeg tilbød ham at låne nogle stripper og det resulterede desværre i at han ikke mærkede noget.
men jeg var/er solgt så derfor kiggede jeg efter et bedre hjul da mit snart 7-8 år gamle hjul ikke kan ret meget mere.
ikke fordi det fejler noget rent mekanisk men der hvor linen går under bøjlen ved indspinning har linen kunne gnave sig ind i plastikken lige ved siden af og står desværre ikke til at rede men nok om det.
det er jo "bare" grej.

men glæder mig til næste tur
[/quote]

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
16-05-2012 12:19