Havørred Lillebælt
TommyC

Esbjerg
Besked: #1
Havørred Lillebælt
Godmorgen herinde:-)

Jeg tænkte om om der er nogen fangstmeldinger for Lillebælt/Snævringe. Jeg har været af sted et par nætter uden det helt store held med havørrederne og kunne godt bruge lidt opmuntring i form af meldinger om at der faktisk fanges fisk:-)
Det har været lidt for godt vejr uden vind og strøm under mine sidste turer og jeg har det mistænkt for at have indflydelse påhavørrederne.

Det behøver ikke være noget med plads angivelse osv.

Knæk og bræk:-D
30-05-2012 08:04
Adversering
TommyC

Esbjerg
Besked: #2
RE: Havørred Lillebælt
Hehe nu kan jeg da selv lægge en melding ind - fik en fin fisk på 47 cm i går. Rigtig god sommer kondition hvilket gav udslag i en fin fightBig Grin

Desværre skulle jeg forholdsvis tidlige hjem fra det der skulle have været en tur henover hele natten. Men nåede lige at få denne fisk i skumringen inden det gik retur.

Tog den på en fiskeimitation fisket som ophænger og den havde også en brisling og tobis i mave da vi fik den sprættet op.

Go aften i Snævringen og rart at få bekræftet at der er fiskSmile
03-06-2012 08:22
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #3
Ja det er da ellers bare med at komme afsted. Da jeg i en årrække havde svigerforældre i Strib fiskede jeg meget ved Garagerne, og højvande ved midnat i Juni var som regel = fast fisk.
03-06-2012 19:41
TommyC

Esbjerg
Besked: #4
Jamen det ser også ud til at jeg kan snige mig af sted fra familien en nat mit i juni så det kunne da være jeg skulle prøve her. Fisker normalt på Jyllandssiden og har kun prøvet Strib området en enkelt gang og ikke lige ved Garagerne.
03-06-2012 21:11
TommyC

Esbjerg
Besked: #5
Hej herinde,

Så havde jeg sku heldet med mig igen og fik et par fine fisk fra morgenstunden ca 45 cm og godt med sul på kroppen.
Det var en klassisk situation hvor fisken liver ekstra op i en periode og der var ikke mere end 2-3 kast imellem den første og den anden.

Måske det kan de kan være en opmuntring for evt. andre der har haft en nul-tur henover weekenden.

Nu er det beklageligvis, rent fiskermæssigt, tid til at vende tilbage til arbejdet de næste 5 dage.

MVH
Tommy

17-06-2012 20:48
TommyC

Esbjerg
Besked: #6
Endnu en go nat i Bæltet med en del liv fra morgenstunden ;-) Det startede med et par følger og lidt puffen til blinket og jeg måtte forsøge med et par forskellige blink/wobler inden jeg fandt en de ville hugge ordentlig på. Fik to vidt forskellige havørreder ind en storprikket "fjord ørred" og en blank fisk med mange små prikker de var dog begge under målet.

Fed oplevelse når ens eksperimenter gør en forskel og man får nogle gode erfaringer. Lidt underligt at der slet ikke var bud efter den ophænger flue jeg har fanget på de sidste par gang.

Først på aftnen fik jeg en fin fisk på ca 48 cm men den var desværre fejl kroget af blinket, sandsynligvis da den er gået efter fluen. Jeg har prøvet det en gang tidligere på sæsonen hvorefter jeg har øget afstanden mellem ophænger og blink. Er der nogen herinde der har erfaringer med fejlkrogning (blink/ophænger) og løsnings muligheder?

Nu ser jeg frem til lidt ferie som også gerne skulle give mulighed for en tur til kysten.
09-07-2012 09:48
TommyC

Esbjerg
Besked: #7
Er på det seneste stødt på tre forskellige erfarne fisker der alle mener at fiskeriet var meget bedre i gamle dage. Tilsyneladende har det lidt med reduktion af udsætningsplaner at gøre.
Jeg har ikke fisket så mange år på kysten og kan derfor ikke tale med om gamle dage. Er det en generel opfattelse at fiskeriet var bedre før i tiden?
Her gik jeg og tror at det blev bedre i takt med øget beskyttelse af miljøet.

Mens du nu tænker over ovenstående så kan du måske være behjælpelig med et par andre spørgsmål;-)

Nu er vandet på min favoritplads blevet så varmt at ørrederne er vanskelig at få til at hugge på mine blink - de følger dem gerne. Jeg forsøger stadig at finde det rigtige blink og måden at fiske det på men hvis du har erfaringer så del dem gerne.
Mit næste skridt bliver rimelige "døde" blink med meget fart og måske lidt flash på krogen.

Har blandt andet prøvet Nails et par gang og de giver forholdsvis mange hug men kroger altså bare dårligt. Jeg taber nok over 50% så dem er jeg ikke meget for at fiske med.

MVH
Tommy
06-08-2012 21:39
Adversering
ultragris

Besked: #8
Har du prøvet at montere en lille 3krog på nails istedet Smile??
06-08-2012 21:46
TommyC

Esbjerg
Besked: #9
Det er forsøgt men så bliver deres gang noget mere kedeligUndecided
07-08-2012 20:04