Samsø eller Langeland?
TommyC

Esbjerg
Besked: #1
Samsø eller Langeland?
Hejsa,

Jeg er ved at planlægge sommerhus ferie og kan umiddelbart vælge mellem Samsø eller Langeland. Nu står den jo ikke kun på havørreder men hvor er det mon bedst at fiske dem i august måned? Er der nogen herinde der har erfaringer fra en eller begge øer?

MVH
Tommy
26-06-2012 20:41
Adversering
Claus M.

Østjylland
Besked: #2
RE: Samsø eller Langeland?
(26-06-2012 20:41)Tommy Christensen Skrev:  Hejsa,

Jeg er ved at planlægge sommerhus ferie og kan umiddelbart vælge mellem Samsø eller Langeland. Nu står den jo ikke kun på havørreder men hvor er det mon bedst at fiske dem i august måned? Er der nogen herinde der har erfaringer fra en eller begge øer?

MVH
Tommy

Ingen grund til at spilde krudtet på en længere forklaring - LANGELAND Rolleyes
26-06-2012 21:45
Frank

Odder
Besked: #3
Samsø har ikke fisket godt de sidste par år.
Selv multerne er der blevet langt imellem.
Så hvis det skal være fiske ferie = langeland
26-06-2012 22:05
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Så kan jeg lige melde, at der overhovedet ingen havørreder var på Langeland i foråret! Angry Men de kan jo være kommet senere Smile

Der er dejligt begge steder!!! Jeg ville selv være meget i tvivl om, hvikken af øerne jeg ville foretrække.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
26-06-2012 22:30
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Jeg tager med familien til Langeland (nordkysten) i juli måned og skal nok melde tilbage om vores oplevelser af fiskeriet.

Jeg regner med at gå efter aften/nat fiskeri efter HØ, når kone og børn sover Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
27-06-2012 08:51
Frank

Odder
Besked: #6
(26-06-2012 22:30)Brandt Skrev:  Så kan jeg lige melde, at der overhovedet ingen havørreder var på Langeland i foråret! Angry Men de kan jo være kommet senere Smile

Der er dejligt begge steder!!! Jeg ville selv være meget i tvivl om, hvikken af øerne jeg ville foretrække.
Vi bliver hjemme og fanger heller ingenting Ha ha.
Jeg skal til Samsø i uge 31 dog er det fam ferie men mon ikke der kan smugles en enkelt flue pind medBig Grin
27-06-2012 12:30
TommyC

Esbjerg
Besked: #7
(27-06-2012 08:51)Nikolai Kaad Skrev:  Jeg tager med familien til Langeland (nordkysten) i juli måned og skal nok melde tilbage om vores oplevelser af fiskeriet.

Jeg regner med at gå efter aften/nat fiskeri efter HØ, når kone og børn sover Smile

Mvh

Nikolai

Det samme her - jeg regner også med at kunne snige mig ud på kysten når mørket falder på og de små sover. Har aldrig fisket der før så det bliver spændende at se hvad det kan byde på.
27-06-2012 19:22
Adversering
Claus Damsgaard

Odense
Besked: #8
Hej Tommy,

Jeg syntes at have hørt at der skulle være et framragende Multe fiskeri begge steder, hvis du alligevel er ved vandet, er det da værd at holde øje med dem.

Jeg har desværre ikke mere info omkring de tyklæbede end det:

Claus
27-06-2012 19:27
Frank

Odder
Besked: #9
Før i tiden var Samsø et rigtig godt Multe sted.
Der er så desværre blevet rov fisket med net.
Bestanden er ingenting i forhold til hvad den har været på samsø.
Det gør sig egenlig også gældende andre steder foreksempel Djursland.
Der er dog Multer bare ikke i det omfang som man så dem før.
Store stimer på mange individer, nu er det 2-5 stykker hvilket dårligt nok kan kaldes en stime.
27-06-2012 21:49
TommyC

Esbjerg
Besked: #10
Så er afgørelsen truffet dels på baggrund af anbefalingerne herinde fra og dels som følge af ledige sommerhuse.
Så skal jeg bare i gang med at finde gode pladser til natfiskeri efter havørreder - nogen bud/erfaringer?

Det bliver sjovt at prøve noget nyt vand og finde ud af hvor meget anderledes det er i forhold til mit "hjemmevand" omkring Kolding;-)

Skal bade med ungerne i løbet af dagen måske jeg kan være heldig at få øje på nogle multe selvom ungerne nok skal skræmme dem væk;-)

Go sommerBig Grin
09-07-2012 20:37
Morten Knudsen

Fyn
Besked: #11
(09-07-2012 20:37)Tommy Christensen Skrev:  Så er afgørelsen truffet dels på baggrund af anbefalingerne herinde fra og dels som følge af ledige sommerhuse.
Så skal jeg bare i gang med at finde gode pladser til natfiskeri efter havørreder - nogen bud/erfaringer?

Det bliver sjovt at prøve noget nyt vand og finde ud af hvor meget anderledes det er i forhold til mit "hjemmevand" omkring Kolding;-)

Skal bade med ungerne i løbet af dagen måske jeg kan være heldig at få øje på nogle multe selvom ungerne nok skal skræmme dem væk;-)

Go sommerBig Grin

Hvad blev det så? - jeg tager forøvrigt til Samsø uge 30 med familien.

Venligst,
Morten
-----------
Kystspin efter havørred er min passion
09-07-2012 22:44
CS78

Ullerslev
Besked: #12
(09-07-2012 20:37)Tommy Christensen Skrev:  Så er afgørelsen truffet dels på baggrund af anbefalingerne herinde fra og dels som følge af ledige sommerhuse.

Go sommerBig Grin

Jeg kan godt give dig nogle gode natspots til langeland, men hvis det så er samsø du har valgt, så er det jo ligemeget.

Mvh Claus Schneiders

Passioneret UV jæger og lystfisker.
10-07-2012 08:35