Nyt Grej
Janus H.

Djursland
Besked: #1
Nyt Grej
Jeg har længe puslet med ideen om at anskaffe mig en lidt kraftigere stang til at supplere min sekser, som iøvrigt gør det ganske udemærket Cool En 8er ville ikke være det store spring, så det skulle selvfølgelig være en klasse 9 Big Grin

Faldt over en Temple fork outfitters professional ved korsholm til 599,- så det var ikke just en svær beslutning at tage Angel På med et Compo 6/9, en Zpey coated skydeline og 20 grams lawson neutral på 10 meter, og så var kanonen ladt Cool Fik det samlet i fredags, og lørdag morgen skulle jeg så lige ud og skyde det ind, det kaster for vildt... Big Grin 2 havørreder satte klingen på prøve, men de måtte hurtigt bukke sig i støvet for #9 eren.

I Aftes skulle den endelige prøve så stå. Lars Thorsen og jeg havde sat hinanden stævne på revet til lidt aften/nat fiskeri. Vi medbragte Lidt forskellige stænger, og der var absolut ingen tvivl: Tfo nieren EJEDE revet Cool Big Grin

Der var gang i strøm og fisk, jeg fik en enkelt god ørred da det var blevet helt mørkt og Lars mistede en på ca samme størrelse (selvfølgelig da han skulle låne nieren, de gik langt ude Cool )

(Denne besked var sidst ændret: 05-07-2012 af 19:01 Janus H..)
03-07-2012 17:24
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Nyt Grej
Fede fotos! Smile

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
03-07-2012 17:42
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #3
Nice !
men er det ikke lidt tungt i længden ?
ved godt jeg er en høj tynd splejs, men alligevel, ?

Og ja, lækre billeder (:

// Jonathan

ha' en go' dag !
03-07-2012 18:07
L.K.
Doktor

København
Fraværende
Besked: #4
(03-07-2012 18:07)J.P.G. Skrev:  Nice !

Og ja, lækre billeder (:

// Jonathan

Hej Jonathan

Nope, går med tungere hoveder på mine hårdtvejrsstænger og det er ikke tungt i længden Cool

Mvh
Den høje tynde splejs (191 cm og 68 kilo....)

Ps. Yup, nice billeder Smile

http://www.karlssonflyfishing.com

FFI certificerede instruktører
03-07-2012 19:50
Thorsen

Århus C
Besked: #5

Og ja, lækre billeder (:

// Jonathan

Hvis jeg må forsøge at svare lidt på spørgsmålet JonathanIdea. Så er er det ja og nej. Den øgede vægt giver selvfølgelig en større belsastning for skulder og håndled, men der skal ikke mere end to-tre blindkast til før TFOen relativt let sender fluen ud på 25-30m og det unden at der skal ligges væsentlige kræfter i. Ved mange timers fiskeri skal man nok aflastes lidt med lettere grej eller holde lidt flere pauser.
I stille vejr som i går, var det en fordel at gå med nieren når der skulle kastes langt ud til strømmen hvor fiskenen var. Det kan jeg ikke med en sekser uden at skulle arbejde mere med en høj hastighed og præcis timeing. Med andre ord teknikken er ikke til det Big Grin

Oven i kan TFOen gøre det med store fluer (skum og tykke cactus chenille fluer), som vi bla. brugte i går aftes og det tunge hoved kan lettere vende disse fluer med strakt forfang for enden af kastet. Den tungere klump er også mindre følsom for vinden og æder sig bare igennem luften uden brok.

Fight oplevelsen må du spørge Janus om Big Grin da jeg efter 3-4 sekunder mistede en god fisk Dodgy Holdt den desværre lidt for hårdt, men den var selvfølgelig smutte alligevel Wink.

Vi blev i hvert fald enige om at en nier har sin berettigelse i skabet. En kraftig otter vil sikkert kunne gøre jobbet ligeså godt.

Svaret på dit spørgsmål er i øvrigt nok tættest på nej Wink.

Venligst
Lars

Ut på tur, aldri sur!!!
Founder of TBMM
(Denne besked var sidst ændret: 03-07-2012 af 20:12 Thorsen.)
03-07-2012 20:09
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #6
Yep, fed stang. Jeg får min i morgen Big Grin Glæder mig for vlldt: og tak for tippet Cool

Venligst Nikolai

03-07-2012 20:18
Daniel Heinrichsen

Besked: #7
Hej Janus + Lars!

