Første Nattur i Fjorden
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #1
Første Nattur i Fjorden
Så kom tiden, hvor man følte at det var værd at prøve en nattur i fjorden. Med stor gejst tog Daniel og jeg ud til isefjorden med alt vores oppakning, i håb om det bedste fiskeri nogensinde - som altid. Vi slæbte vores gear ud til pladsen, og da vi endelig kom der ud, lå der selvfølgelig et garn, ret tæt på land endda, men for dybt til at vi kunne gøre noget. NÅ... hvad gør man så, jamen vi gik over til et andet spot hvor vi før har oplevet godt fiskeri, og slog lejr. Efter 3-4 timers fiskeri, hvor vi havde set fisk og Daniel havde mistet og taget en enkelt under mål og en hornfisk, fyrede vi op under grillen. Jeg selv havde ikke haft andet end et huk eller to, måske af smolt ?.. hvem ved.. nå men solen gik ned, og imens grillen blev klar, begyndte fiskene at ringe lige ude foran.. stadig 50-60 meter ude.. meen mon ikke de trækker ind en gang imellem.. Grillen er varm ! - og så stod den på højrebsbøf, pølser, brød, radiser, agurk, peberfrugt, æbler, ice tea og kaffe.

Daniel og jeg snakkede frem og tilbage om den store 4+ kg's fisk der skulle fanges i nattens mørke. Vi snakkede om fluer og glemte alt om det garn der stod ude på pladsen. Der skal nok være fisk.

Det blev mørkere og mørkere, vi fiskede en halv times tid. Igen mærkede eller så noget, selvom vi havde set fisk i overfladen tidligere. vi blev enige om lige at tage en kort pause. da vi sad og hold en lille pause og ristede noget brød og en lille pølse, begyndte det at sige "Plask" ude i vandet en gang imellem, man kunne svagt se hvivlerne fra fiskene.. lige uden for vores camp. Helt ind til ca. 5 meter fra kanten. Vi spise op, og gjorde klar til en tur til.. Vi fiskede i et par timer, jeg mistede en enkelt undermåler og det var alt. Okay, hvad er der af dyr under vandet på det lave vand ?. . . Vi gik ind og lyste ned i vandet, med det samme så vi fler store rejer svømme rundt, og så at deres øjne lyste op i lyset. Så vi lyste ind i noget tang, og der var fyldt med rejer som efter et par minutter svømmede stille frem. Det måtte være rejer, og vi fiskede videre.

Senere på natten holdt vi en pause, hvor Daniel fik en lille lur og jeg lå og kiggede på stjerner, mens man regelmæssigt kunne høre plaskene ude fra vandet. Pludselig omkring klokken 2:30 blev det meget koldt, efter at rimen var faldet. Og straks skulle vi bruge noget varme. Så vi tændte op for et lille bål i grillen - når nu vi havde slæbt den med, og sad og varmede os. Vi havde stadig ikke fanget noget, på trods af alle de plask og hvivler. men efter en lille halv time gik jeg igen igang med at fiske, der var stadig mange plask og ringende fisk, men fangede stadig intet.

Det blev skumring igen, vi fiskede videre og mærkede intet selvom vi nu kunne kaste til de ringende fisk.

Solen steg op, og skar igennem med sin varme, pludselig råbte Daniel sit velkendte "YES!"
Jeg kiggede over på ham og han stod med flexet klinge, det var selvfølgelig en hornfisk, Solen kom højere på himlen og skar mere igennem vandet. Igen kom der et "YES !" fra Daniel og det var ikke en hornfisk ! - selvom vi havde mærket dem, nu når solen var stået op.

En flot fjordfisk på 33cm - ikke en målt fisk , men man følte nu at turen var reddet alligevel.

Vi fiskede videre. Jeg Havde endnu ikke fanget en eneste fisk på hele turen, ikke engang en hornfisk ? en lille halv time efter Daniel have landet sin fisk, blev min bum bum reje taget i en ordentlig hvivl ! "den er ikke målt" sagde jeg til Daniel, meeen han ville nu godt nette den alligevel. Den svømmede ind mod mig, så jeg troede ikke det var en målt fisk.. men pludselig blev den ved med at svømme mod land og min klinge flexede lige lidt mere end en undermåler kan præstere, den brød overfladen og var godt bred over rykken, "Den er sku målt !" vi skød på 45cm da den netop var så bred over rykken. Efter en kort fight nettede Daniel min fisk.

