Stjerner:
  • 1 stemmer - 5 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CDC Dun
Allan Wermuth

Odense
Besked: #1
CDC Dun
Hook: 14-18
Tail: Coq de Leon
Body: Dubbing
Wing: 2-3 CDC plumes bindes ind med spidserne fremad, foldes derefter tilbage. Vingen klippes nu med et lodret klip oppe fra og ned mod krogen.

Vedhæftede Fil(er) Billede(r)

(Denne besked var sidst ændret: 03-06-2012 af 16:12 Allan Wermuth.)
01-06-2012 22:09
Adversering
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #2
RE: CDC Dun
Fin flue Smile Nogen der ved hvorfor coq de Leon er så populær som hale og kan nævne nogle alternativer ?

Venligst Nikolai

18-08-2012 19:08
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #3
(18-08-2012 19:08)Nikolai R. Skrev:  Fin flue Smile Nogen der ved hvorfor coq de Leon er så populær som hale og kan nævne nogle alternativer ?

de er stive og spættede - ser insektagtige ud. Jeg er sikker på, at hvilken som helst brunlig substitut vil fange lige så mange fisk.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
18-08-2012 21:16
Allan Wermuth

Odense
Besked: #4
(18-08-2012 19:08)Nikolai R. Skrev:  Fin flue Smile Nogen der ved hvorfor coq de Leon er så populær som hale og kan nævne nogle alternativer ?

Som brandt skriver er det spændstigheden i fibrene, samt fibrenes spættede og iriserende mønster, der gør dem så velegnede til haler.

Nogen bruger microfibbets, som de sidder og pletmaler med tudser ...... , jeg synes imidlertid også at der er en charme ved og bruge naturmaterialer.

Naturen er iøvrigt svær at overgå, vores udfordring som fluebindere er så bare at finde de rette naturmaterialer til vores fluer. Eksempelvis egner uld fra vandlevende pattedyr sig rigtig godt til tørfluer, idet det har en vandskyende evne.

mvh
Allan
18-08-2012 22:06
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #5
(18-08-2012 22:06)Allan Wermuth Skrev:  Som brandt skriver er det spændstigheden i fibrene, samt fibrenes spættede og iriserende mønster, der gør dem så velegnede til haler.

Nogen bruger microfibbets, som de sidder og pletmaler med tudser ...... , jeg synes imidlertid også at der er en charme ved og bruge naturmaterialer.

Naturen er iøvrigt svær at overgå, vores udfordring som fluebindere er så bare at finde de rette naturmaterialer til vores fluer. Eksempelvis egner uld fra vandlevende pattedyr sig rigtig godt til tørfluer, idet det har en vandskyende evne.

mvh
Allan

Ku være, at man skal hjembringe en odder - nogle gange virker det som om, der er langt flere oddere ved åen, end der er havørreder Dodgy I år har jeg, ud over de sædvanlige talrige observationer,haft to sjove tæt-på-oplevelser med dyrene. Den første fandt sted en aften efter den gyldne time ved Lindenborg, hvor jeg så odderen nedstrøms på vej op mod mig i "egen side". Jeg stod bomstille, og da den var ca 9 fod fra mig, prikkede jeg den i nakken med topøjet. Shit for en salto den lavede - jeg blev mindst lige så forskrækket som denBlush Heldigvis var stangspidsen intakt bagefter. Den anden oplevelse var ved Binderup, hvor jeg en aften lige efter solnedgang sad på "Skolelærerens Bro" og iagttog insektlivet nedstrøms. Med ét var der gang i vandet - odderen jagtede rundt i den smalle å kun 2 - 3 meter nedstrøms mine støvlesnuder. Det varede i et minut eller lignende, så forsvandt den roligt ned ad åen under vandet.

Den må da snart blive fjernet fra listen over truede dyrearter??? De er overalt. (Og jeg har ikke sagt, at vi skal have dem udryddet!! :rolleyesSmile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
18-08-2012 22:37
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #6
Ja, der er nok igen vej uden om; jeg skal have suppleret med coq de leon. Hvad skal jeg gå efter? Er lidt i tvivl, da flere forhandlere sælger både saddel og bryst. Er efterhånden nået dertil, hvor fornøjelsen ved at binde fluerne, er lige så stor som at fange fisken Angel

Venligst Nikolai

18-08-2012 23:07
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #7
(18-08-2012 22:37)Brandt Skrev:  Ku være, at man skal hjembringe en odder - nogle gange virker det som om, der er langt flere oddere ved åen, end der er havørreder Dodgy I år har jeg, ud over de sædvanlige talrige observationer,haft to sjove tæt-på-oplevelser med dyrene. Den første fandt sted en aften efter den gyldne time ved Lindenborg, hvor jeg så odderen nedstrøms på vej op mod mig i "egen side". Jeg stod bomstille, og da den var ca 9 fod fra mig, prikkede jeg den i nakken med topøjet. Shit for en salto den lavede - jeg blev mindst lige så forskrækket som denBlush Heldigvis var stangspidsen intakt bagefter. Den anden oplevelse var ved Binderup, hvor jeg en aften lige efter solnedgang sad på "Skolelærerens Bro" og iagttog insektlivet nedstrøms. Med ét var der gang i vandet - odderen jagtede rundt i den smalle å kun 2 - 3 meter nedstrøms mine støvlesnuder. Det varede i et minut eller lignende, så forsvandt den roligt ned ad åen under vandet.

Den må da snart blive fjernet fra listen over truede dyrearter??? De er overalt. (Og jeg har ikke sagt, at vi skal have dem udryddet!! :rolleyesSmile
Ved binderup har jeg mødt usædvanligt mange vandrotter. Mon de egner sig til fluebinding Big Grin

Venligst Nikolai

18-08-2012 23:08
Adversering