Undervandsjagt i Svenske søer
MartinSaaby

Besked: #1
Undervandsjagt i Svenske søer
Hej.

Jeg skal, til Septemper, til sverige med nogle gutter. Vi nyder meget at UV-jage på den jyske østkyst.

Da vi skal bo i en hytte lige ned til en stor sø, kunne det være fristende at smide harpunen i tasken.

Har søgt nettet tyndt for lovgivning om UV-jagt i svenske søer. Er der nogen herinde som ved noget/kan linke til et site med noget lovgivning.

Mvh. Martin Saaby
01-06-2012 13:25
Adversering
Kim A.

fjenneslev
Besked: #2
RE: Undervandsjagt i Svenske søer
Hvilke fisk søger du i søen og spiser du alt du skyder ?

Mvh
Kim a.
01-06-2012 13:35
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
Syns helt ærligt ikke, at den jagtform hører hjemme i ferskvand.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
01-06-2012 13:43
Arnt Christensen

Odense C
Besked: #4
Jeg tror du skal en tur over på naknemo.dk
01-06-2012 15:24
ZZZ

Fraværende
Besked: #5
(01-06-2012 13:43)Brandt Skrev:  Syns helt ærligt ikke, at den jagtform hører hjemme i ferskvand.
(Denne besked var sidst ændret: 27-01-2016 af 13:49 ZZZ.)
01-06-2012 15:40
MartinSaaby

Besked: #6
(01-06-2012 13:35)Kim A. Skrev:  Hvilke fisk søger du i søen og spiser du alt du skyder ?

Jeg søger primært aborrer eller geder. Og ja, jeg spiser selvfølgelige det jeg fanger.

#Andre
Jeg har været en tur forbi naknemo.dk og kunne ikke finde noget om det.
Jeg undervandsjager af lyst - og vælge da at skrive her... synes ikke tråden ville høre hjemme på et jagt-forum Dodgy
og hvorfor skulle det ikke høre hjemme på ferskvand...?

Mvh. Martin Saaby
01-06-2012 16:03
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #7
Jegsyns det ville være en god idé at folk presenterede sig, og skrev lidt om sig selv før de beder om hjælp. Man bruger våben til jagt så, jo for mig er det jagt på lige fod med bue og pil

MVH Niels
01-06-2012 17:44
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #8
(01-06-2012 16:03)MartinSaaby Skrev:  Jeg søger primært aborrer eller geder. Og ja, jeg spiser selvfølgelige det jeg fanger.

#Andre
Jeg har været en tur forbi naknemo.dk og kunne ikke finde noget om det.
Jeg undervandsjager af lyst - og vælge da at skrive her... synes ikke tråden ville høre hjemme på et jagt-forum Dodgy
og hvorfor skulle det ikke høre hjemme på ferskvand...?

Mvh. Martin Saaby

Hvis man skyder geder, så må det da 100% være jagt Big GrinTongue

Jeg er både jæger og fisker. UV-jagt er i mine øjne langt mere "jagt" end det er "fiskeri" i sjæl og udførelse. Også selv om man ville jagte en svensk gedde Wink

Nu faldt degnen i igen - sorry Blush

01-06-2012 17:55
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #9
(01-06-2012 16:03)MartinSaaby Skrev:  Jeg søger primært aborrer eller geder. Og ja, jeg spiser selvfølgelige det jeg fanger.

Mvh. Martin Saaby

Dvs, at første dyk giver en gedde på 8 kg, og derefter pakkes harpunen ned på resten af turen????? Der må være kød nok - eller kan der fås løst krudt til kanonen?? Wink

01-06-2012 17:58
MartinSaaby

Besked: #10
Jeg har aldrig været den store fan af fora.
Primært fordi at tråden altid kører helt af sporet og tager en nytteløs drejning (Som #7).
Jeg har ikke lyst til at dele ting om mig selv, hverken bileder, hvor jeg bor, hvad min kæreste hedder.. etc.
I ved jeg fisker - og det burde være nok.

Jeg har ikke startet tråden her for at få kommentarer om undervandsjagt og om hvor det hører til. Jeg har spurgt til råds omkring fiskerilovgivning i sverige - hvis i kan hjælpe mig, ville jeg blive rigtig glad - hvis ikke, så find en anden tråd at svare på.
(Denne besked var sidst ændret: 01-06-2012 af 18:08 MartinSaaby.)
01-06-2012 18:01
MartinSaaby

Besked: #11
(01-06-2012 17:58)Brandt Skrev:  Dvs, at første dyk giver en gedde på 8 kg, og derefter pakkes harpunen ned på resten af turen????? Der må være kød nok - eller kan der fås løst krudt til kanonen?? Wink

Hvis første dyk giver en gedde på 8 kg har vi ihvertfald nok med til de 4 dage vi skal være deroppe. Man kunne vel sætte en tennisbold over spydet Confused

Mener du man må skyde til ejet forbrug i søerne?
01-06-2012 18:07
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #12
(01-06-2012 18:01)MartinSaaby Skrev:  Jeg har aldrig været den store fan af fora.
Primært fordi at tråden altid kører helt af sporet og tager en nytteløs drejning (Som svaret ovenover).
Jeg har ikke lyst til at dele ting om mig selv, hverken bileder, hvor jeg bor, hvad min kæreste hedder.. etc.
I ved jeg fisker - og det burde være nok.

Jeg har ikke startet tråden her for at få kommentarer om undervandsjagt og om hvor det hører til. Jeg har spurgt til råds omkring fiskerilovgivning i sverige - hvis i kan hjælpe mig, ville jeg blive rigtig glad - hvis ikke, så find en anden tråd at svare på.

jeg har heldigvis aldrig mødt en øvjæger i Sverige. Nok fordi sort set alle vande kræver fiskekort, og disse glæder kun stangfiskeri - og tak for det. Der er tilgengæld mange ivrige jægere, der nok kunne tænke sig at nedlægge sådan en andrik. Jeg fatter ikke hvad du vil på et lystfisker forum.

Venligst Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 01-06-2012 af 18:15 Nikolai R..)
01-06-2012 18:12