YES ! en rigtig tyk fisk på 42cm - ikke en kæmpe, men tilgengæld min første målsfisk i maj, og min flotteste ørred i år ! - Den gav mig et smil på læben - Dejligt !

vi fiskede en smule mere, og pludselig kunne man høre en bådemotor, der kom en sejende og stoppede ved garnet og hev det op. Pladsen var nu fri for garn, og vi kunne fiske på den. vi skød nogle billeder af min fisk, og pakkede vores ting sammen. Og så begyndte det at regne. det regnede i ca. en time og Daniel nåede igen at få en lur på ca. en halv time. Regnen stoppede, jeg vækkede Daniel, og vi gik ud og fiskede på den plads vi havde tænkt os. Daniel havde hornfisk i første kast, som ikke sad der ordenligt, inden for vores første 50 kast havde vi hornfiske huk ca. hvert 5. kast - ikke voldsomt, men rimelig normalt hvis der er hornfisk på pladsen. vi fiskede videre men fangede ikke noget stort.. efter en time gad vi ikke fiske der mere og bevægede os rundt i fjorden - hvor til sidst stod og fiskede hornfisk i 2-3 timer. jeg skød nogle billeder, smed en kobberbasse på min fluestang og gik til værks.. Daniel havde haft hornfisk som følger, og mærket en enkelt. Primært fisk han kunne se svømme i vandet fra land, men jeg vadede ud og lagde nogle kast, efter lidt tid sad den første hornfisk der - og jeg blev ved. Selvom Daniel også tog en kobberbasse på var det kun mig der fik fisk, og endte med at have 5 hornfisk og en havørred med hjem, efter 21 timers fiskeri i fjorden. Ikke en voldsom fangst men, en rigtig god tur sammen med min fiskeboddie Daniel ! - som for resten fandt 2 huller i sine vaders. alt i alt blev det til 3 havørred til os hver - men kun en målt fisk til mig, og ellers 6 hornfisk på hele turen. 1 til daniel og 5 til mig.

Her er lidt billeder:

Alt i alt en rigtig god, hyggelig og lærerig tur.
Tak for turen mate ! - vi ses i putten Wink

// Jonathan

ha' en go' dag !
(Denne besked var sidst ændret: 20-05-2012 af 21:13 J.P.G..)
20-05-2012 21:11
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #2
RE: Første Nattur i Fjorden
slettet
(Denne besked var sidst ændret: 12-07-2017 af 10:14 Daniel Heinrichsen.)
21-05-2012 09:24
Kim A.

fjenneslev
Besked: #3
(21-05-2012 09:24)Daniel Heinrichsen Skrev:  Det er nogle virkelig fede billeder du fik skudt der! Jeg er vild med dem! Big Grin

Ja, de næste par ture må jo gå til putten - wadersne er blevet smidt ud Wink

du er helt galt på den... troede du vidste det hed....

I LOVE IT!!! (klap klap klap klap) Big Grin

Mvh
Kim a.
21-05-2012 09:34
Daniel Heinrichsen

Besked: #4
slettet
21-05-2012 09:42
Kim A.

fjenneslev
Besked: #5
here you go DH
enjoy!
daniels go'nat sang!!!!!

Big Grin hehehe kunne sq ikke ladevær

Mvh
Kim a.
21-05-2012 09:53
Kim A.

fjenneslev
Besked: #6
og her er daniel og jonathan på tur...
en lille video jeg har klippet sammen (eller... jeg har fundet den)
daniel og jonathans disco på kysten

Mvh
Kim a.
21-05-2012 09:56
Kim A.

fjenneslev
Besked: #7
og for der ikke foreligger nogle misforståelser så er det kun pis og papir!

Mvh
Kim a.
21-05-2012 09:57
Adversering
Daniel Heinrichsen

Besked: #8
slettet
21-05-2012 10:18
Kim A.

fjenneslev
Besked: #9
(21-05-2012 10:18)Daniel Heinrichsen Skrev:  Det godt nok spas det her Kim! Cool
Det blir fedt at skulle tørflue-fiske sammen på et tidspunkt Big Grin

Jeg kom lige i tanke om at mig og Jonathan hørte diverse tekno/pop numre det meste af natten - der var fest i nabolaget Angel

EPIC

så længe du ikke ikke laver den der opvisning... for så kan jeg sq nok ikke koncentrer mig om at fiskeBig Grin

Mvh
Kim a.
21-05-2012 10:30
Kim A.

fjenneslev
Besked: #10
og så 10 hours straight... med de samme toner omfg

Mvh
Kim a.
21-05-2012 10:32
Kim A.

fjenneslev
Besked: #11
og os 3 på tur hmmmm

dette er mit maridt

daniel jonathan og mig på tur!

Mvh
Kim a.
21-05-2012 10:33
Daniel Heinrichsen

Besked: #12
slettet
(Denne besked var sidst ændret: 12-07-2017 af 10:15 Daniel Heinrichsen.)
21-05-2012 10:50