Streetfishing
Jens Franck

København Ø.
Besked: #1
Streetfishing
Så denne i det sidste nr. af Fisk & Fri - er der nogen på Fiskevand.dk der dyrker dette, og hvor?

Det tætteste jeg har været på dette fenomen er, når jeg har stået "forenden" af Kattegatvej på 2100 Ø., eller lidt til højre eller venstre herfor.

Det er jo en interessant udvikling der er i gang - med renere vand i havnene, ikke mindst i en Storby som Kbh., hvor fiskeri er tilladt stort set overalt i havneområdet, dog undtaget bundfiskeri. Hvordan står det til i andre byer?
- søer eller havne? Hvor fisker vi og hvad fanges der?

Kunne der være grundlag for et nyt forum under dette?

Med venlig hilsen
Jens Franck
03-06-2012 20:39
Adversering
Jens Franck

København Ø.
Besked: #2
RE: Streetfishing
Så lykkedes det mig endeligt at, få artiklen på Cool

Vedhæftede Fil(er)
.pdf  Streetfishing0001.pdf (Størrelse: 189,01 KB / Downloads: 227)

Med venlig hilsen
Jens Franck
03-06-2012 20:55
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #3
(03-06-2012 20:39)Jens Franck Skrev:  Det er jo en interessant udvikling der er i gang - med renere vand i havnene, ikke mindst i en Storby som Kbh., hvor fiskeri er tilladt stort set overalt i havneområdet, dog undtaget bundfiskeri.

Hej Jens

Der er faktisk ret få pladser hvor det er tilladt i KBH: fiskepladser i københavns havn

Kunne være hyggeligt om der blev åbnet for mere både i havnen og i søerne, omend søerne nok vil være forbeholdt spinnefiskere med den trafik der er omkring dem.

Mvh
Lasse

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
03-06-2012 20:55
Jens Franck

København Ø.
Besked: #4
Hej Lasse,

fandt på nette at, der er større mulighed for fiskeri i Københavns Havne - kan selvfølgelig ikke finde siden nu, har lige brugt en halv time- det skulle havde været et supplement til indlæggetAngry her var det kun en minimal del af fx. Nordhavnen hvor der var forbud mod fiskeri.

Men når jeg finder det komme det op. Big Grin - arbejder på sagen, skal, lige se Titanic på DR 2Cool

Med venlig hilsen
Jens Franck
03-06-2012 21:08
Jens Franck

København Ø.
Besked: #5
Har ferie i denne uge - og har i dag brugt ret meget tid på at, finde det jeg ville have henvist til, Sad

men i mit daglige arbejde, i indre Kbh, hvor jeg betjener mig af cykel, kører jeg så snart jeg kan langs havnekajen fra Sankt Annæ Plads op til Nordre Toldbod - her og på Kvæsthusmolen, samt inde på Kastellet ser man hver dag nogen der fisker, uden nogen indgripen, på Amager Fælled som delvist ligger i Københavns Kommune er der også flere steder hvor det er tilladt.

http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyre...10_Web.pdf

Men pyt nu med det, vi kan jo håbe på at, det bliver bedre med tiden, men det var nu også mere fenomenet Streetfishing jeg kunne tænke mig at, høre mere om, også om det fungere i andre byer og hvor udbredt det er. Smile

Med venlig hilsen
Jens Franck
04-06-2012 18:43