Skoogsgården Sportsfiske
Brian Rasmussen

Brønshøj
Besked: #1
Skoogsgården Sportsfiske
Hej alle FV'ere!

I weekenden var jeg med familien i sommerhuset ved Killeberg i Sverige og på trods af en del hængepartier blev der tid til lidt fiskeri i den lokale ørredsø. Jeg har kun været der en gang før for omkring to år siden og der var jeg kun lige begyndt at fiske med flue, så følte mig selvklart lidt bedre forberedt denne gang... Big Grin

Jeg fiskede lørdag aften og søndag morgen og formiddag og det blev til fem fisk op til lidt under to kilo på tør og især lørdag var stemningen i området helt fantastisk. Som billederne nedenfor viser var der masser af 'vak' og døgnflueklækninger langs bredden. Lige inden solen gik ned, kunne jeg høre elgbrøl fra skoven bagved søen og så bliver man altså lidt mere opmærksom.

Hvorom alting er, så er det kun et sted der kan anbefales på det varmeste. Der er virkelig mulighed for at fiske både tørt og dybt nymfe efter både store og kræsne fisk. Hverken naturen eller fiskeriet kan sammenlignes med noget af det jeg kender herhjemmefra!

Vak
[Billede: th_DSC_2669.jpg]

Stemningen ved søen
[Billede: th_DSC_2703.jpg]

Klækninger
[Billede: th_DSC_2676.jpg]

2 sekunder efter første take
[Billede: th_DSC_2709.jpg]

Aftenens første fiskTongue
[Billede: th_DSC_2713.jpg]

Mere information kan findes på http://www.skoogsgarden.com. Jeg har ingen relation til de to knægte der bestyrer søen, men skriv endelig hvis I har spørgsmål, så vil jeg meget hjælpe.

/Brian

PS: Rendte ind i sådan en fætter, da jeg flyttede noget brænde - nogen der ved hvad det er for en krabat?

[Billede: th_DSC_2657.jpg]
03-07-2012 19:13
Adversering
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #2
RE: Skoogsgården Sportsfiske
Tillykke med fiskene Big Grin
Det er skideskægt med tørflue ^^,

Dejlige billeder !

Skal ud i morgen på en 48timers tur med Daniel, og håber på der er kommer grøde nok til at det kan holde på fiskene (:

Ser meget godt ud der oppe (:

// Jonathan

ha' en go' dag !
03-07-2012 20:59
Brian Rasmussen

Brønshøj
Besked: #3
Hej Jonathan!

Tak skal du have - selvom de ikke var store kæmpede de helt utroligt. Ja, tørflue er fantastisk selvom jeg indtil videre har tilgode at prøve det i strømmende vand... Big Grin

Hvor skal I hen på tur?

Der er altså også lækkert deroppe og da sommerhuset kun ligger ti minutter væk er det ikke sidste gang jeg har været der! Rolleyes

/Brian
03-07-2012 22:32
J.P.G.

Midtsjælland - Lejre
Besked: #4
(03-07-2012 22:32)Brian Rasmussen Skrev:  Hej Jonathan!

Tak skal du have - selvom de ikke var store kæmpede de helt utroligt. Ja, tørflue er fantastisk selvom jeg indtil videre har tilgode at prøve det i strømmende vand... Big Grin

Hvor skal I hen på tur?

Der er altså også lækkert deroppe og da sommerhuset kun ligger ti minutter væk er det ikke sidste gang jeg har været der! Rolleyes

/Brian

Sig til, så kunne man evt. lave en samlet tur ud af det (:

Har fisket tør i å, men aldrig fanget andet end skaller på det, selvom det nu også er intenst nok :b (bare ikke lige det man regner med ^^,)

Jamen vi skal jo i ørsted ørredvand igen igen.. (:
så håber at få noget godt tørflue fiskeri :b
og der kommer helt sikkert video i næste uge (:

forsat god sommer ^^,

// Jonathan

ha' en go' dag !
04-07-2012 00:36
Brian Rasmussen

Brønshøj
Besked: #5
Det kunne være cool - og vi kunne jo sagtens bo i sommerhuset. Der er også både Helgeåen og Spejlsøen i Osby i umiddelbar nærhed...

Ørsted er heller ikke dårligt - var der i sidste uge for første gang i år og det blev til 4 fisk, hvoraf 3 var på tør og en på dappet nymfe. Jeg synes dog det er synd at der er klippet så voldsomt i vandplanterne.

Glæder mig til lidt video - rigtig god tur til jer begge to!! Og fortsat god sommer!

/Brian
04-07-2012 01:27