Fede billeder! Nogle gange får man sig bare sådan en "aha-oplevelse" Big Grin

Nu bliver det endnu sværere at udfiske Janus ved kommende arrangementer DodgyDodgyDodgy

Mvh
Daniel
03-07-2012 20:36
Adversering
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #8
Jeg vil være med i koret...

Har fisket rigtig meget med #9 stænger på kysten og i åen (og sådan set til alt muligt andet, også), og det er langt fra så tungt, som man lige tror, hvis man er vant til lettere grej. Og der er altså noget fedt ved at bruge det kraftigere grej.

Claus

http://www.ussingbech.dk
03-07-2012 20:55
Daniel Heinrichsen

Besked: #9
@Janus

Nu mangler du bare at fange sådan en sag her:

Kæmpe Karup-havørred!

Mvh
Daniel
03-07-2012 21:15
Nikolai R.
Admin

Aalborg området
Besked: #10
(03-07-2012 19:50)karlsson Skrev:  Hej Jonathan

Nope, går med tungere hoveder på mine hårdtvejrsstænger og det er ikke tungt i længden Cool

Mvh
Den høje tynde splejs (191 cm og 68 kilo....)

Ps. Yup, nice billeder Smile

HEj Lasse

Er lidt nysgerrig Smile Vil du fortælle lidt om dit tungeste grej; det over klase 8. Er ret nysgerig - bestilte selv en 9'er og et 20g skydehoved over weekenden, og vil da ikke udelukke det kunne være sjovt med en +10 i arsenalet Tongue

Venligst Nikolai

03-07-2012 22:04
Janus H.

Djursland
Besked: #11

Og ja, lækre billeder (:

// Jonathan

Hej Jonathan, jo det kan da mærkes i håndleddet efter et par timer, men meget af det skyldes også dårlig teknik fra min side, når jeg er blevet rigtig dus med den er jeg sikker på at det er minimalt Smile Den kommer ihvertfald med om natten fremover, det er helt sikkert.

(03-07-2012 20:09)Thorsen Skrev:  Hvis jeg må forsøge at svare lidt på spørgsmålet JonathanIdea. Så er er det ja og nej. Den øgede vægt giver selvfølgelig en større belsastning for skulder og håndled, men der skal ikke mere end to-tre blindkast til før TFOen relativt let sender fluen ud på 25-30m og det unden at der skal ligges væsentlige kræfter i. Ved mange timers fiskeri skal man nok aflastes lidt med lettere grej eller holde lidt flere pauser.
I stille vejr som i går, var det en fordel at gå med nieren når der skulle kastes langt ud til strømmen hvor fiskenen var. Det kan jeg ikke med en sekser uden at skulle arbejde mere med en høj hastighed og præcis timeing. Med andre ord teknikken er ikke til det Big Grin

Oven i kan TFOen gøre det med store fluer (skum og tykke cactus chenille fluer), som vi bla. brugte i går aftes og det tunge hoved kan lettere vende disse fluer med strakt forfang for enden af kastet. Den tungere klump er også mindre følsom for vinden og æder sig bare igennem luften uden brok.

Fight oplevelsen må du spørge Janus om Big Grin da jeg efter 3-4 sekunder mistede en god fisk Dodgy Holdt den desværre lidt for hårdt, men den var selvfølgelig smutte alligevel Wink.

Vi blev i hvert fald enige om at en nier har sin berettigelse i skabet. En kraftig otter vil sikkert kunne gøre jobbet ligeså godt.

Svaret på dit spørgsmål er i øvrigt nok tættest på nej Wink.

Venligst
Lars

Du holdt den lidt hårdt ja, stangen kan sagtens flexe helt ned i bundstykket det fik jeg da set Big Grin Ærgerligt den smuttede... du har sgu snart fortjent at få en god fisk på land.

Igen, hvor var det bare lækkert vejr i aftes! Smile

(03-07-2012 20:36)Daniel Heinrichsen Skrev:  Hej Janus + Lars!

Fede billeder! Nogle gange får man sig bare sådan en "aha-oplevelse" Big Grin

Nu bliver det endnu sværere at udfiske Janus ved kommende arrangementer DodgyDodgyDodgy

Mvh
Daniel

Jeg kan love dig for at det var aha Cool

Mig bekendt vandt du da dysten os to indbyrdes sidst Wink Men jeg tager da gladeligt dysten med dig igen en dag. Dig og Jonathan kan da bare pakke bilen og køre til djursland, i har vel ferie nu Cool
03-07-2012 22:08
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #12
Flotte billeder og tillykke med den nye "pind", samt en flot debut med den som sikkert ik er slut endnu Wink.

Uwe
03-07-2012 22:25